Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בצל המלחמה המתמשכת: מרכז חוסן הוקם במכללת קיי

בצל המלחמה המתמשכת: מרכז חוסן הוקם במכללת קיי
קרדיט צילום: יורם פרץ, מכללת קיי

בשבוע שעבר השיקה המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע מרכז חוסן חדש, בעקבות הטראומה הלאומית הקשה והעלייה במצוקות נפשיות עליהן דיווח סטודנטים רבים. יו"ר מרכז החוסן, הפרופ' חיה קפלן: "מהלך חשוב שיסייע לסטודנטים שלנו, המורים של המחר, ויחזק את החוסן הנפשי שלהם ושל תלמידיהם בעתיד"

במכללה האקדמית לחינוך ע"ש  קיי בבאר שבע הושק בשבוע שעבר מרכז קמ"ה (קהילה, מוגנות והכוונה עצמית), לפיתוח וחיזוק החוסן הנפשי והארגוני במכללה. זאת בעקבות אירועי המלחמה הקשה וכחלק מפרויקט "חוסן לאקדמיה" שפועל ב-22 מוסדות להשכלה גבוהה בישראל, אשר מובל על ידי הקואליציה הישראלית לטראומה. מנתוני הארגון עולה כי מאז תחילת המלחמה ניכרת עלייה של עשרות אחוזים בפניות של סטודנטים ואנשי סגל אקדמי לטיפול נפשי, במיוחד בדרום הארץ. המצוקה ניכרת גם בשיעור הגבוה של סטודנטים ששוקלים לפרוש מהלימודים מאז פרוץ המלחמה, בהשוואה לימי שגרה.

המרכז שהושק פועל בשיתוף פעולה עם הקואליציה הישראלית לטראומה ובהובלת הפרופ' חיה קפלן, ראש התכנית לייעוץ חינוכי במכללת קיי, ד"ר הילה כהן רכזת החוסן במרכז ואנשי סגל נוספים. ערכיו מתבססים על ערכי הליבה של המכללה – מגוון, צדק והכלה, תוך חיבור לתהליכים הפדגוגיים והחברתיים שמתקיימים בה. במסגרת פעילות מרכז החוסן תתקיים בנייה של תרבות ארגונית של חוסן, תוך ראיית המשבר כהזדמנות לצמיחה, בתקווה שכל אלו יסייעו לשמירה על רצף תפקודי של המכללה והסטודנטים בה.

קרדיט צילום: יורם פרץ, מכללת קיי

המכללה, שממוקמת בדרום, הושפעה במידה ניכרת מאירועי המלחמה וספגה אבידות קשות של סגל, סטודנטים ובוגרים ב-7 באוקטובר ובלחימה בעזה. כמו כן, סטודנטים רבים פונו מביתם. פתיחת שנת הלימודים נדחתה והתחילה באופן מקוון. כל זאת ועוד הסבו פגיעות נפשיות וכלכליות קשות. ברקע זה מרכז החוסן שהחל לפעול במכלל יספק מענה נפשי וריגשי לאנשי הסגל והסטודנטים שמתקשים לחזור לשגרה.

בפתחו של אירוע ההשקה נשאו דברים נשיא המכללה הפרופ' אריה רטנר והמנכ"ל משה שולץ. השניים דיברו על חשיבות המרכז לקידום חוסן אישי וארגוני במכללה ועל הצורך במתן מענה לצרכים הרגשיים של סטודנטים ואנשי סגל אקדמי ומנהלי. לאחר מכן ד"ר בדיע אלקשעלה, ראש התוכנית לחינוך מיוחד בחברה הבדואית, הציג את העבודה המשותפת שנעשתה במהלך הסמסטר עם מרכז החוסן הבדואי, בראשותו של אברהים אלעטאונה, תוך מתן דגש לעבודה רגישת תרבות, שהנה אחד העקרונות המרכזיים במרכז החוסן במכללת קיי. עוד השתתפו באירוע אנשי הקואליציה הישראלית לטראומה ואנשי סגל אקדמי במכללת קיי.

ראש מרכז החוסן במכללת קיי, הפרופ' חיה קפלן בירכה על הקמת המרכז ואמרה: "בתקופה זו בה שיעור גבוה מאזרחי המדינה, ילדים, בני נוער ומבוגרים, חווים מצוקה רגשית, הקמה של מרכז חוסן גם באקדמיה הנה משמעותית. המכללה שלנו מכשירה מורים ואנו מאמינים כי מורים עם חוסן יקדמו תהליכים אלה גם בקרב תלמידיהם. המרכז החדש ייתן מענה לסטודנטים ולאנשי סגל אקדמי ומנהלי, כמו גם לקהילות השונות ברחבי הנגב".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כל מה שרציתם לדעת על פיינטבול ולא העזתם לשאול
אתם מנסים לבחור פעילות שצוות העובדים שלכם באמת ייהנה ממנה?...
האקדמית אשקלון למען החברה: שכר לימוד מלא לנרשמים לשנה א'
המכללה האקדמית אשקלון מעמידה מלגת שכר לימוד מלא לשנת הלימודים...
מה זה מיקרופיגמנטציה ואיך זה יכול לעזור לקרחת שלכם
גם אתם סובלים מהתופעה המרגיזה הזו? נשירת שיער היא מזמן...
כל מה שרצית ללמוד על גבות
אחד מהדברים שהכי מעניינים אותך זה תחום האסתטיקה? ברור לך...
"פסטיבל בייבי" בשיתוף קופת חולים "מאוחדת" יתקיים בקניותר נס ציונה עם מגוון פעילויות בנושא החייאת תינוקות, עזרה ראשונה, עמדת צילום ושלל פינוקים נוספים
תינוק חדש הצטרף למשפחה? מזל טוב – בואו לחגוג...
רשת ZAGA -פינות אוכל פותחת לראשונה חנות פופ אפ בקונספט אאוטלט במתחם הקניות גלובוס סנטר במבקיעים – חוף אשקלון
החנות נפתחת לרגל ראש השנה וחגי תשרי היא תפעל למשך...
נשיא המדינה יצחק הרצוג בפתיחת שנת הלימודים בקיבוץ יד מרדכי
״לב של מדינה שלמה, מדינת ישראל מרוסק לרסיסים הבוקר. זה...
מסיבה מושלמת: המדריך הסודי למשקאות שישדרגו כל אירוע
בעולם המשקאות, הקוקטייל הוא מלך בלתי מעורער. כמו מכשיר אידוי...
כיצד מגיעים להסכמות במקרים של גירושין
זוגות רבים אשר מגיעים לשלב בו הם מחליטים להתגרש, אינם...
רכישת דירה מקבלן: מהלך המחייב ליווי משפטי
למרות העובדה שברכישת דירה מקבלן הלקוח מקבל בסופו של תהליך...