Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מכשיר חדש למדידת כמות חלב בזמן הנקה

מכשיר חדש למדידת כמות חלב בזמן הנקה
מתן שלי וערן חיו עם המכשיר שפתחו---קרדיט יחצ

פתרון חדש של שני סטודנטים להנדסה מ-SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון בבאר שבע יעזור לאימהות למדוד את כמות החלב שיונק התינוק בזמן ההנקה.

מתן שלי וערן חיו עם המכשיר שפתחו—קרדיט יחצ

אימהות רבות בתקופת ההנקה מספרות על הקושי בלדעת האם התינוק אכל מספיק או האם הוא עדיין רעב. תחושה זו של חוסר אונים תקפה גם את אשתו של מתן שלי, בוגר תואר ראשון בהנדסת מכונות מ-SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון. מתן החליט לעשות משהו בנידון ויחד עם חברו מהלימודים ערן חיו, ובהנחיית ד"ר איתן פישר וגב' נטליה דבוסקין מהמכללה, פיתחו מכשיר למדידת כמות חלב בזמן ההנקה.

לאחר מחקר בנושא, הרכיבו שלי וחיו מכשיר קטן המתלבש על פטמת סיליקון סטנדרטית ובו חיישנים המסוגלים לזהות את כמות החלב שהתינוק יונק. המידע עובר לאפליקציה ייעודית המעדכנת באופן ישיר את כמות החלב שהתינוק אוכל.

"אשתי ילדה לפני שנה ואחרי יומיים של הנקה התינוקת בכתה בלילה" סיפר מתן שלי, אחד מהסטודנטים המפתחים. "היא הייתה מתוסכלת מזה שהיא מניקה את התינוקת אך לא יודעת האם היא רעבה או לא. הפתיע אותי שאשתי, למרות שמניקה בעצמה, לא יודעת האם התינוקת אכלה מספיק או האם היא שבעה. בחרנו בפרויקט הגמר הזה לאחר שגילינו שמדובר בתופעה רחבה אצל נשים רבות".

ערן חיו, בוגר נוסף של המכללה ושותפו לפרויקט של מתן, הסביר כיצד המכשיר עובד: "בהתחלה חקרנו את נושא ההנקה וכיצד פיזיולוגית זה קורה בגוף האישה. רצינו פתרון פשוט, שלא יקשה על ההנקה ויהיה נוח לשימוש על ידי האם. כך פיתחנו לבסוף את המערכת הפשוטה שבאמצעותה הצלחנו למדוד כמות נוזל שעוברת על ידי פעולת יניקה קלה ועדינה כשל תינוק. המכשיר יושב על הפטמה, אינו מפריע לתינוק לינוק וסופר לאפליקציה מותאמת את כמות החלב שעברה במכשיר, כלומר שהתינוק אכל".

"חשוב לציין" סיכמו חיו ושלי, "שהמכשיר מיועד בעיקר לנשים שמעדיפות להאכיל את התינוק מבקבוק משום שאינן יכולות לדעת כמה והאם התינוק אכל. כמובן שכולן יכולות להשתמש בו אבל המטרה שלנו הייתה למנוע את הפחד של אימהות בנוגע לכמות האוכל של התינוק. כך אנו מקווים לאפשר לאימהות רבות לחזור להניק טבעית ולתת להן לדעת האם התינוק עדיין רעב או אכל מספיק, בהתאם להמלצות הרופאים".

ד"ר איתן פישר, המנחה של שלי וחיו, סיכם: "כשהסטודנטים העלו את הרעיון חשבתי שמדובר בפרויקט מסובך עם סיכוי קטן להספיק אותו בשנה אחת. לכן כשפנו אלי ניסיתי להוריד את הציפיות ואמרתי להם שמדובר ברעיון טוב אך לא בטוח שניתן ליישום. אבל מתן וערן היו מאוד חרוצים ולא הייתה אבן שלא הפכו במחקר ובביצוע.  בסיום השנה הסטודנטים הציגו דגם פועל מוגדל של המתקן ודגם בגודל מקורי המוכיח היתכנות של המתקן בגודל זעיר. הפרויקט לא היה מתאפשר ללא התעקשות הסטודנטים והרצון שלהם למצוא פתרון לבעיה אמיתית עם פוטנציאל לסייע לנשים רבות".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
התנדבות בתקופת מלחמה- מופע פלייבק של מרכז יה"ל אשדוד לחולי פרקינסון
צוות הפלייבק של מרכז יה"ל אשדוד שהינו חלק מעמותת איכות...
שכונה חדשה-פארק חדש: הסתיימו עבודות הפיתוח בפארק המרכזי בשכונת נאות הדרים
כחלק מפיתוח שכונת נאות הדרים הממוקמת בצידה הדרום מזרחי של...
בצל המלחמה המתמשכת: מרכז חוסן הוקם במכללת קיי
בשבוע שעבר השיקה המכללה האקדמית לחינוך ע"ש קיי בבאר שבע...
מיכאל בנסון המנהל האגדי של אמית באר שבע ומנהל יד שרה הלך לעולמו
הלילה הלך לעולמו מיכאל בנסון, אחד מגדולי המחנכים בבירת הנגב....
אירוע הקיץ של מיד-בר! - ערב מיוחד וחד פעמי של ריקודים וגיבוש קהילתי לחובבי מחול
10 ביולי בבית להקת המחול קמע  מחול לתושבים בבאר שבע...
יולי משפחתי בקניון עזריאלי הנגב- פסטיבל בייבי, סדנת צילום משפחתית ומגוון סדנאות יצירה לילדים
פסטיבל Baby Time - סדנאות, הרצאות והפתעות להורה ולתינוק, "הצלמניה"-...
המבקר אנגלמן בסיור בעוטף עזה יחד עם ממ"ז דרום של המשטרה: "הביקורת בעת הזו קריטית לשם הפקת לקחים. הכשל ב-7.10 מחייב תיקון יסודי גם למען התושבים שחוזרים לבתיהם בדרום וגם למען תושבי הצפון. ויפה שעה אחת קודם"
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן קיים היום (ראשון, 23.6.24) סיור מקיף...
אלוף ישראל באתלטיקה: נצנט אביה, תלמיד מקיף אמית באר שבע
שיאן ישראלי U18 החדש ב-110 מ' משוכות, הוא נצנט אביה,...
בגיל שמונים: התלמידים חגגו בר מצווה ל-12 שורדי שואה
מיכאיל סידלר, נולד ב-1938 בעיר טולצ'ין, אוקראינה. כשהחלה המלחמה, אביו...
על רקע המלחמה עמותת מטב העניקה מענקי לימודים לילדי המטפלות הסיעודיות בבאר שבע
300,000 שקלים יוענקו ל-200 סטודנטים במסגרת קרן ייחודית שהקימה מטב...