הסבב השני של ליגת Race Masters הוכיח: הנהגים והרכבים בישראל בדרך לשבור את רף ה-8 שניות. כל הפרטים על המרוץ, הקרבות והניצחונות.
מנחת ערד הפך בחול המועד סוכות לאתר עליה לרגל לחובבי המוטוריקה בישראל. במשך יומיים גדושים באדרנלין בלתי פוסק (8-9 באוקטובר 2025), התכנסו כ-100 מתחרים, נהגים וצוותים טכניים שעבדו לילות כימים כדי להכין את הרכבים למרוץ ולהכריע מי הוא הרכב והנהג המהירים ביותר בישראל לרבע מייל. הסבב השני של ליגת הדראג Race Masters , שהופק בהצלחה חסרת תקדים על ידי קבוצת מיכאל חן מרוצים, ובשיתוף מלא עם עיריית ערד וההתאחדות לנהיגה ספורטיבית מכוניות וקארטינג בישראל ובתמיכה ובסיוע של הרשות לנהיגה ספורטיבית ומשרד הספורט. הוכיח כי ענף הדראג המקומי הגיע לרמה בינלאומית.

הציפייה לשבירת שיא המסלול, 8.489 שניות שנקבע בסבב הקודם, הייתה מוצדקת. רמת השיפורים שבוצעה בסדנאות השונות בישראל מאז הסבב האחרון שנערך בחודש אפריל 2025 היתה חסרת תקדים. המכוניות שהגיעו לערד עברו שיפורים בכל מכלול אפשרי: הותקנו בהן מערכות טורבו משודרגות, קלאצ'ים מחוזקים, צמיגים דביקים, מערכות פליטה משודרגות, רכיבי מנוע מחוזקים ועוד. כל זה נועד לשרת מטרה אחת: להגיע הכי מהר לקו הסיום במסלול שאורכו 402 מטרים (רבע מייל). עלות השדרוגים הטכניים הללו, כולל מערכות ניהול מנוע ממוחשבות שמכיילות את יחס האוויר-דלק ותזמון ההצתה במילישניות, עלו במקרים רבים על שווי הרכב המקורי פי כמה וכמה.
הקרבות המכריעים התנהלו בשיטת ניפויים מורטת עצבים, שבה כל טעות קטנה עלולה לעלות בתואר. קטגוריית ההנעה הכפולה, שהיא המהירה והמרגשת ביותר מבין כל הקטגוריות, סיפקה את רגעי השיא. הנהגים בקטגוריה זו שיגרו את רכביהם מקו הזינוק בתזמון ובדיוק מכריעים. גם אם רכב חלקיקי שנייה של היסוס או טעות בזינוק (Reaction Time) היו ההבדל בין נצחון להפסד. זהו ספורט שבו ההכנה הנפשית של הנהג קריטית לא פחות מהכנת הרכב.
הזמן המהיר ביותר של האירוע הנוכחי נקבע על ידי וואסים מסראווה, שהתחרה עם הניסאן GTR וקבע זמן של 8.463 שניות, שיא מסלול חדש, כשחצה את קו ה-402 מטרים לקול תשואות הקהל, והוכיח שגבול שמונה השניות הוא ככל הנראה עניין של זמן בלבד.

