Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בשורה לילדי עוטף עזה: סטודנטים פיתחו מנגנון לסגירה קלה עבור דלתות ממ"ד לאחר שילדה מעוטף עזה התלוננה על הקושי שלה בסגירת הדלת

בשורה לילדי עוטף עזה:  סטודנטים פיתחו מנגנון לסגירה קלה עבור דלתות ממ"ד לאחר שילדה מעוטף עזה התלוננה על הקושי שלה בסגירת הדלת
קרדיט מכללת סמי שמעון

אביב דדוש וטרס שפירקו, שני סטודנטים מהמחלקה להנדסת מכונות ב- SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, פיתחו כחלק מפרויקט הגמר שלהם, מנגנון לסגירה קלה של דלת הממ"ד הכבדה. השניים הציגו את הפרויקט בכנס הפרויקטים של המחלקה להנדסת מכונות במכללה שהתקיים באירועי שבוע הנדסת מכונות וזכו במקום הראשון.

מנגנון לסגירה קלה עבור דלתות ממ"ד
קרדיט מכללת סמי שמעון

ראיון של ילדה מישובי עוטף עזה בנושא הקשיים בזמן אזעקות –  זה כל מה שהיה צריך כדי להניע את גלגלי המוח של אביב דדוש, בוגר המחלקה להנדסת מכונות ב- SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון בבאר שבע. הילדה סיפרה כי אחד האתגרים הגדולים בזמן האזעקה הוא דלת הממ"ד. זאת משום שהדלת כבדה מאוד והיא מתקשה עם מנגנון הנעילה. דדוש, שהיה אז לפני תחילת העבודה על פרויקט הגמר שלו במכללה, שמע את הבעיה שתיארה הילדה והחליט לפתח מנגנון לנעילה קלה ופשוטה לדלת הממ"ד, שיכול להתאים לסוגי הדלתות שיש כיום בשוק. לפרויקט הצטרף סטודנט נוסף, טרס שפירקו, מצטיין המחלקה, ולאחר עבודה של כמעט שנה יחד עם שני המנחים – ד"ר צוק טורבוביץ' וד"ר יואב ביטון, הציגו טרס ודדוש את האבטיפוס הפעיל שלהם בכנס הפרויקטים של המחלקה, שהתקיים בשבוע הנדסת מכונות במכללה.

מנגנון לסגירה קלה עבור דלתות ממ"ד
קרדיט אביב דדוש

"כששמעתי את הריאיון עם הילדה בנוגע לדלת, היה לי ברור שכמהנדס מכונות לעתיד אני יכול לנסות למצוא פתרונות לבעיה שכנראה עוד אנשים חווים" סיפר אביב דדוש, כיום בוגר המכללה. "פניתי עם הבעיה שהילדה העלתה לראש המחלקה, ד"ר גדליה מזור, שמיד נרתם ואישר לי לקדם את הרעיון ההנדסי כפרויקט גמר. לצורך פרויקט גדול שכזה נדרשנו לבקש את אישורם של ד"ר יואב ביטון וד"ר צוק טורבוביץ' להנחיית הפרויקט ויחד התחלנו לחקור את נושא דלתות הממ"ד, מנגנון הנעילה ופתרונות אפשריים, על דלת שקיבלנו כתרומה למען המחקר מחברת PALRAZ".

"במהלך המחקר שלנו גילינו כי הקושי בסגירת הדלתות נובע מרצועת הגומי היושבת מסביב לדלת" סיפרו אביב דדוש וטרס שפירקו. "לאטם תפקיד חשוב במניעה של חדירת גזים לחדר ובהגנה מפני הדף של פיצוצים. לאחר שחקרנו עשרות דלתות מצאנו כי המשתמש צריך להפעיל כוח במשקל של 30 ק"ג כדי לסגור את הדלת. לבסוף, לאחר בחינה של מספר רעיונות, השתמשנו בידע שלמדנו במהלך התואר והגענו לפתרון המורכב משני מכלולים – אחד על הדלת והשני על המשקוף. הפתרון שלנו מאפשר סגירה קלה של הדלת, מבלי לפגוע ברמת האטימות הנדרשת. המנגנונים שפיתחנו בעצם מפרקים את תהליך הנעילה לשניים – ברגע סגירת הדלת, המנגנון הראשון נכנס לפעולה ונועל את הדלת באמצעות לשונית, בדומה למנגנון החגורה ברכב. הנעילה השנייה מתרחשת על ידי הרמת ידית בצורה קלה ופשוטה באמצעות עיקרון המומנט המופעל על ידי גלגל שיניים ומסרק. כך גם ילדים, קשישים או כל מי שמתקשה עם המנגנון הנוכחי יכול לסגור את הדלת בקלות, וכמובן גם לפתוח אותה חזרה מבחוץ.

מנגנון לסגירה קלה עבור דלתות ממ"ד
קרדיט אביב דדוש

דדוש ושפירקו עובדים כיום על להפוך את ההמצאה שלהם לפומבית, במטרה להגיע לכמה שיותר בתים בישראל: "לאחר בדיקות שעשינו עם פיקוד העורף ותקני הייצור המחמירים, קיבלנו לאחרונה גם אישור לרשום את ההמצאה שלנו כפטנט בעל זכויות יוצרים. כעת אנו בקשר עם מספר משקיעים, לאחר שגם כמה חברות ועמותות ראו את הפרויקט וזיהו את הפוטנציאל". לסיכום מסרו השניים כי הם ממשיכים לעבוד על פיתוחים נוספים בתחום, במקביל לשיווק המוצר הקיים: "יש לנו עוד כמה רעיונות כיצד לשדרג את הפטנט שלנו אך בינתיים אנו רואים לו עתיד מבטיח, ומאמינים כי בשנים הקרובות בתים חדשים ייבנו עם המנגנון הייחודי שפיתחנו".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
במעמד שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: הונחה אבן הפינה למכון התקנים באופקים
אבן הפינה לסניף הדרומי החדש של מכון התקנים הישראלי הונחה...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות עם לקוח
טיפול פרטני הוא סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
כיצד מתנהלות חקירות בעידן המודרני?
הטכנולוגיה המתפתחת חודרת יותר ויותר לחיים שלנו, ומאפשרת לנו לבצע...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...