Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

באר שבע הצדיעה למייסדיה וותיקיה בערב נוסטלגי בסימן הקשר הרב דורי

באר שבע הצדיעה למייסדיה וותיקיה בערב נוסטלגי בסימן הקשר הרב דורי
צילום: דודו גרינשפן ונעמי גרשקוביץ

ערב הצדעה חגיגי למייסדי וותיקי העיר באר שבע התקיים בשבוע החולף (רביעי, 22/6) במרכז מורים בעיר. במסגרת האירוע הוקרנו סרטים המתעדים מייסדים וותיקים מתחומי חיים שונים.

מדובר בסרטים, שתיעדו במהלך השנה החולפת, בני נוער מבתי ספר תיכוניים בעיר בסיוע מרכז המצוינות העירוני למנהיגות ומעורבות חברתית בעיר (מחלקת נוער עירונית). התיעוד נשמר באתר הקשר הרב דורי ובארכיון טוביהו. כל אחד מהמרואיינים קיבל ספר בו מתועדים סיפוריהם של ששת המרואיינים. הסרטים תיעדו את סיפור חייהם של שישה ממייסדיי וותיקי בירת הנגב: אריה אביגור, שושנה אגאג'אני, צבי בוגר, שרה כהן, אורי סבג, נעמי עורב ז"ל.

ערב ההוקרה התקיים בנוכחות משתתפים רבים ובמעמד ראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ', מ"מ וסגנית ראש העיר מחזיקת תיק החינוך ד"ר חפצי זוהר, יו"ר וועדת ההיגוי למיזם הנחלת מורשת מייסדי העיר חברת מועצת העיר עו"ד מינה קלמן חדד, רכזת הפרויקט לנוער בעיר שוש לוי ואישי ציבור רבים.

כזכור, כדי למנוע את אבדן סיפוריהם האישיים של המייסדים ושל ותיקי העיר, התאגדו בניהם של מייסדי העיר, אשר שורשיהם בבירת הנגב: שרה חסון, יוסף מוסטקי ודודו גרינשפן יחד עם עיריית באר שבע, חברת "כיוונים", רא"ם אוניברסיטת בן גוריון – ארכיון הנגב ע"ש דוד טוביהו ותכנית הקשר הרב דורי וביחד כולם פועלים לאיסוף חומרים מימיה הראשונים של באר שבע שלאחר מלחמת השחרור לצורך שימור מורשת המייסדים. איסוף החומרים בשנים האחרונות נעשה כאמור על ידי תלמידים.

ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ': " פרויקט "הקשר הרב דורי" הינו יוזמה מבורכת המנציחה את המורשת החשובה של מייסדי העיר באר שבע מראשית דרכה. הנני רואה עוצמה רבה בלמידת העבר תוך שילוב דור העתיד, מערכת החינוך ותלמידי התיכון במיזם המתעד את פעילותם ההיסטורית של מייסדי העיר ומחזק את הקשר הבין דורי. ברצוני להודות ליו"ר ועדת ההיגוי עו"ד מינה קלמן, חברות וחברי ועדת ההיגוי, שוש לוי – רכזת התוכנית ולכל חברינו ושותפינו בפרויקט זה. תודה מיוחדת לדור העתיד, על פועלם במסורת החינוכית החשובה למען עתיד הנוער והעיר. "

צילום: אורן קריבי

 

מ"מ וסגנית רה"ע מחזיקת תיק החינוך, ד"ר חפצי זוהר : " המסירות הגדולה של בוני העיר באר שבע, הן בנינה הפיזי והן בנינה הרוחני, מהווה נר לרגלי הדור הצעיר. תכנית מורשת ותיקי ומייסדי העיר – הקשר הרב דורי מהווה מסורת חינוכית, חברתית וערכית המעלה על נס את מסירותם של מייסדי העיר ומעבירה מסר משמעותי לדור הצעיר – מסר של הערכה ומסר של הוקרה לעושים, הבונים והמייסדים של ההווה המופלא שמעניק השראה לדור העתיד העירוני. "

יו"ר ועדת ההיגוי למייסדי העיר, חברת מועצת העיר, עו"ד מינה קלמן חדד: " כל שנה מרגש מחדש לראות את הדור הצעיר משתוקק ונרגש מהמפגשים עם דור המייסדים וותיקי העיר. הדור הצעיר שלומד ממעשי בוני העיר ומייסדיה חש את הרוח המיוחדת, זו המניעה לתרומה, לנתינה ולעשייה מתוך תחושת שליחות ואהבה. עיריית ב"ש עם הפנים לעתיד מוקירה ומעריכה את מייסדיה וותיקיה ותרומתם החשובה לעיצוב דמותה של העיר ".

רכזת הפרויקט לנוער, שוש לוי:" נוצר קשר מרגש בין התלמידים המראיינים לוותיקי ומייסדי העיר. התלמידים למדו להכיר את עברה של העיר ממקור ראשון, עברה של המדינה ועברו של עם ישראל החיבור לעבר מחבר את הנוער לשרשרת הדורות ומחדד להם את ההבנה שהם חלק מחוליה ועליהם להמשיך הלאה בעשייה למען הכלל".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
במעמד שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: הונחה אבן הפינה למכון התקנים באופקים
אבן הפינה לסניף הדרומי החדש של מכון התקנים הישראלי הונחה...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות עם לקוח
טיפול פרטני הוא סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות...
כיצד מתנהלות חקירות בעידן המודרני?
הטכנולוגיה המתפתחת חודרת יותר ויותר לחיים שלנו, ומאפשרת לנו לבצע...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
צוואות, ירושות וחלוקת עיזבון
כאשר אדם נפטר, נכסיו ורכושו עוברים לידי יורשיו החוקיים על...
נשיא המדינה נשא דברים בפתיחה המחודשת של מרכז ״עזרה למרפא״ בראשות הרב פירר, בשדרות
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום רביעי, ב׳...
ילדי באר-שבע והסביבה שימו לב: הבלוגר והמתכונאי המוביל רון יוחננוב, יגיע לסדנת בישול מיוחדת לילדים בקניון עזריאלי הנגב
סדנת הבישול תתקיים ביום חמישי ה - 11 באפריל, בשעה...