Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מעמיקים בכימיה – הסתיימה השנה החמישית של תכנית העמקה בכימיה

מעמיקים בכימיה – הסתיימה השנה החמישית של תכנית העמקה בכימיה

"אתם דור העתיד של המדענים. יש לכם אפשרות להשפיע על האנושות"

כך אמר בשבוע שעבר (ג') ד"ר שלומי כהןמתאם שיתופי הפעולה של המחקר והפיתוח באדמה לתלמידי שכונה ט' בבאר שבע בטקס סיום תכנית העמקה בכימיה שנערך במרכז המצוינות באשכול הפיס בשכונה.

כהן הוסיף ואמר כי: "אתם דור העתיד, אתם הזרעים הראשונים שנובטים למדעני העתיד. חלק מכם יגיעו לתעשייה הכימית ולאקדמיה. יש לכם הרבה אפשרויות להשפיע על האנושות במחקר שלכם. המין האנושי צריך מוחות מחודדים כמו שלכם ואתם תביאו את התרופות הבאות שישנו את העולם. עלו והצליחו".

הטקס התקיים בשבוע שעבר (ג') באשכול פיס בשכונה ט' וציין את סיום השנה החמישית של תכנית העמקה בכימיה, שמקדמת אדמה מכתשים במסגרת פועלה למען הקהילה והשקעתה לקידום לימודי הכימיה בעיר יחד עם מינהל החינוך בעיריית באר שבע. במסגרת האירוע הציגו הנערים שמשתתפים בתכנית את הניסויים שעבדו עליהם במהלך השנה ונהנו מהרצאה מרתקת על הכימיה של מערכת השמש.

פרופ' גבריאל למקוף, מהמחלקה לכימיה באוניברסיטת בן גוריון אמר: "המפעל הזה חשוב מאוד כדי לטפח את המחשבה המדעית, הביקורתית והיצירתית של דור העתיד. הכימיה היא המדע המרכזי בעולם והיא משפיעה על החיים של כולנו. אתם הכימאים הצעירים, תשפרו את עתיד כל החברה".

עליזה ונגרובסקי מנהלת אשכול פיס בשכונה ט': "מהות התכנית היא לזמן לכם, תלמידים יקרים את חווית הכימיה דרך הידיים, לא רק דרך ספרים וסיפורים. אנחנו מספקים מעבדות אופטימליות ללימודי מדעים ומציידים אתכם בציוד הטוב ביותר על מנת לאפשר לכם חשיפה, העמקה וחקר בכימיה. התכנית רצה מזה 5 שנים עבור תלמידים מכיתות ג' עד ט' ואליה שותפים חברינו הטובים מחברת אדמה ומעיריית באר שבע שתורמים לפרויקט המיוחד הזה לשגשג."

גלי ניסלבאום ודנה חמידוב, תלמידות כיתה ט' ממקיף ו' סיפרו שעבדו במשך שלושה חודשים על עבודת החקר שלהן. הן בדקו כיצד מולקולות של גזר משפיעות על חיידקים אצל בני אדם, האם מעכבות או מעודדות את פעילות החיידק בקרב אנשים הנושאים את חיידק ה"פסוידומונאס ארגינוזה". לפי תוצאות המחקר שלהן הגזר מעכב את החיידק ולכן הן ממליצות: "לכו לאכול גזר". גלי ודנה משתתפות כשנתיים בתכנית העמקה בכימיה, במסגרתה הן נפגשות פעם בשבועיים ועורכות ניסויים באוני בן גוריון במעבדות משוכללות יחד עם סטודנטים. הן למדו איך לתפעל מכשור וציוד משוכלל ואיך לבצע מחקר וסיפרו כי זה מה שהן רוצות לעשות בעתיד.

במסגרת השקעת החברה בחינוך למצוינות בכימיה תרמה סייעה חברת "אדמה" בשיפוץ ושדרוג המעבדה של "אשכול פיס" בתיכון מקיף ו' בבאר  שבע. כמו כן משקיעה החברה לאורך השנה לטובת ההפעלה השוטפת של תכנית העמקה בכימיה, בה משתתפים למעלה מ-260 מילדי האזור. הפרויקט כולל את  ילדי הגנים וילדים משכבות ה', ו', ח' ו-ט' – כולם זוכים ל-8 עד 12 מפגשים במעבדה אשר במסגרתם נחשפים לעולם הכימיה. התכנית בשיתוף מנהל החינוך בעיריית באר שבע, ואשכול הפיס ונועדה לעודד סקרנות ללמידת התחום תוך התנסות ולמידת חקר בסביבת עבודה אופטימאלית ורכישת בסיס ידע מוצק ומכוון לקראת לימודי הכימיה בעתיד הן בתיכון והן באקדמיה.

בטקס נכחו הילדים והוריהם, מורים, ד"ר חפצי זוהר, מחזיקת תיק החינוך והרווחה בעיריית באר שבעשלומי כהן, מנהל ת.פ.י באדמה מכתשים, פרופ' גבריאל למקוף מהמחלקה לכימיה באוניברסיטת בן גוריון, גב' מתי מינדלין, מנהלת תיכון מקיף ו', גב עליזה ונגרובסקי מנהלת אשכול פיס וגב' רחל לוי, מנהלת קשרי קהילה באדמה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
למי אימון אישי בעזרת קאוצ׳ר יכול להתאים?
רבים מאיתנו נתקלים בלא מעט קשיים במהלך החיים. זה יכול...
התנדבות בתקופת מלחמה- מופע פלייבק של מרכז יה"ל אשדוד לחולי פרקינסון
צוות הפלייבק של מרכז יה"ל אשדוד שהינו חלק מעמותת איכות...
מלגה יוקרתית לשיתוף פעולה בין-לאומי של המכללה האקדמית ספיר יחד עם אוניברסיטת קלן הגרמנית
חוצים גבולות – שיתוף פעולה בין המכללה האקדמית ספיר ואוניברסיטת...
אופקים: 15 חובשי רפואת חירום חדשים הוכשרו בתחנת מד"א בעיר, בקורס לעילוי נשמת אהרון חיימוב הי"ד שנרצח ב 7.10
15 חובשי רפואת חירום של מד"א המשתייכים לקהילה החרדית באופקים...
נשיא המדינה ורעייתו ביקרו במועצה האזורית חוף אשקלון
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, ביקרו היום, יום רביעי,...
שכונה חדשה-פארק חדש: הסתיימו עבודות הפיתוח בפארק המרכזי בשכונת נאות הדרים
כחלק מפיתוח שכונת נאות הדרים הממוקמת בצידה הדרום מזרחי של...
בצל המלחמה המתמשכת: מרכז חוסן הוקם במכללת קיי
בשבוע שעבר השיקה המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע...
מיכאל בנסון המנהל האגדי של אמית באר שבע ומנהל יד שרה הלך לעולמו
הלילה הלך לעולמו מיכאל בנסון, אחד מגדולי המחנכים בבירת הנגב....
"מאפשרים לבני הנוער להאמין בעצמם": תוכנית גשר לאקדמיה של קרן אלעזרא לזולת וקרן אייסף מסכמת שנה באשקלון
התוכנית מסייעת לשיפור הישגים לבגרות ומעודדת השתלבות באקדמיה בעתיד; מפגש...
שיעור חינוך בחופש
חוץ משיעורי אנגלית לבגרות, המורה תהילה יפרח מקרית חמ"ד אמית...