Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מנהיגות בשגרת חירום: מפגש מנהלי אגפי החינוך בדרום

מנהיגות בשגרת חירום: מפגש מנהלי אגפי החינוך בדרום
קרדיט צילום: מרכז מנדל למנהיגות בנגב

בצל שגרת המלחמה והאתגרים החינוכיים והמנהיגותיים בתקופה זו, מנהלי אגפי החינוך במחוז דרום קיימו השבוע מפגש בנושא "מנהיגות וחוסן בחירום", בשיתוף האקדמית חמדת ומרכז מנדל למנהיגות חינוכית בנגב ויצאו ממנו מלאי השראה

האקדמית חמדת, מכללה לחינוך בשדות נגב, מובילה זאת השנה השנייה פורום אקדמי למנהלי אגפי ומחלקות חינוך במחוז דרום. מפגשי הפורום, בראשות ראש החוג לחינוך וראש תכנית המצוינות במכללה הד"ר ציפי בבצ'יק, עוסקים בענייני מנהיגות וחינוך. לאחר שבחודש שעבר המפגש הראשון של הפורום נערך בזום בשל המורכבות הטכנית לאור המלחמה, קיימו המנהלים השבוע את המפגש השני במרכז מנדל למנהיגות חינוכית בנגב שבבאר שבע, בשיתוף יחידת הבוגרים במכון מנדל.
המפגש נערך בסימן "במחשבה תחילה: מנהיגות וחוסן בחירום בין המקצועי לאישי" ועסק בעיקר באתגרים החינוכיים והמנהיגותיים הרבים של המנהל בשגרת חרום. מנהלת מרכז מנדל למנהיגות בנגב ד"ר עדי ניר-שגיא פתחה את המפגש והציגה את החזון והמטרות של מנדל כפי שהגה מורטון מנדל והציגה את המודלים של תוכניות הכשרה למנהיגות בנגב, בניהם תוכנית מנהיגות בכירה בנגב ותוכנית מנהיגות אזורית. ניר-שגיא הזמינה את קברניטי החינוך ברשויות המקומיות בדרום לקיים שיתופי פעולה עם המרכז ולהעמיק את יצירת החיבור לטובת טיפוח המנהיגות החינוכית בדרום. נשיא האקדמית חמדת ויו"ר פורום נשיאות ונשיאי המכללות לחינוך הפרופ' חיים שקד הדגיש בפני המשתתפים כי הלמידה הרציפה במסגרת הפורום הנוכחי מייצרת שגרה מבורכת בעת המלחמה ותורמת להתפתחות המקצועית ולרווחה האישית של המשתתפים.
עיקרו של המפגש היה בשיחה שהעביר ישראל שורק, בוגר מנדל חבר סגל ומנהל תוכניות מנהיגות בנגב, ובה דן יחד עם המשתתפים בתפקידם של מנהיגים בזמני חירום ומלחמה, סביב שאלות כמו האם מנהיגות מחייבת שינוי של המציאות והאם היא משפיעה על המציאות מחוללת מציאות או מגיבה למציאות המשתנה?
בתוך כך הוצגו למנהלים שלושה דגמים של מנהיגות בזמן משבר. הראשון, מנהיגות מונחית תוצאות – דרך מנהיגותית שמגיבה למציאות המשובשת, מקבלת החלטות ללא היסוס וזאת במטרה לייצר ביטחון. הדגם השני עסק במנהיגות מונחית ערכים, שלה יש מחירים שהמנהיג מוכן לשלם במבחן התוצאה, ומנהיגות מונחית אישיות או אופי – מנהיג בעל אופי ייחודי שנכנס ללב ומהווה כתובת מעצימה ואשר בזכותו חשים אחרים שיש על מי לסמוך בפתרון הבעיות.
המנהלים סיפרו כי המפגש שימש עבורם ככלי מעורר מחשבה על מנהיגות בעת הזאת בימים של לחימה, עבורם ועבור מנהלי מוסדות החינוך ברשות. ד"ר ציפי בבצ'יק סיכמה את המפגש: "התקיים שיח משמעותי, עמוק ובגובה העיניים, דבר שכמעט ולא מתאפשר בימים של שגרה בחירום והעניק כלים להמשך".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
התנדבות בתקופת מלחמה- מופע פלייבק של מרכז יה"ל אשדוד לחולי פרקינסון
צוות הפלייבק של מרכז יה"ל אשדוד שהינו חלק מעמותת איכות...
מלגה יוקרתית לשיתוף פעולה בין-לאומי של המכללה האקדמית ספיר יחד עם אוניברסיטת קלן הגרמנית
חוצים גבולות – שיתוף פעולה בין המכללה האקדמית ספיר ואוניברסיטת...
אופקים: 15 חובשי רפואת חירום חדשים הוכשרו בתחנת מד"א בעיר, בקורס לעילוי נשמת אהרון חיימוב הי"ד שנרצח ב 7.10
15 חובשי רפואת חירום של מד"א המשתייכים לקהילה החרדית באופקים...
נשיא המדינה ורעייתו ביקרו במועצה האזורית חוף אשקלון
נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל, ביקרו היום, יום רביעי,...
שכונה חדשה-פארק חדש: הסתיימו עבודות הפיתוח בפארק המרכזי בשכונת נאות הדרים
כחלק מפיתוח שכונת נאות הדרים הממוקמת בצידה הדרום מזרחי של...
בצל המלחמה המתמשכת: מרכז חוסן הוקם במכללת קיי
בשבוע שעבר השיקה המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע...
"מאפשרים לבני הנוער להאמין בעצמם": תוכנית גשר לאקדמיה של קרן אלעזרא לזולת וקרן אייסף מסכמת שנה באשקלון
התוכנית מסייעת לשיפור הישגים לבגרות ומעודדת השתלבות באקדמיה בעתיד; מפגש...
שיעור חינוך בחופש
חוץ משיעורי אנגלית לבגרות, המורה תהילה יפרח מקרית חמ"ד אמית...
אלופי העולם: מצדיעים לתלמידי שדרות
בסיומה של שנה מורכבת ומאתגרת, כינסו הנהלת קריית חמ"ד אמית...
המבקר אנגלמן בסיור בעוטף עזה יחד עם ממ"ז דרום של המשטרה: "הביקורת בעת הזו קריטית לשם הפקת לקחים. הכשל ב-7.10 מחייב תיקון יסודי גם למען התושבים שחוזרים לבתיהם בדרום וגם למען תושבי הצפון. ויפה שעה אחת קודם"
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן קיים היום (ראשון, 23.6.24) סיור מקיף...