במעמד מייסד ונשיא קרן אתנה, אורי בן ארי וצוותו, מנכ"ל קרן רונסון, נייטי שובל, מנהל מח' בינוי בקרן רש"י, אייל לר, סמנכ"לית קשרי חוץ בקרן רש"י, טל שקד קרטלה, ומנהלת מחוז דרום בדימוס וחברת הוועדה המייעצת לקרן אתנה, עמירה חיים – נחנך ביום ראשון מרחב למידה אימרסיבי (מעבדת דימיון) בבית הספר אשלים באופקים.
מעבדת דימיון היא מרחב תגליות אינטראקטיבי לבניית כישורי חיים לעתיד, אשר בעזרת טכנולוגיות מתקדמות מספקת לתלמידים למידה אפקטיבית יותר. המקום מהווה מרחב תגליות סנסורי אינטראקטיבי וחדשני לתלמידים, אשר משלב טכנולוגיית מציאות מדומה ומציאות רבודה מקרני לייזר וחיישנים – ונעשה בו שימוש בקירות וברצפה על מנת לייצר חוויית למידה רב-חושית. שילוב הטכנולוגיות מעניק למשתתפים את התחושה כי הם נוכחים פיזית במקום המוצג להם, והלמידה במרחב מאפשרת התנסות בסביבה טכנולוגית חווייתית ופיתוח של מיומנויות הרלוונטיות למאה ה-21, כגון פתרון בעיות, חשיבה ביקורתית, חשיבה יצירתית, חשיבה אלגוריתמית, תקשורת ועבודת צוות. בנוסף, ביקרו המשתתפים בקמפוס בית המשפט לקידום מיומנויות שפה ושיח רטורי בבית הספר, וב-"מתמטיקפה" – בית קפה מתמטי אשר משמש את התלמידים ללימוד רזי המתמטיקה באופן חוויתי וייחודי.
"בימים של שגרת חירום, הקמפוסים – ובכללם המעבדה האימרסיבית – מאפשרים למידה חדשנית במרחבים חדשניים, אשר מהווים מפגשי חוסן", אמרה מנהלת אגף החינוך בעיריית אופקים, רחל אוחנה. "המפגש הקבוצתי עם בני גילם של התלמידים יוצר שפה של מקצוענות ולמידה מחוץ לקבוצה. הפיתוח המקצועי העירוני מאפשר למידה בין כלל המורים, וחיבור לתמונת החינוך העירונית".
"בית הספר אשלים הינו בית הספר הראשון בעיר אופקים וככזה הוא ראשון בכל", הוסיפה מנהלת בית הספר, עינת ביטון. "אנו מקפידים על הכנסת והטמעת קדמת הטכנולוגיה, בדגש על פיתוח תחומי התקשורת התוך אישיים, בין אישיים והמוניים. חשוב לציין כי קמפוסים אלו נבנו בהלימה לראייה היישובית בתחומי הStem וה-Sel. התלמידים לומדים במרחבי למידה חדשניים המקדמים יצירתיות, יוזמה וחדשנות פדגוגית וטכנולוגית, ואני שמחה ומודה על השותפות וההליכה המשותפת בדרך לכל אורך הדרך".