קטגוריות ההנעה הקדמית (FWD) וההנעה האחורית (RWD) סיפקו שיעור בפיזיקה ושליטה. נהגי ההנעה האחורית (RWD) נדרשו לרמה גבוהה של מיומנות, כשהם נאבקו לרסן כוח אדיר ולמנוע סחרור גלגלים. הקהל שמילא את היציעים ראה את הנהגים נאבקים על מנת לשמור על הרכבים בקו ישר. מתחרי ההנעה הקדמית (FWD) הוכיחו כי ניתן להגיע לזמנים נמוכים יחסית באמצעות ניצול מקסימלי של צמיגי ענק ייעודיים בסרן הקדמי.
האירוע נוהל ברמה מקצועית גבוהה על ידי מלמד מוטור ספורט – ספארקו ישראל, תוך הקפדה על כללי הבטיחות המחמירים ביותר. הקהל הרב, שגדש את היציעים המוצלים עם ראות מצויינת למסלול, נהנה מחוויה מוטורית מלאה. ההנחיה הדינמית של דורון קאופמן מ-MotorHeads, שהוא הרוח החיה מאחורי הענף, של בועז קורפל שדר ופרשן הספורט ושל ניר דיגמי שמלווה את הסצנה במשך שנים, הדגישה את ההישגים הטכניים ואת הדרמות בדרך מרתקת. כמו כן לטובת הקהל הוקמו דוכני מזון, מכירת מזכרות ומופעי ראווה של מכוניות קלאסיות.
בסיום האירוע, בטקס הענקת הגביעים, הדגיש מיכאל חן, מפיק האירוע, את חשיבות השותפות: "אני רוצה להודות מעומק הלב לראש עיריית ערד, מר יאיר מעיין, ולמנכ"ל אלידור כהן, על הבית החם שאנחנו מקבלים. תודה לשר הספורט מיקי זוהר ומשרד הספורט על הנוכחות באירועים וזיהוי הפוטנציאל של הענף ונותנים תמיכה ודואגים לכל מה שצריך על מנת שהענף יהיה נגיש לכולם. תודה לעריית ערד על התמיכה ותודה להתאחדות לנהיגה ספורטיבית תחת משרד הספורט על הליווי המקצועי והעבודה המשותפת שמאפשרת לנו להשקיע יותר בכל אירוע. הרמה הטכנית של הרכבים והתחרותיות של הנהגים הוכיחה מעל לכל ספק: יש ספורט מוטורי ברמה בינלאומית בישראל! תודה לנהגים, לצוותים הטכניים, לצוות ההפקה שנלחם להפיק את האירוע על הצד הטוב ביותר.
לקהל שמילא את היציעים! אנו גאים להוביל את הענף החוקי ומבטיחים לחזור בסבב הבא כדי להמשיך ולשבור עוד ועוד שיאים!"

תוצאות המרוץ (הזמן המופיע הוא הזמן שנקבע במרוץ הגמר):
- קטגוריית 12+ שניות: סלאמה כינאן, ב.מ.וו M4 במקום הראשון (12.091 שניות), אלזמילי כף, הונדה סיוויק במקום השני (11.824 שניות).
- קטגוריית 11-12 שניות: פאדילה מחמוד, אאודי RS3 במקום הראשון (11.317 שניות), עודי מחיסן, ב.מ.וו M4 במקום השני (11.234 שניות).
- קטגוריית 10-11 שניות: תאנר סלמה, ב.מ.וו M4 במקום הראשון (10.705שניות), עבד עיאדה, סקודה אוקטביה במקום השני (15.143 שניות).
- קטגוריית 9-10 שניות: מוסטפא חטיב, אאודי RS3 במקום הראשון (10.139 שניות), שלומי חכים, הונדה סיוויק במקום השני (9.763 שניות).
- הנעה קדמית (FWD): חיים בן שימול, פולקסווגן גולף GTI במקום הראשון (12.179 שניות), קרלוס חורי, אאודי TT במקום השני (19.316 שניות).
- הנעה אחורית (RWD): איציק ראובני, שברולט קמארו במקום הראשון (9.688 שניות), טאהא מוחמד, טויוטה סופרה במקום השני (13.863).
- הנעה כפולה (AWD): וואסים מסראווה, ניסאן GTR במקום הראשון (8.463 שניות), ירין משעלי, אאודי R8 במקום השני (8.559 שניות).
תודות לשותפים לדרך ולנותני החסות:
- מאנסטר אנרג'י
- נאור שי
- אוטו אדיר
- משרד התרבות והספורט
- הרשות לנהיגה ספורטיבית מכוניות וקארטינג תחת משרד הספורט
- מוטורהדס
- אביעד שייביצ
- פלאש מוטורס
- קבוצת אוטו מודיעין
- דרך חדשה
- דור צורי
- טי.ג'י מוטורס
- צמיגי טיפטופ
- High Boost
- מלמד מוטור ספורט – ספארקו ישראל
- דור הסוללים
- עריית ערד