Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בדיקות שמיעה – מתי אנחנו צריכים ללכת אליהן

בדיקות שמיעה – מתי אנחנו צריכים ללכת אליהן

כשאנחנו תינוקות או ילדים קטנים, אז ההורים שלנו לוקחים אותנו לבדיקות שמיעה תקופתיות בשביל לוודא שאנחנו שומעים בצורה תקינה ואנחנו לא צריכים להתמודד עם בעיות שמיעה כאלה ואחרות. על פי רוב הבדיקות נגמרות כשמגיעים לגן חובה או לכיתה א', אז כבר לדעת אם הילד שומע טוב או לא.

כעת עולה השאלה, מתי נצטרך לפנות שוב אל בדיקות שמיעה בשביל לוודא מה מצבנו, האם יש לנו צורך בכך או שמא אנחנו יכולים לזהות בעצמנו ירידה בשמיעה ולהגיע ישר אל מכון בשביל לרכוש מכשיר שמיעה.

למען האמת, הרבה פעמים זה בכלל לא יהיה קשור אלינו, יותר נכון לומר שאנחנו לא נהיה אלה שנשים לב לכך. להבדיל נניח מראייה, אז אנחנו יכולים לשים לב שאנחנו לא רואים טוב יותר מאשר גורמים אחרים, הרי שבשמיעה הרבה פעמים, יהיו אלה דווקא בני משפחה, חברים או מכרים, שיוכלו להעיד שאנחנו לא שומעים טוב. למשל, אם אנחנו משתתפים בשיחות וכל שנייה שואלים "מה?" או לחילופין, כשאנחנו מעלים את הווליום של הטלוויזיה או מערכת סטריאו, לרמה גבוהה מאחר ואנחנו לא שומעים טוב.

לפני שנסביר מתי אנחנו ניגש אל בדיקות שמיעה, חשוב לומר, שגם ילדים מופנים אל בדיקות כאלה, הרבה פעמים בגלל סימנים שמגלים המורים או הסביבה הקרובה אליהם. אצל ילדים הסימנים יכולים להיות יותר בולטים, מאחר והם מגלים סימני עצבנות, אי נוחות, חוסר ריכוז ועוד. יש מי שסבור שמצבים כאלה מתרחשים בגלל תופעה של הפרעת קשב וריכוז, אך לא פעם זה קורה בגלל בעיות שמיעה שמונעות מהם לשמוע את דברי המורים וגורם להם להרגיש מאוד לא נוח.

מתי ניגשים אל בדיקות שמיעה

כאמור, הסימן הראשון שאנחנו צריכים ללכת אל בדיקות שמיעה הוא, כשאנחנו מרגישים אי נוחות בסביבת אנשים מאחר ואנחנו לא שומעים אותם. אנחנו יכולים לשים לב לזה כשאנחנו לא שומעים מה הם אומרים, אנחנו יכולים לשים לב לזה כשאנחנו מדברים בקול רם, ובמצבים נוספים שמונעים מאיתנו להשתתף בשיחה בצורה רגילה.

הסימן השני, הוא כשאנחנו לא שומעים רעשים וקולות סביבתיים, זה יכול להיות הקריין ברדיו או בטלוויזיה, ואלה יכולים להיות קולות הרבה יותר בולטים ורועשים, צפצוף של מכונית, מערכת כריזה ועוד. כאן אנחנו מדברים על מצבים שהם לא רק אינם נעימים, הם גם מאוד לא בטיחותיים, הרי אם אנחנו צריכים לנהוג ואנחנו לא יכולים לשמוע קולות צופרים של כלי רכב, זה יכול להיות מאוד בעייתי עבורנו.

הסימן השלישי הוא, כשאנחנו מרגישים כמין שקט, תחושה בה אנחנו מנותקים מכל מה שקורה מסביב, הרבה פעמים מצב של ירידה בשמיעה משפיע גם על היבטים אחרים בחיים שלנו, כולל מצב נפשי. אחת הדרכים לבדוק זאת היא באמצעות בדיקות שמיעה.

 

 

 

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מקלט באולינג: מקלט החיילים של שלום וגידי
לקראת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה...
יצירת סביבת העבודה האידיאלית
השולחן הוא לא רק רהיט, אלא מרכיב חיוני בכל חדר....
בשורה מתוקה במיוחד לתושבי הדרום - איזו רשת נפתחה בקניון עזריאלי הנגב?
רשת הממתקים המובילה, "שוויצריה הקטנה" הנמצאת תחת בעלותו של איש...
'מהחממה לצלחת' – בסימן הצדעה לחקלאות ישראלית מקומית
קטיף ירקות עצמי בחממות, סיורים חקלאיים, סדנאות בישול עם שפים,...
הונחה אבן הפינה למרכז המסחרי Hola בשכונת רמת שקד באופקים: "המטרה – ליצור את מרכז הבילוי והפנאי המוביל באזור"
במעמד ראש עיריית אופקים, איציק דנינו, היזם גבי בורדוביץ ומכובדים...
מלחמת חרבות ברזל - כל הידיעות
ימים לא פשוטים עוברים על העם שלנו - עם זאת...
איך תדעו אם עסקת הנדל"ן שהציעו לכם טובה באמת?
יש המון סיבות למה נדל"ן נחשב לבטוח יותר מהבורסה, ולמה...
חברת הפוד-טק הישראלית Better Juice, המפתחת טכנולוגיה מוגנת פטנט להפחתת סוכר במיצים טבעיים והפיכתם לסיבים פרוביוטיים, תוך שמירת הטעם הטבעי, מתקדמת לייצור מסחרי מלא ומובילה מהפכה בשוק המשקאות העולמי
חברת הסטארט אפ הפועלת בשווקים גלובליים, משיקה רשמית בפארק המדע...
רכיבה חשמלית - העתיד של תחבורה בת קיימא
ככל שהעולם ממשיך לאמץ חלופות ברות קיימא, רכיבה חשמלית הופיעה...
רשת מחסני השוק פותחת סניפים חדשים
רשת מחסני השוק השלימה את הסבתו של סניף קו-אופ בצור...