Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אפליקציית ההתרעות של הסטודנט משדרות

אפליקציית ההתרעות של הסטודנט משדרות
קרדיט צילום: אלבום פרטי

תושב שדרות, ניר וקנין, שפונה מביתו עם משפחתו מפרוץ המלחמה, השיק אפליקציית התרעות בלעדית לשידורי הטלוויזיה החכמה באינטרנט (באנדרואיד TV ). "הפיתוח החדש מאפשר לקבל התרעה מיידית, מתגבר על הפער בן ה-40 שניות שקיים בשידור טלוויזיה אינטרנטי, מאפשר בחירת שפה לפוליגון וגם מספק שירות מיוחד לכבדי ראייה"

ניר הוא סטודנט לתקשורת בשדרות, השוהה באילת יחד עם אשתו ההריונית ובתו לפחות לשלושת החודשים הקרובים. הוא עוסק בשיווק דיגיטלי "קליקידום" בתחום עולם הבמה.
כיליד שדרות, ניר מכיר יותר טוב מכולם את המציאות הביטחונית. "הצינורות המעופפים" מרצועת עזה החלו להתפוצץ בעיר לפני 20 שנה ובדיוק ביום הולדתו ה-16 נרצח הקורבן הראשון, ילד בן ארבע. מאז, הפכו ה"צינורות" הללו לטילים תקניים המאיימים לא רק על חיי תושבי הנגב המערבי, אלא גם על חיי תושבי ערים רבות בישראל.
המציאות הביטחונית העגומה כוללת גם שני חבריו של וקנין, שאיבדו את חייהם: אלה אבקסיס ז"ל, חברתו לסניף בני עקיבא נרצחה בשל נפילת טיל לפני 17 שנים. חברו הטוב, קובי פריינטה ז"ל, נרצח בשבת בשבעה באוקטובר עם עוד ארבעה מחבריו.
ניר ניצל בנס מרקטת קסאם, באחד מהמקרים בהם נורו רקטות לשדרות ניר תפס מחסה בתוך לובי הבניין בו הוא גר ולאחר הפיצוץ יצא לאסוף את הקניות עימם חזר מהסופר. בזמן שהוא אוסף את מרכולתו כדי לעלות אותה הביתה נשמעה שריקה חזקה ונפל רסיס סנטימטרים בודדים ממנו – מה שיכול היה להרוג אותו. לכן חשוב להישמע להנחיות ולהישאר 10 דקות לאחר האזעקה ולשהות במרחב המוגן.
המלחמה הנוכחית ו"הסבבים" הביטחוניים גרמו לו לעשות מעשה.

*המטרה: להציל חיים*
ההתרעות של פיקוד העורף (פוליגונים) בטלוויזיה מסונכרנות עם שידורי הטלוויזיה ומועברות בזמן אמת עם הצופרים באותם אזורי התרעה. עם זאת, הצופים בשידורי הטלוויזיה באמצעות האינטרנט מקבלים את ההתרעות רק אחרי 40 שניות, בשל השהייה מובנית בשידורי האינטרנט.מצב זה יצר בעיה לצופים בשידורים באינטרנט: האזעקה שמתריעה על טיל או חדירת כלי טיס עוין כבר מסתיימת ורק לאחר מכן מופיע הפוליגון בשידורים האינטרנטיים.
העובדה הזו לא נתנה מנוחה לניר וקנין (37), תושב שדרות, שהחליט להרים את הכפפה ולמצוא פתרון לבעיה. וקנין החליט שהבשילה העת להרחיב את מעגל ההתרעה ולשם כך קיבל גם את ברכת פיקוד העורף.
"בשנים האחרונות החלו לקום חברות טלוויזיה המשדרות באינטרנט. כמי שחובב גאדג'טים התחלתי לחקור את העולם הזה והגעתי למסקנה שיש צורך בשינוי עולם התקשורת וצריך לתת לו מענה. אם ביישובי העוטף זמן ההתגוננות הוא 15 שניות וההתרעה בטלוויזיה מופיעה אחרי 40 שניות, הרי זה מתבקש".
*מה עשית כדי לפתח את הרעיון ?*
"משום שעלה הצורך לפתח אפליקציה שתיתן התרעה בזמן אמת על המסך לצופים של הטלוויזיות האינטרנטיות החלטתי להתחיל בפיתוח המוצר. תוך כדי הפיתוח הבנתי את הצורך להנגיש את האפליקציה גם לכבדי ראייה. האפליקציה, 'צבע אדום' שמה, מאפשרת לבחור את אזור ההתרעה על המסך שלכם, גם את שפת ההתרעה (עברית, ערבית, אנגלית ורוסית) וגם מאפשרת להשמיע צליל התרעה מסוים לפי בחירה. ואף, לטובת כבדי הראייה ניתן לבחור הקראה של האיום והעיר המאוימת לדוגמא "חדירת כלי טיס עוין לקריית שמונה – היכנסו למרחב המוגן" שזה יתרון שכרגע לא קיים בפוליגון שקופץ על המסך של פיקוד העורף.
יתרון חשוב נוסף – האפליקציה יודעת להקפיץ התראה קולית גם בזמן בצפייה נדחית (קאצ' אפ, או הקלטות) ואפילו בזמן צפייה לסרט בנטפליקס או האזנה לשיר ביוטיוב".

