Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ארגון ארץעיר מציג: פלייסמקינג לשוק העירוני בבאר שבע

ארגון ארץעיר מציג: פלייסמקינג לשוק העירוני בבאר שבע
קרדיט- עדי שגיא

במסגרת קורס פלייסמיקנג שנערך בבאר שבע ביוזמת ארגון "ארץעיר", מיזם "עתיקה להכיר" ובתמיכת פדרציית מונטריאול, הודיעו משתתפי הקורס כי בחרו בשוק העירוני בבאר שבע כאתר לפלייסמיקנג, בו יבצעו תהליך קהילתי שיתופי לשיפור חווית הביקור בשוק. במסגרת ההחלטה ערכו משתתפי הקורס סקרים אינטרנטיים בקרב הציבור הבאר שבעי, אספו מהתושבים תמונות עבר מהשוק והקליטו סיפורים של ותיקי השוק המספרים על ראשית ימי השוק.

 

השבוע, קבוצת אמנים ויזמי תרבות פעילים בבאר שבע הגיעו לשוק העירוני לפעילות פלייסמייקינג, עיצוב עירוני מחודש. פלייסמייקינג היא גישה בתחום העיצוב העירוני, המציעה תהליך קהילתי-שיתופי שנועד לייצר או להפיח חיים באזורים עירוניים שונים. הקבוצה שהגיעה אל השוק בשישי האחרון משתתפת בקורס ייעודי לפלייסמקינג במטרה לייצר סביבה עירונית קהילתית באזורים שונים בבאר שבע. פרויקט הסיום הנבחר לקורס ייערך בשוק העירוני בבאר שבע במטרה להפוך את הביקור בו לחווייתי ואטרקטיבי. בתוך כך החלה הקבוצה בשלבי התכנון המעשיים תוך מחשבה על הפריטים שיכולים להוסיף ולשנות את החוויה בשוק.

קרדיט- עדי שגיא

בשלב הראשון נערכו סקרים מוקדמים שביקשו למפות את צרכי המבקרים בשוק ולהבין כיצד לשפר את חווית הביקור בו. בשלב השני החלה הקבוצה באיסוף פריטי מידע נוסטלגיים כגון תמונות עבר של השוק, סיפורים היסטוריים על השוק, הרוכלים ואירועים משמעותיים בו. בהמשך הודיעה הקבוצה בכוונתם לייצר תערוכת רחוב שתכלול את התמנות ששיתפו התושבים ואף תחנת מידע היסטורית שתשמיע את הסיפורים הנוסטלגיים שנאספו.

 

קורס הפלייסמקינג שנפתח בבאר שבע הינו הראשון מסוגו במטרה לעודד ולהוסיף לשרשרת התכנון העירוני גם פעילות קהילתית הפועלת לייצור סביבה עירונית מוצלחת. הקורס הינו פרי שיתוף פעולה של ארגון ארץעיר הפועל לקידום קהילתיות עירונית ברחבי הארץ, מיזם עתיקה להכיר ובתמיכת פדרציית מונטריאול. במסגרת הקורס נהנו המשתתפים מליווי אישי והדרכות כיצד לייצר פלייסמייקינג במרחב הציבורי על כל שלביו, החל מהתכנון ועד השיתוף והגיוס.

קרדיט- עדי שגיא

אורי כרמל מנכ"ל ארגון ארץעיר: "אנו שמחים להיות חלק משיתוף פעולה שהניב קורס ייחודי שנפתח לראשונה בעיר באר שבע. הקורס נוצר במטרה לתת מענה לאומנים שמעוניינים לפעול במרחב הציבורי, להיות חלק מהוויית הקהילה המקומית ויחד עמם לחזק את החיבור והמשמעות של המרחב הציבורי לתושבים. בשנים האחרונות שמנו לעצמנו מטרה לעודד קהילתיות ולחבר בין סוגי האוכלוסייה השונים בעיר, וקורס זה הוא חלק מהשינוי שאנחנו מובילים. אני מברך את המשתתפים שלקחו חלק פעיל בקורס ומחכה בקוצר רוח לראות את פרויקט הסיום שייערך בשוק הנפלא שלנו בבאר שבע.

 

'ארץעיר' הינו ארגון הפועל לקידום קהילתיות עירונית בערים בפריפריה החברתית והגאוגרפית בישראל, באמצעות כלים של קהילה יזמות ותעסוקה. ארץעיר הקים ומלווה 45 קהילות עירוניות, הפרושות ב-33 ערים ברחבי הארץ, וכן שותף בליווי כ-180 מיזמים ועסקים חברתיים

למידע נוסף: https://eretzir.org.il/

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ארגון הקבלנים בנגב במחווה מרגשת לזכרו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל מדימונה שנרצח בפיגוע בבית קמה
ברביעי האחרון קיים ארגון הקבלנים בנגב כנס מקצועי בהשתתפות כ...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
נשיא המדינה נשא דברים בפתיחה המחודשת של מרכז ״עזרה למרפא״ בראשות הרב פירר, בשדרות
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום רביעי, ב׳...
ביוזמת חבריו לשכבה: פינת ישיבה חדשה לזכר מתן דמארי הי"ד שנפל בעזה
לפני כארבעה חודשים מתן דמארי הי"ד, בוגר הישיבת התיכונית אמית...