Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך תדעו שאתם צריכים לבקש עזרה- התסמינים להתמכרות קשה לסמים

איך תדעו שאתם צריכים לבקש עזרה- התסמינים להתמכרות קשה לסמים
קרדיט - Canva

אנשים רבים שרוצים להתפכח בפעם הראשונה לאחר צריכה ממשוכת בסמים, צריכים לעבור תוכנית רשמית דרך מרכז גמילה. יש אנשים שמנסים להפסיק להשתמש בסמים או באלכוהול בכוחות עצמם, במקום לפנות לעזרה של מרכז גמילה. עם זאת, ברגע שהשימוש בסמים מגיע לרמה מסוימת, זה מאתגר להפליא עבור אנשים רבים להתנתק מההתמכרות ללא סיוע. ישנם תסמינים שאתם עלולים לחוות אם השימוש בסמים יצא משליטה ואתם זקוקים לסיוע מקצועי. אם אתם מזהים אחד מהתסמינים הללו בעצמכם, ייתכן שהגיע הזמן להתחיל לחפש תוכנית טיפול בהתמכרויות.

האם הסמים השתלטו על חייכם?

כאשר שימוש בחומרים ממכרים מחליף תחומי עניין אחרים, זה סימן אזהרה להתמכרות. אתם עלולים להיות מכורים לחומר אם אתם כל הזמן חושבים עליו ומקריבים יותר ויותר קורבנות כדי לקבל ממנו יותר ולהשתמש בו. לאורך זמן, מי שמכור לסמים או אלכוהול נוטים לתעדף את השימוש בסמים שלהם על פני כל דבר אחר בחיים שלהם. אם הבנתם שאתם מתרחקים מהאנשים ומהדברים שאהבתם בעבר, ייתכן שיש לכם בעיית התמכרות ואתם עשוי להפיק תועלת מעזרה מקצועית של גמילה מסמים קלים וקשים.

שימוש בסמים גובה מחיר מהבריאות שלכם

תוצאות בריאותיות שליליות רבות נקשרו לשימוש ממושך בסמים. הכל תלוי באיזה חומר נעשה שימוש. מחלת כבד כרונית וסוגים מסוימים של סרטן היו קשורים שניהם לאלכוהוליזם. התמכרות לסמים ואלכוהול מזיקה הן לבריאות הפיזית והן לבריאות הנפשית, ומביאה למגוון רחב של תסמינים.

השפעות שליליות על בריאותו הגופנית של אדם כתוצאה משימוש לרעה בסמים עשויות להשתנות במידה רבה על סמך משתנים הכוללים את החומר המדובר, משך הזמן בו האדם השתמש בו לרעה והמינון. גם המוח וגם ההתנהגות של מכור עוברים טרנספורמציות כתוצאה משימוש בסמים. עצבנות מוגברת, מלנכוליה או אפילו התנהגות פסיכוטית עלולה להופיע לאחר התמכרות לסמים.

שימוש לרעה בסמים מתרחש מכמה סיבות. לרוב התמכרות לסמים מתחילה ונמשכת לעתים קרובות כאשר אדם מנסה לטפל באופן עצמאי במצב נפשי מדורדר. לרוב התרופות יש השפעה על הנפש והן משמשות כטכניקת התמודדות לשינוי צורת החשיבה של האדם. כאשר אדם עובר גמילה מקוקאין, ובעיות בריאות הנפש אינן מטופלות כנדרש, מטופלים נוטים הרבה יותר להישנות. קבלת הטיפול הספציפי הדרוש לפיכחון ארוך טווח אפשרי בתוכניות טיפול מותאמת אישית של מרכז גמילה שבטיא. המרכז מציע אווירה חמה, משפחתית ועוטפת, אשר מאפשר למטופל להרגיש בנוח ולהתמודד באופן פעיל ועם מוטיבציה בהתמכרות שלו.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להיפטר מסנטר כפול אחת ולתמיד- זה אפשרי
הפנים הם אחד האזורים הבולטים בגוף. כאשר אנו פוגשים את...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
יד שנייה או חדש? יתרונות וחסרונות בעולם הרכבים וציוד הקמפינג
טיולי קמפינג הפכו בשנים האחרונות לטרנד פופולרי במיוחד. חובבי טבע...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
חייכם המשותפים ראויים להסדרה כדת וכדין
מדוע חשוב להיעזר בעורך דין להסדרת מעמד? הגשמת החלום לחיות יחד...