Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תלמידי תיכון אורט סינגאלובסקי מתל אביב התארחו באופקים

תלמידי תיכון אורט סינגאלובסקי מתל אביב התארחו באופקים
קרדיט: דוברות עיריית אופקים

תלמידי שכבה יב' מבית הספר התיכון אורט סינגאלובסקי מתל אביב התארחו ביום שלישי באופקים. האורחים פגשו את מקביליהם, תלמידי שכבה יא' בתיכון הרב תחומי עמל אמירים מאופקים, ביקרו במתחם הנוער החדש "המגנט", ערכו סיור בשכונת מישור הגפן (שנפגעה קשות בטבח 7 באוקטובר) בהדרכת מובילים מקומיים, וקיימו מעגלי שיח – בהם שיתפו התלמידים משתי הקבוצות את עמיתיהם בתחושות המלוות אותם מאז אירועי השבת השחורה. המפגש נערך ביוזמת רכזת החינוך החברתי בתיכון עמל אמירים, דניאלה טפירו, ומחנך כיתה יב' 4 בבית הספר אורט סינגאלובסקי, יניב חלמר.

בנוסף, האזינו התלמידים לסיפורה המרגש של שירן אבוהרון, שבעלה השוטר רוני ז"ל נרצח בבוקר שמחת תורה תשפ"ד, לאחר שיצא להילחם במחבלים; ולמפקד משטרת אופקים, סנ"צ ניב אוחנה, אשר סקר בפניהם את אירועי אותה יממה מנקודת מבטם של שוטרי הרשות – תחילה במסיבת הטבע ברעים ולאחר מכן באופקים עצמה, ושיתף אותם בסיפורו האישי. שתי קבוצות התלמידים הציגו בפני השניים שאלות, ולאחר מכן שיתפו כאמור את חבריהם ברגשותיהם.

"מהרגע הראשון נעניתי לבקשה של יניב לחבר בין בתי הספר וליצור סיור ומעגלי שיח", סיפרה רכזת החינוך החברתי בתיכון הרב תחומי עמל אמירים באופקים, דניאלה טפירו. "בני הנוער והצוותים של שני בתי הספר נפעמו, התרגשו, הזילו דמעה מסיפורה המרגש של שירן אבוהרון שבעלה נרצח בהגנה על אופקים ורותקו מהעדות האישית של מפקד תחנת משטרת אופקים, ניב אוחנה. זו הייתה בעצם הפעם הראשונה שבה תלמידי התיכון שלנו יצאו לסיור בעצמם, שיתפו וסיפרו את הסיפור של גיבורי וגיבורות אופקים".

"ביקשתי מהתלמידים שיהיו שגרירים של אופקים", המשיכה טפירו. "שיספרו את הסיפור שלנו – את הגבורה, החוסן, ואהבת האחר, ושיהיו מודל ודוגמה. החינוך הוא הדרך שלנו לגעת בלב הילדים, ואני מרגישה שנגענו במפגש בעשרות לבבות. התלמידים האלה הם דור העתיד של ישראל, והאחריות על הגנת הארץ מונחת ממש עוד רגע על כתפיהם. בוגר בית הספר שלנו, ערן אלוני ז"ל, שסיים רק לפני שנתיים את לימודיו ונפל לפני כחודשיים בעזה, ביקש תמיד שיזכרו כי 'אנו צריכים להיות דוגמה ומופת בכל מקום בו נלך". מי ייתן שנקיים את הבקשה שלו. היה סיור עוצמתי ומרגש, ונרקם חיבור מיוחד בין בני הנוער – חיבור שהתחיל בחוסר ודאות וסקרנות ונגמר בתקווה".

"התגובות של התלמידים ביחס לסיור ולמפגש היו חיוביות מאוד", הוסיף רכז שכבת יב' בבית הספר אורט סינגאלובסקי, ניצן נחליאל. "המפגש עם תושבי אופקים וההאזנה לסיפורי הגבורה – הותירה בכולנו חותם. ברמה האישית, זכיתי להכיר את הגבורה של תושבי אופקים, ולקבל המון השראה מהפעולות שעשו בשביל השכונה – ומההתמודדות שלהם לאחר מכן".

קרדיט: דוברות עיריית אופקים
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כל מה שרציתם לדעת על פיינטבול ולא העזתם לשאול
אתם מנסים לבחור פעילות שצוות העובדים שלכם באמת ייהנה ממנה?...
במסגרת פעילות של רשות מקרקעי ישראל למסירת התראות לפינוי בקרקעות בנגב אותרה חממת קנאביס של כ- 650 שתילים
ביום ב' 2.9 התקיימה פעילות רחבת היקף של רשות מקרקעי...
האקדמית אשקלון למען החברה: שכר לימוד מלא לנרשמים לשנה א'
המכללה האקדמית אשקלון מעמידה מלגת שכר לימוד מלא לשנת הלימודים...
מה זה מיקרופיגמנטציה ואיך זה יכול לעזור לקרחת שלכם
גם אתם סובלים מהתופעה המרגיזה הזו? נשירת שיער היא מזמן...
כל מה שרצית ללמוד על גבות
אחד מהדברים שהכי מעניינים אותך זה תחום האסתטיקה? ברור לך...
"פסטיבל בייבי" בשיתוף קופת חולים "מאוחדת" יתקיים בקניותר נס ציונה עם מגוון פעילויות בנושא החייאת תינוקות, עזרה ראשונה, עמדת צילום ושלל פינוקים נוספים
תינוק חדש הצטרף למשפחה? מזל טוב – בואו לחגוג...
רשת ZAGA -פינות אוכל פותחת לראשונה חנות פופ אפ בקונספט אאוטלט במתחם הקניות גלובוס סנטר במבקיעים – חוף אשקלון
החנות נפתחת לרגל ראש השנה וחגי תשרי היא תפעל למשך...
נשיא המדינה יצחק הרצוג בפתיחת שנת הלימודים בקיבוץ יד מרדכי
״לב של מדינה שלמה, מדינת ישראל מרוסק לרסיסים הבוקר. זה...
מסיבה מושלמת: המדריך הסודי למשקאות שישדרגו כל אירוע
בעולם המשקאות, הקוקטייל הוא מלך בלתי מעורער. כמו מכשיר אידוי...
כיצד מגיעים להסכמות במקרים של גירושין
זוגות רבים אשר מגיעים לשלב בו הם מחליטים להתגרש, אינם...