Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

קידום אתרים אורגני וממומן שילוב מנצח

קידום אתרים אורגני וממומן שילוב מנצח
ערן פיקסר בונה ומקדם אתרים. צילום יחצ

בעבר בטרם כניסת האינטרנט לחיינו, עולם הפרסום התמקד בעיקר באמצעים חזותיים פיזיים, שלטי חוצות ענקיים, תשדירים קולניים בטלוויזיה וברדיו ומודעות צבעוניות מידי בעיתונים השונים. מדובר היה בעבודה מסורבלת, אשר כללה צוות של עשרות אנשים אבל קהל הצרכנים היה פחות בררן ונטה לסמוך על כל מה שהציעו לו ללא בדיקה וללא הטלת ספק. כל זה השתנה מאוד ברגע שבו חדרה מפלצת האינטרנט אל חיינו.

הרשת היא מקום ענק ובלתי מוגדר למעשה. היא פרושה כמו יקום מקביל ועצום ולרבים מאתנו היא כבר הפכה לעולם האמתי. הרשתות החברתיות מציעות שפע של דברים והאתרים השונים מספקים לנו בערך כל מה שאנחנו צריכים וגם מה שלא. ריבוי האתרים הביא למצב של תחרות על ליבו (וכספו) של הגולש וכך הגיח לאוויר העולם מקדם האתרים.

ארגון מחדש

קידום אתרים הוא טכניקה מתקדמת אשר קשורה בקשר אמיץ לעולם האינטרנט.  את קידום עצמו מבצע מי שלמד לעשות את זה בצורה הנכונה.  מקדם אתרים מומחה ניחן באוסף של כישרונות ועליו להיות מומחה לאינטרנט ולהבין ברמה טובה בכל מה שקשור בבניית אתרים. הוא צריך להיות עורך תוכן מיומן בעל ידע והבנה אודות צפיפות מילות מפתח ועליו גם לדעת כיצד לערוך טקסט בצורה שיווקית. בקיצור מדובר  בחוקר אינטרנט אשר יודע למצוא מילים ומספיק סקרן כדי לדעת איך לשמור על החדות שלו בשוק תחרותי ומתפתח.

כמו בעולם האמתי גם באינטרנט צריך לפרסם. קידום אתרי אינטרנט הוא התהליך המקצועי שכרוך  בפרסום האתר של הלקוח ברשת האינטרנט הישראלית או העולמית. הפרסום באינטרנט הוא שונה מעט, השאיפה היא ליצור מאמר או כתבת תדמית אשר תמשוך גולשים לאורך זמן.

איך מתחילים

מכיוון שמדובר באתר שהוא כבר קיים אז מן הסתם יש בו כבר תוכן כלשהוא. על כן יש לבצע הליך שקרוי אופטימיזציה. את זה עושים על ידי בניה מחדש של התוכן באתר. כאן יש לתמצת את הטקסטים השונים וליצור מבנה שהוא ידידותי למנועי החיפוש. חשוב גם שהוא יהיה נוח לניווט בעבור הגולשים. קידום אתרים אורגני עוסק בעיקר במיתוג של אתר הלקוח ברשת ובאתרים בהם מסתובב קהל היעד הרלוונטי, זה שמחפש שירות או מוצר כלשהוא מהסוג שאתם מציעים.

רוב הגולשים ברשת פונים קודם כול  אל מנועי חיפוש למיניהם בשביל לחפש אחר מידע, שירות או מוצר שהם זקוקים לו או רוצים לדעת עליו יותר. קידום אורגני מדבר על  קידום אתרים בצורה הטבעית ביותר, זו שמתמזגת יותר עם הנוף האינטרנטי. קידום באופן כזה של האתר מביא לשיפור הדירוג של כל הדפים שמרכיבים את האתר בתוצאות של מנועי החיפוש השונים.  שיטה זו היא מומלצת אם כי עשויה לקחת זמן רב יותר. התוצאות שיגיעו ישמרו לזמן רב.

קידום ממומן

על מנת להפיק מהרשת את המיטב צריך  לדעת איך להשתמש באופן הנכון. הרבה מכירים כיום את נושא קידום האתרים אבל לא בדיוק יודעים מהו  קידום אתרים ממומן מול הקידום האורגני. רוב האנשים משתמשים במנועי חיפוש בשביל  למצוא את מבוקשם, באמצעות  הקלדה  של מילות החיפוש בשדה. אם בודקים את  תוצאות חיפוש קידום ממומן מול קידום אורגני, התוצאות של קידום ממומן הן אלו שיופיעו ראשונות בדפי החיפוש או בצד במיקום בולט יותר. תוצאות אלו מגדילות  את הסיכוי שהגולש ישים אליהם לב וייכנס לאותו אתר.

מנועי החיפוש מדרגים את האתרים לפי הרלבנטיות שלהם. כאשר משתמשים בקידום ממומן אין צורך להשקיע  זמן רב בבניית האתר באופן שיתאים למנוע החיפוש ולמילים אשר מוקלדות על ידי הגולשים. בנוסף, גם אם נעשתה עבודה איכותית והאתר נמצא במיקום טוב עדיין יש צורך להוסיף ולשמור על אותה רמה על מנת  לשמור על המצב הקיים בשוק של תחרות מתמדת.

הקידום הממומן מאפשר להציג את אותו אתר במיקום מיוחד שלא בהכרח קשור לדף של התוצאות אשר מדורגות  באופן שדומה לקידום האורגני.

מקדמים את המטרה

קידום אתר יכול להיעשות באחת משתי השיטות הנ"ל. לכל אחת מהן יש יתרונות רבים וגם חסרונות. מומלץ לפנות לבעל מקצוע מנוסה שמבין באינטרנט ומסוגל לבצע את העבודה באופן המתאים ביותר. ערן פיקסר (בתמונה – על רקע אתר חברת יוניק מוצרי שיער) עוסק בבניית אתרים וקידומם. ניתן לפנות אליו ולקבל מידע נוסף בנושא זה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
מכנסיים ארוכים לגברים
מכנסי דגמ"ח - דגשים לבחירה נכונה
נוסף לנעליים, חולצות וכפכפים, מכנסי דגמ"ח הם פריט לבוש חיוני...
מקלט באולינג: מקלט החיילים של שלום וגידי
לקראת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה...
יצירת סביבת העבודה האידיאלית
השולחן הוא לא רק רהיט, אלא מרכיב חיוני בכל חדר....
בשורה מתוקה במיוחד לתושבי הדרום - איזו רשת נפתחה בקניון עזריאלי הנגב?
רשת הממתקים המובילה, "שוויצריה הקטנה" הנמצאת תחת בעלותו של איש...
'מהחממה לצלחת' – בסימן הצדעה לחקלאות ישראלית מקומית
קטיף ירקות עצמי בחממות, סיורים חקלאיים, סדנאות בישול עם שפים,...
הונחה אבן הפינה למרכז המסחרי Hola בשכונת רמת שקד באופקים: "המטרה – ליצור את מרכז הבילוי והפנאי המוביל באזור"
במעמד ראש עיריית אופקים, איציק דנינו, היזם גבי בורדוביץ ומכובדים...
מלחמת חרבות ברזל - כל הידיעות
ימים לא פשוטים עוברים על העם שלנו - עם זאת...
איך תדעו אם עסקת הנדל"ן שהציעו לכם טובה באמת?
יש המון סיבות למה נדל"ן נחשב לבטוח יותר מהבורסה, ולמה...