תפקידיו ל עורך דין פלילי: לא רק בבית המשפט

תפקידיו ל עורך דין פלילי: לא רק בבית המשפט
קרדיט - Pixabay

תפקידו של עור דין פלילי שהוא המתוקשר והמוכר ביותר הוא ייצוג הנאשם בבית המשפט. אכן זהו השלב הנחשב למעניין ביותר, זה שלתוכו מתנקז כל תוכן התיק, השלב שבו נראית יכולת הליטיגציה, הטיעון, של עורך הדין המייצג את הנאשם. עם זאת, זהו לא תפקידו היחיד של עורך הדין הפלילי. לעורך הדין יש תפקידים רבים לפני כן שמטרתם היא בעיקר למנוע את ההגעה לבית המשפט ולהביא לסגירת התיק עוד קודם בדרכים שונות ובהליכים כאלה ואחרים. לעורך הדין יכולים להיות גם תפקידים הבאים לידי ביטוי לאחר הטיפול בתיק ואפילו שנים לאחר סיום ריצוי העונש אם היה. דוגמאות מהם נביא בהמשך המאמר.

חשיבות הפניה לעורך הדין לפני החקירה

השלב הקודם בהרבה לייצוג בבית המשפט ולמעשה קודם לתחילת ההליכים נגד החשוד מלבד מעצר הוא ייעוץ לפני חקירה. כאשר חשוד נעצר נאמר לו שהוא יכול לשמור על שתיקה עד ההתייעצות עם עורך דין. למרות זאת ישנם חשודים הבטוחים בצדקתם ולכן בוחרים לוותר בשלב זה על הפניה לעורך דין פלילי. זוהי טעות שעושים בעיקר חשודים שזו החקירה הראשונה שהם עוברים במשטרה. הם בטוחים שהעובדה שהם אנשים נורמטיביים ללא עבר פלילי תביא לסיום החקירה בסגירת התיק. הדברים אינם כך. החוקרים יעשו כל שניתן במסגרת החוק כדי להוציא מן הנחקר דברים הקושרים אותו למקרה, בין אם בחדר החקירות ובין אם בין חקירות. עורך הדין ינחה את החשוד איך לנהוג בחדר החקירות מה לומר וממה להימנע ובכל יגדיל את הסיכוי לכך שאכן לא יהיו ממצאים בעקבות החקירה והתיק ייסגר.

לנקות לחלוטין את העבר בעזרת עורך דין פלילי

כפי שציינו, לעורך הדין יש חלק בפרוצדורות שנעשות לאחר סיום הטיפול בתיק או לאחר סגירתו. סגירת תיק ללא הגשת כתב אישום יכולה להיעשות מחוסר אשמה חוסר ראיות או חוסר עניין לציבור, כאשר בתיקים רבים אין הוכחות חד משמעיות שהחשוד אכן לא ביצע את העבירה המיוחסת ולכן הם נסגרים מחוסר ראיות או חוסר עניין לציבור. כאשר תיק נסגר מעילות אלה עדיין ישנו רישום משטרתי הכולל את כל הפרטים לגבי התיק וישנם גורמים מסוימים שהמידע נגיש עבורם כמו גורמים ממשלתיים או כוחות הביטחון. הדבר יכול ליצור כתם אצל אותו אדם שפעמים רבות המקרה בו נחקר יכול להיות חד פעמי ולא לייצג את התנהלותו. לכן, בעזרת עו"ד פלילי ניתן להגיש בקשה להליך של מחיקת רישום משטרתי. הדרך לכך היא שינוי עילת סגירת התיק לחוסר אשמה, מה שמביא למחיקת המידע לחלוטין ולכך שגיליונו של אותו אדם יהיה נקי.

עו"ד פאתן חורי סבאג מתמחה במשפט הפלילי. היא מייצגת חשודים ונאשמים בעבירות שונות ועושה זאת במקצועיות רבה. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מגוון רחב של פרגולות בהתאמה אישית
אם אתם שוקלים להוסיף פרגולה לבית או לעסק שלכם, Magic...
החשיבות בשמירה על זכויות השכירים במקום עבודתם
עבור אנשים רבים, מקום העבודה משמש כמקור הפרנסה היחיד שלהם...
נעצרתם בחשד לעבירה בצבא? אל תתמודדו לבד
הצבא הוא מערכת משפטית אוטונומית עם חוקים משלה. אמנם יש...
לא רק חומרים אסורים עלולים למכר- הכל על סמי מרשם ממכרים
התמכרות היא תהליך עצוב, לכל מי שרואה אותו מבחוץ אבל...
לפרוש בשיא: כך תחיו בנוחות גם לאחר פרישה לפנסיה
אם פרשתם לפנסיה, סביר להניח שגם אצלכם נראית ירידה בהכנסה...
אלו מצבות מתאימות לאזור הצפון
האם יש מושג כזה בכלל "מצבה מתאימה"? רבים מהלקוחות שלנו...
לתת הזדמנות אחרונה לתא המשפחתי בעזרת הסכם
גירושין נחשבים היום למהלך שאינו חריג או נדיר. לא מעט...
סיורים בדרום אוקטובר 2024: חוויות, סוגי סיורים ומזג האוויר
אוקטובר 2024 הוא זמן אידיאלי לטייל בדרום הארץ. אזור זה...
ניקוי מים בלחץ גבוה: פתרון יעיל לכל משטח
ניקוי מים בלחץ גבוה הפך בשנים האחרונות לאחת השיטות היעילות...
ים המלח: פלא טבע ייחודי ותיירות בלוענים
ים המלח, הנמצא בבקעת הירדן שבין ישראל לירדן, הוא אחד...
דילוג לתוכן