*האם פיקוד העורף נתן את ברכת הדרך ?*
"בהחלט. נפגשתי עם פיקוד העורף והצגתי בפניהם את אב הטיפוס לאפליקציה המיועדת לטלוויזיות החכמות. בעקבות כך, קיבלתי מהם קבצי קול הקראה של שמות הישובים בכל הארץ בארבע שפות עברית אנגלית רוסית וערבית. אך חשוב לציין שאין לאפליקציה שום קשר לפיקוד העורף".
הפיתוח החדש הושק לפני שבוע ימים בדף הפייסבוק "צבע אדום – חדשות בזמן אמת", בו חברים 75 אלף איש.

*לאיזה שידורים האפליקציה רלוונטית ?*
"כל שידורי האינטרנט באנדרויד TV בשידורי יס פלוס, סטינג טיוי, הוט טיוי, נקסט טי וי, פרטנר טי וי, פרי טיוי וגם למי שיש סטרימר (ממיר חכם) בבית. זה משפיע גם על השידורים של נטפליקס ויוטיוב, כך שתתקבל התרעה גם שם למי שמוריד את האפליקציה. אני רוצה לשלב את האפליקציה גם עבור משתמשי טלוויזיות מסוגים שונים חוץ מאנדרויד. מאחר ועלויות הפיתוח הן גבוהות, אשמח להיעזר במתכנתים או בגוף עסקי שישמח לתרום לטובת העניין".

*מה ההבדל באפליקציות של פיקוד העורף והאפליקציה של "צבע אדום"?*
בפקע"ר מקבלים התרעות בכל הארץ שמדובר על התראות על מסך הטלוויזיה, אצלנו ניתן לבחור את אזור ההתרעה. למשל: אם תושב שדרות רוצה לקבל התרעה על העיר ולקבל התרעה גם על העיר נתניה, שם יש לו משפחה, יכול לעשות זאת. השירות של האפליקציה הוא כמובן בחינם".

*הנס של ניר*
ניר נולד באשקלון וכעבור יומיים התגלה כסובל משיתוק מוחין בשל אי אספקת חמצן למוח. לאחר שהועבר לביה"ח הדסה בדקה ה-90' ועבר מספר ניתוחים, ניצלו חייו. עד גיל שש ניר לא יכול היה ללכת, אלא לזחול בלבד ונעזר בהליכון עד שלפתע, בלילה אחד, קם והתחיל ללכת. נכון להיום הוא עם אחוזי נכות וצליעה.
עד לפני עשר שנים ניר הוציא סינגלים, כתב, הלחין ושר ואז החליט לשווק זמרים. בגיל 16 כתב מכתב לראש הממשלה אריאל שרון ז"ל וביקש להופיע עם אייל גולן. מהתוכנית של שמעון פרנס יצרו קשר עם משפחתו והזמינו אותם, שם הופתע כשאייל גולן התיישב לידו ושר איתו.
כשפתח את העסק כתב לו הודעה שלפני 16 שנה נפגשו לראשונה כאשר הגשימו לו חלום. כשביקש לסגור מעגל ולקדם זמרים ממשרדו, אייל גולן נענה לבקשה. כיום ניר לומד במכללת "ספיר" ובעל עסק "קליקידום".

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להיפטר מסנטר כפול אחת ולתמיד- זה אפשרי
הפנים הם אחד האזורים הבולטים בגוף. כאשר אנו פוגשים את...
ארגון הקבלנים בנגב במחווה מרגשת לזכרו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל מדימונה שנרצח בפיגוע בבית קמה
ברביעי האחרון קיים ארגון הקבלנים בנגב כנס מקצועי בהשתתפות כ...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
ח"כ גילה גמליאל ביקרה ביום שלישי באופקים
שרת החדשנות, המדע והחלל, ח"כ גילה גמליאל, ביקרה ביום שלישי...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...