Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

באמונה: כרמי גת יכולה לשנות את מפת הדיור בישראל

באמונה: כרמי גת יכולה לשנות את מפת הדיור בישראל

כרמי גת מוגדרת אמנם כשכונה בקרית גת, אולם בפועל מדובר באחד המיזמים השאפתניים בתחום הדיור בישראל מאז ייסודה של העיר מודיעין. המנכ״ל של חברת באמונה, ישראל זעירא, מסביר בראיון מיוחד מדוע הפרויקט של החברה בכרמי גת הוא גם אחד המובילים שלה

אבינועם צנובר תאריך 28.10.2020

 

באמונה היא אינה עוד חברת בנייה. זה כבר שני עשורים שבאמונה מובילה את התחום של יצירת פתרונות דיור למגזר הדתי בישראל. תחילה החלה החברה בשנות ה-90׳ בארגון של קבוצת רכישה, ועם השנים, התפתחה החברה גם ליזמות ובנייה. באמונה צמחה רבות בעשור האחרון, והשלימה את הקמתן של יותר מאלפיים וחמש מאות יחידות דיור בקבוצות רכישה, שיווק פרויקטים, וייזום בנייה.

ישראל זעירא. צילום: יח״צ

ישראל זעירא, מנכ״ל באמונה: ״באמונה ניהלה ושיווקה פרויקטים בכל הארץ, תוך שהחברה מתמקדת בפרויקטים לקהל מן המגזר הדתי. היות ומרבית הצוות שלנו מגיעים מן העולם הדתי-לאומי והחרדי, אנחנו מכירים היטב את הקהל ואת צרכיו המיוחדים, מה שתורם רבות להצלחתם של המיזמים שלנו. כעת, המיזם הגדול של באמונה בכרמי גת, הוא פרויקט דגל שלנו, וייקח את החברה צעד קדימה״.

הכירו את כרמי גת

זה כבר יותר מעשור שמחירי הנדל״ן בארץ גבוהים, גבוהים מאד. הביקושים הגדולים לדיור מחד וההיצע הלא מספק מאידך, הביאו לכך שמעמד הביניים מתקשה לרכוש דירה ללא תמיכה משפחתית. זה גם זמן רב שממשלת ישראל מנסה לחשוב על פתרונות למצוקת הדיור. אחד הפתרונות הללו, הוא קידום של בנייה מאסיבית באמצעות הסכמי גג. הסכמי גג, הם למעשה התחייבות של כל הגורמים הרלוונטיים בממשלה להעניק תמיכה לרשות מקומית, על מנת להגדיל את היצע הדירות.

בשנת 2013 נחתם בין מדינת ישראל, מנהל מקרקעי ישראל, משרד השיכון, משרד האוצר לבין עיריית קרית גת ״הסכם גג״, שהביא להקמתה של כרמי גת. ההסכם הביא להפשרה של קרקע חקלאית לבנייה בהיקפי ענק, וכן רתם את כל הגורמים לנושא לצורך ההקמה של תשתיות נחוצות, כבישים, ביוב, חשמל, הקמה של מוסדות חינוך לצרכי התושבים וכדומה. ב-2018, נחתם הסכם הגג השני, ועם האכלוס הצפוי של ״כרמי גת צפון״, יגורו בקרית גת קרוב למאה ושבעים אלף תושבים.

הבנייה של באמונה בכרמי גת. צילום: יח״צ

״היתרון של כרמי גת הוא במידה רבה המיקום שלה״, אומר ישראל זעירא . ״עם התשתיות המעולות שנבנות כאן, כמו גשרים חדשים וכביש 35 החדש, כרמי גת נמצאת במרחק של 45 דקות נסיעה מתל אביב, וכן בסמוך לכביש 6 למוקדי תעסוקה רבים נוספים. גם בקרית גת עצמה נוצרו הזדמנויות תעסוקה רבות, מה שמעלה כבר היום את הביקוש למגורים בעיר: יש היום מפעלים של אינטל וחברת HP באזור התעשייה הקיים בקרית גת, והוא בעתיד הקרוב יורחב בעוד 2000 דונמים. כמו כן, בסמוך לתחנת הרכבת ״כרמי גת צפון״ שתיבנה, מתוכנן להיבנות איזור תעשייה ענקי, שיכול לשנות את מפת המגורים והתעסוקה בישראל״.

