Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מהפכה אשקלונית בתחום החוגים

מהפכה אשקלונית בתחום החוגים
צילום: עמיעד טאוב

בכל שנה בעיר אשקלון יש כאב ראש לכל הורה והורה בנוגע לחוגים לילד שלו. בעיריית אשקלון החליטו לשים סוף לכל הבאלגן. השנה, יום לפני תחילת הלימודים יתקיים הפנינג ענק הכולל מגוון אטרקציות לילדים והסבר לכל הורה על כל חוג. בנוסף יחולק להורים בעיר עלון הסברה על החוגים השנה.

בהפנינג שייערך לראשונה העיר תתקיים גם הסברה בנושא החוגים להורים, ולילדים יתקיימו פעילויות יצירה, מקהלות שירה ועוד.

בשנת הלימודים האחרונה הוכפל מספר הילדים המשתתפים בחוגים בעיר, הוקמו שלושה מרכזי מוזיקה לצד הקונסרבטוריון העירוני, הוקם מערך צהרוני בתי הספר ולמעלה מ-2,200 ילדים השתתפו בצהרוני גני הילדים ו-8,800 ילדים נהנו ממערך קייטנות החגים והקיץ. כמו כן, בשנה האחרונה הגדילו תנועות הנוער את מספר החניכים בהם ב-700.

צילום: עמיעד טאוב
צילום: עמיעד טאוב

בנוסף, בימים אלה אגף תרבות, נוער וספורט מארגן ומכין הפקת חוברת ראשונה מסוגה בעיר שתאגד את מערך החוגים והפעילויות: מחול, תיאטרון, מוזיקה, ספורט, תנועות נוער, מועדוני נוער ותכניות התנדבות, ספורט, חוגים לילדים עם צרכים מיוחדים, פעילות גיל הזהב, גיל הרך, תכניות השכלה, טכנולוגיה, לימודי שפות, תכניות העשרה ופנאי ועוד.

עם תחילת שנת הלימודים יקיימו המתנ"סים יריד חוגים פרטני בבתי הספר היסודיים בעיר ובבתי הספר העל יסודיים  יתקיימו ימי מוקד מיד לאחר החגים.

ראש העיר, איתמר שמעוני: "בשנתיים האחרונות קרו דברים טובים מאוד בחינוך הבלתי פורמאלי בעיר והתושבים מרגישים את זה במגוון העשיר של החוגים והפעילויות שמוצעות לילדיהם כהמשך למסגרת החינוך הפורמאלית. אנחנו לקראת מהפכה גם בתחום הנגשת המידע על מנת שכל הורה והורה באשקלון יתוודע בצורה המלאה ביותר לכל מה שמוצע לו, כך הוא יידע לעשות את הבחירה הנכונה ביותר לילדיו".

חברת המועצה הממונה על החינוך הבלתי פורמאלי, מיריי אלטיט: "במסגרת החינוך הבלתי פורמלי יכולים ילדינו לרכוש לעצמם תחביבים ותחומי עיסוק רבים, בהתאם לנטיותיהם ולכישרונותיהם. אנו בשאיפה מתמדת להגברת המודעות לטיפוח תרבות שעות הפנאי מתוך ההבנה כי איכות החיים שלנו ותרבות הקהילה בה אנו חיים, קשורים קשר הדוק לאופן בו אנו מעצבים את שעות הפנאי שלנו ומנצלים אותן להתרגעות גופנית ורוחנית. האגף לחינוך בלתי פורמלי שם לו למטרה להנגיש את המידע בתחום תרבות הפנאי באמצעים שהולמים את רוח התקופה ולכן אנו מעמידים בימים אלה את הכלי האולטימטיבי עבור צרכני תרבות הפנאי בעיר תוך שימת דגש על הצגת אינפורמציה מהימנה, נגישה, עדכנית ודינאמית. אני רוצה להודות לכל השותפים שלנו לדרך שסייעו באיסוף המידע ובהנגשתו באופן מיטבי לתושבי העיר".

מנהל אגף תרבות, נוער וספורט, נמרוד גלנטה: "גילנו לאורך הזמן שנושא הפצת המידע בכלל החינוך הבלתי פורמאלי צריך להיות מובנה יותר. הציבור לא יודע כמה מגוונת הפעילות, מהו מרחב האופציות ומהי הפריסה העירונית של מערך הפעילות. איחדנו בחוברת אחת, שתהיה דיגיטלית, את כלל המסגרות והגענו למעלה מ-800 מסגרות חוגים, צהרונים, אגודות, תנועות נוער וכו'. יריד החוגים העירוני נועד לאפשר לציבור להכיר את המגוון הנרחב ולבחור, ההורים עם הילדים, את הפעילות המתאימה ביותר לילדיהם".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תלמידות אולפנת אמית אוריה באר שבע זכו בגמר רמון ספייסלאב: הניסוי שהכינו יבוצע בחלל
תלמידות שכבה ח' באולפנת אמית אוריה באר שבע זכו במקום...
המכללה האקדמית אשקלון מצדיעה לגיבורי המערכה, לחיילי צה"ל והחטופים​
המכללה האקדמית אשקלון קיימה בשבוע שעבר, בשיתוף "תקווה ישראלית", מפגש...
אירועי "מדרום" לאמנות באופקים יערכו בשכונת מישור הגפן
אירועי "מדרום" לאמנות רב תחומית יתקיימו השנה במתכונת מיוחדת בימים...
מקלט באולינג: מקלט החיילים של שלום וגידי
לקראת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה...
משפחות מהצפון (של הרוג ושל חטוף)בביקור במרכז התופת בדרום
המרכז הקהילתי מעלה יוסף, מבית החברה למתנ"סים, הוציא בחסות המועצה...
משלחת של מושלים וראשי ערים התארחה באופקים
משלחת של מושלים וראשי ערים מדרום אמריקה הגיעה ביום שני...
לקבלת "הרמטכ"ל" תלמוד תורה יימתח להקשב !
תלמוד התורה בגדרה הפך ל"בסיס צבאי" תלמידי תלמוד תורה בגדרה הפכו...
ניצנים של תקווה בענף הבנייה בדרום
בזכות פעילות של "ארגון הקבלנים בנגב" עשרות עובדים זרים מסרי...
גורי שועלים חולצו ממחילה שנהרסה במושב אשכולות
ארבעה גורי שועלים, בני שלושה ימים בלבד, חולצו ע"י עמותת...
גם סבא וסבתא התגייסו עמותת מטב יזמה סדנה ייחודית לסבים וסבתות שהנכדים שלהם מגויסים
מאז ה-7 באוק' כולנו נדרשים לפתח חוסן נפשי כדי לשרוד...