Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אליפות הארץ ברעיית כבשים באמצעות כלבים מאומנים

אליפות הארץ ברעיית כבשים באמצעות כלבים מאומנים
צילום אליאור רווה

לאחר שייצגה לראשונה את מדינת ישראל באליפות העולם ברעיית עדרי כבשים בעזרת כלבים מאומנים, פתחה קורסים להכשרת מאלפים לכלבי רעייה כמקצוע ולספורט תחרותי והקימה מועדון תחרותי, זכתה עכשיו עדי אתרוג (42) ממושב צופר שבערבה התיכונה, עם הכלבה דייזי, במקצה האליפות בתחרות רעיית כבשים באמצעות כלבים מאומנים..

הליגה התקיימה במשך 6 ימי תחרות, לאורך השנה, שהסתיימו באירוע תחרותי מסכם בן יומיים, בו התקיימו שלושה מקצים: גנון – לכלבים המתחילים עם הנוהגים המתחילים, מתבגרים – לכלבים צעירים ומקצה פתוח ברמה הגבוהה ביותר, בסטנדרטים אולימפיים בינלאומיים.

צילום אליאור רווה

עדי אתרוג, מאלפת כלבי רעייה ונציגת ישראל בתחרות הבינלאומית אומרת: "במהלך השנה קיימנו תחרויות נפרדות לכל תחום ונאסף ניקוד מצטבר. חמשת הכלבים שצברו את הניקוד הגבוה זכו להתחרות במקצה הגמר, שהוא קשה במיוחד, בו על הכלב לאסוף שתי קבוצות של כבשים בזו אחר זו. לאחר שנת קורונה, בה התקשינו לשמור על נוכחות מלאה וקיימנו רק תחרויות בנות יום אחד, שמחתי שהצלחנו לקיים תחרות של יומיים רצופים בנוכחות רבה. בשלב זה המועדון הישראלי שלנו מצומצם, אך מאוד מרשימה אותי המחויבות של החבורה הזו לספורט הייחודי שלנו, אם זה מוקדם בבוקר בקיבוץ בארי, או ביום קר, גשום וערפילי בדרום הר חברון ואני מקווה שעוד רבים יצטרפו לענף התחרותי".

בתחרות שארגנו איתי יצקן, עדי אתרוג ויובל סבירסקי בשטחי החקלאות ליד קיבוץ בארי, זכו במקצה גנון: מקום ראשון: חן אלון עם ג'ונו, מקום שני: רן זרצקי עם בן, מקום שלישי: יובל אנוקוב עם דולר. מקצה מתבגרים- מקום ראשון: נועם זרצקי עם איב, מקום שני: רן זרצקי עם בן, מקום שלישי: עדי אתרוג עם פו. מקצה פתוח- מקום ראשון: יובל סווירסקי עם סטאר, מקום שני: עדי אתרוג עם דייזי, מקום שלישי: יובל סווירסקי עם קים. במקצה האליפות זכתה עדי אתרוג עם דייזי.

בשנת 2017 עשתה עדי אתרוג היסטוריה עם איתי יצקן, שני הישראלים הראשונים שהשתתפו בתחרות רעייה בינלאומית בה לקחו חלק 32 מדינות בעולם. בתחרויות נעזרים מגדלי הכבשים בכלבים מגזעים מסוימים ובעיקר הבורדר קולי לעבודת המרעה היומית. כשחזרה, החליטה אתרוג כי תכשיר רועים/נוהגים נוספים שיוכלו לייצג בעתיד את ישראל בתחרויות ברחבי העולם.

במסגרת הקורסים שהיא מעבירה במושב צופר שבערבה תיכונה, מתקיימים מפגשים להעברת הידע והניסיון, עיוני ומעשי הכוללים בין היתר לימוד של שיטות אילוף, שיטת ה'אוף בלנס', לימוד התנהגות ושפת גוף של כבשים ובקר, נהיגה של כבשים במסלול, טכניקות התמודדות, הכשרת הכלבים להחלפת פקודות קוליות בשריקות והפיכת השריקה לשפה, טכניקת 'השייד' וכד'.

עדי אתרוג מוסיפה: "לתחום רעיית הכבשים ואימון הכלבים הגעתי במקרה לפני עשר שנים. כשהתחלתי לעסוק בנושא הוא עדיין לא היה קיים בישראל, למעט מספר מעט רועים, בעיקר בגולן ולא התקיימו בכלל תחרויות. כיום, לאט לאט נבנית בארץ קהילה של מאמני כלבים שגם משתתפים בתחרויות. אני משתדלת להביא מדי פעם מאמנים מחו"ל שידריכו, יאמנו ויקדמו אותנו, כי אין לי ממי ללמוד בארץ" אומרת עדי.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
תלמידות אולפנת אמית אוריה באר שבע זכו בגמר רמון ספייסלאב: הניסוי שהכינו יבוצע בחלל
תלמידות שכבה ח' באולפנת אמית אוריה באר שבע זכו במקום...
המכללה האקדמית אשקלון מצדיעה לגיבורי המערכה, לחיילי צה"ל והחטופים​
המכללה האקדמית אשקלון קיימה בשבוע שעבר, בשיתוף "תקווה ישראלית", מפגש...
אירועי "מדרום" לאמנות באופקים יערכו בשכונת מישור הגפן
אירועי "מדרום" לאמנות רב תחומית יתקיימו השנה במתכונת מיוחדת בימים...
יוצרים ויוצרות, מנהלים ומנהלות, יזמים ויזמיות מתחום התרבות תוכנית מנדל למנהיגות תרבות בנגב קוראת לכם ולכן!
מרכז מנדל למנהיגות בנגב הודיע על פתיחת ההרשמה למחזור השביעי...
טקס לזכרו של הלוחם סמ״ר רואי אליאס ז"ל שנפל בעזה התקיים ביום שני (4.3) במשחק ליגת ווינר סל בין מכבי תל אביב להפועל אילת
בפתיחת משחק כדורסל שהתקיים השבוע (4.3), באולם בגין באילת, במסגרת...
בשורה מתוקה במיוחד לתושבי הדרום - איזו רשת נפתחה בקניון עזריאלי הנגב?
רשת הממתקים המובילה, "שוויצריה הקטנה" הנמצאת תחת בעלותו של איש...
פומפאו רוקד באופקים
מייק פומפאו אופקים: "גאה להיות כאן בעיר שתושביה גיבורים" מזכיר המדינה...
איש החינוך הוותיק מבאר שבע - אהרן אלדר ז"ל הלך השבת לעולמו והוא בן 86
אהרן אלדר היה שנים רבות מעמודי התווך של החינוך הדתי...
מאילת לסורוקה: התלמידים המפונים משדרות בביקור חולים לחיילים פצועי המלחמה
יוזמה מרגשת - התלמידים המפונים משדרות יצאו מאילת לביקור פצועי...
לא שוכחים את הנופלים! מיזם "זוכרים את הנופלים" בהובלת תושבי מושב שוקדה
תושבי מושב שוקדה החליטו לקדם מיזם שבמהלכו הם יבקרו משפחות...