לפי ישראל זעירא, מנכ״ל באמונה,  המגורים בישראל עומדים בפני שינוי מגמה: ״בשנים הקרובות אני צופה שנראה התחזקו של ביקושים למגורים בפריפריה על חשבון המרכז. ראשית, יש יותר ביקוש למגורים עם חצר בצמודי קרקע, או למרפסות גדולות, כאשר העלויות של בתים במפרט הזה גבוהות מאד במרכז. כמו כן, צפוי גל עלייה נרחב של יהודים לישראל בשנים הקרובות, מה שכבר מביא לעלייה בביקושים בכל הארץ. בנוסף, ההפחתה של מס רכישה למשקיעים, תביא להגדלה של ביקוש לנדל״ן באיזורים טובים להשקעה, והמרכז מאד רווי, במיוחד בטווח הנראה לעין. 

בכלל, אני צופה שהקורונה תהיה אירוע משמעותי גם עבור שוק הנדל״ן: היא תשנה את התפיסה של עדיפות למגורים במרכז, עם ההתחזקות של עבודה מהבית מחד, והפגיעה בתרבות הבילויים מאידך. מעבר לכך, החלה להתקבע ההבנה שחדר נוסף בבית הוא אינו מותרות אלא צורך חיוני, אם כמשרד, אם כמקום לילד בבידוד, או פשוט כמרחב נוסף שחשוב שיהיה בעת הצורך. הקורונה מחזקת את התפיסה הזאת, ולדעתי תשנה את תרבות המגורים בישראל״.

בנייה ירוקה

השכונה הנבנית בכרמי גת. צילום: יח״צ

באמונה בונה בכרמי גת 364 יחידת דיור, שאורגנו כקבוצת רכישה. ״זו המומחיות הוותיקה שלנו״ אומר ישראל זעירא. ״היות ואנחנו מגיעים מן הקהילה הדתית, אנו יודעים מה מפרט המגורים הדרוש לקהילה: שני כיורים, מרפסת סוכה, כיור נטילת ידיים, מפסקי חשמל מותאמים לשמירת שבת, קירבה לפארקים יפים, מקוואות ובתי כנסת וכדומה. אנחנו יודעים מה הקהילה הדתית צריכה מבית מגורים. בנוסף, אנחנו מצליחים לשמור על איכות הבנייה, תוך שיווק הנכסים במחירים שיהיו נגישים לקהל שלנו. זה חלק מן היתרונות של קבוצות רכישה, שמאפשרים להוריד עלויות לטובת הדיירים״.

״בנוסף״, אומר זעירא, ״הבנייה של באמונה בפרויקט נחשבת לבנייה ירוקה מבחינת תקני הבנייה. השכונה נמצאת ליד שטחים ירוקים וטבע, כך שהדיירים יוכלו ליהנות מצד אחד מקרבה לאזורי תעסוקה ונגישות לכבישים חשובים, ומצד שני, להרגיש את השקט של מגורים באחד האזורים הפסטורליים בישראל, עם מרחבים ירוקים ליד הבית, ואיכות בידוד ואיטום מהטובים שיש היום בענף״.

חברת באמונה בונה דירות בכל המדינה, ומתמחה בשיווק לציבור הדתי-לאומי. הפרויקט של החברה בכרמי גת נמכר ברובו, והאכלוס בפרויקט (של הבתים צמודי הקרקע) יהיה כבר בעוד כשנה. ישראל זעירא הוא המנכ״ל של חברת באמונה, ובנוסף מייסד העמותה ״ראש יהודי״, הפועלת לקירוב  ולמודעות יהודית ולגישור בין אוכלוסיות בתל אביב.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
נשיא המדינה נשא דברים בפתיחה המחודשת של מרכז ״עזרה למרפא״ בראשות הרב פירר, בשדרות
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום רביעי, ב׳...
ביוזמת חבריו לשכבה: פינת ישיבה חדשה לזכר מתן דמארי הי"ד שנפל בעזה
לפני כארבעה חודשים מתן דמארי הי"ד, בוגר הישיבת התיכונית אמית...
הוקרה לשלוש מנהלות מרחבי הלמידה של המקיף הכללי אמית שדרות
במשרד החינוך מחוז דרום, התקיים השבוע טקס הוקרה למנהלות מרחבי...
ילדי באר-שבע והסביבה שימו לב: הבלוגר והמתכונאי המוביל רון יוחננוב, יגיע לסדנת בישול מיוחדת לילדים בקניון עזריאלי הנגב
סדנת הבישול תתקיים ביום חמישי ה - 11 באפריל, בשעה...
להקת הפלמנקו רמנגאר גאה להציג בבכורה DARABAR מסע בחזרה לעצמנו שבגוף
מופע פלמנקו משובח בהשתתפות 14 רקדנים, זמרים, גיטריסטים וכלי הקשה! רקדנית אורחת:...