Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מכינת הנגב מציגה: ארבעה בוגרים סיימו היום את קורס החובלים היוקרתי

מכינת הנגב מציגה: ארבעה בוגרים סיימו היום את קורס החובלים היוקרתי
קרדיט צילום: דובר צה"ל

רון יצחק מבאר שבע, איתי סבג מבאר שבע, עידו לוי מצור יגאל ויובל כרמלי מאבן יהודה הם ארבעת החובלים, בוגרי מכינת הנגב במדרשת שדה בוקר אשר סיימו את קורס החובלים היוקרתי היום בטקס חגיגי בבסיס חיל הים בחיפה.

ארבעת חובלים מסיימים
קרדיט צילום: דובר צה"ל

ארבעת החובלים החדשים היו חניכים במכינת הנגב שבמדרשת שדה בוקר. מכינת הנגב היא מכינה קדם צבאית ציונית למנהיגות חברתית ע"ש אלחנן ישי, נחשבת לאחת מהמכינות היוקרתיות והמוערכות ביותר בארץ. בכל שנה מתקבלים למכינה כ80 בני ובנות נוער מתוך 1,500 שהתמיינו וביקשו להתקבל אליה. המכינה מפעילה שלוחה בקיבוץ חולית שבעוטף עזה. כחלק מההכנה לצה"ל שמתבצעת במכינה כדרך קבע יש דגש עמוק על שירות משמעותי בצבא, חשיפת החניכים לתפקידים שונים ומגוונים והכנה לימי סיירות ולטירונות. ארבעת החניכים הם חלק מתוך אחוזים משמעותיים מאוד מהחניכים שמגיעים לתפקידים שנחשבים לחוד החנית של צה"ל ביניהם חובלים, טייסים, לוחמים ביחידות המובחרות וכמובן גם השתלבות בתפקידי קצונה ופיקוד.

אורי דיסטניק, מנכ"ל מדרשת שדה בוקר ומפקד שייטת הצוללות ומפקד קורס חובלים לשעבר: "בוגרי המכינות הם נכס בעל ערך רב לעתודת הפיקוד והקצונה בצה"ל, אני גאה בחניכי מכינת הנגב שמקדישים מעצמם ובחרו בתפקיד כה מורכב ומאתגר למען מדינת ישראל. אלו הערכים עליהם הם חונכו ובכך ניתן להבין את חשיבותן של המכינות הקדם צבאיות בישראל, שכן תפקידנו לחנך לא רק את החיילים הבאים בצה"ל אלא את האזרחים הבאים של מדינת ישראל, מפקדים ראויים שרואים מול עיניהם את סט הערכים הישראלי, הציוני והאנושי. כמי שפיקד על מאות חובלים ולוחמים כמפקד שייטת הצוללות ומפקד בית הספר לחובלים של זרוע הים, אני יודע לומר שהחובלים החדשים שיוצאים כיום לדרכם בהגנת המולדת בים הם מפקדים שכל אם יכולה לשים את מבטחה בהם וכל אזרח יכול לישון בשקט לנוכח העובדה שהם אחראיים על השקט הביטחוני. אני מאחל הצלחה גדולה לארבעת החובלים, בוגרי מכינת הנגב, שמסבים לכולנו גאווה ונחת".

ארבעת חובלים מסיימים
קרדיט צילום: דובר צה"ל

עידו עמר, ראש מכינת הנגב שבמדרשת שדה בוקר: "אנחנו גאים בחניכים שלנו על שהחליטו לתת מעצמם למען המדינה ולשרת באחד התפקידים המשמעותיים ביותר ולעבור את אחד הקורסים המאתגרים בצה"ל, זה מהווה עבורנו נחת וגאווה לראות את תרומתם האדירה למען המדינה שלנו. חשיבותן העצומה של המכינות הקדם צבאיות בישראל, לאורך כל שנותיה של המדינה באה לידי ביטוי גם ברגעים כאלה, במיוחד בעידן הנוכחי בו החברה הישראלית זקוקה לצמיחה של דור מנהיגים צעירים שיובילו את בשנים הבאות. החניכים במכינות הם בני ובנות נוער איכותיים מכל רחבי הארץ, שבחרו לדחות את שירותם הצבאי בשנה על מנת לתרום לחברה וללמוד על החברה הישראלית ועל עצמם. החניכים במכינת הנגב בחרו לעשות את השנה הכה משמעותית הזו דווקא פה בנגב, תחת כנפיה של מורשת בן גוריון. ארבעת החבר'ה המדהימים האלה לקחו את כל מה שעברו בשנת המכינה שלהם והפכו את זה לשירות משמעותי, ערכי וחשוב עבור מדינת ישראל. הם חבר'ה שערכים עמוקים לאהבת המדינה ואהבת האדם מובילים אותם ואני מאמין שהם יהיו מפקדים ראויים לחיילים ולחיילות עליהם הם יפקדו בשירותם בים. זרוע הים ביססה בשנים האחרונות את חשיבותה המכרעת בתפקידו של צה"ל בשדה הקרב אך לא רק, אלא גם בערכי המשפחתיות והמצוינות של חייליה ומפקדיה. כאיש חינוך אני גאה שיש לנו מפקדים כמו ארבעת החובלים החדשים האלה בצה"ל"

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הישג חסר תקדים לביה"ס בת דור באר שבע!
תלמידי ביה"ס קוטפים את המקום הראשון בכל רמות הגילאים הראל ארוש...
התחפש לאלוף: עילאי עמר – אלוף אופקים בגיימינג
עילאי עמר, תלמיד כיתה יב' בתיכון הרב תחומי עמל אמירים,...
תלמידות אולפנת אמית אוריה באר שבע זכו בגמר רמון ספייסלאב: הניסוי שהכינו יבוצע בחלל
תלמידות שכבה ח' באולפנת אמית אוריה באר שבע זכו במקום...
המכללה האקדמית אשקלון מצדיעה לגיבורי המערכה, לחיילי צה"ל והחטופים​
המכללה האקדמית אשקלון קיימה בשבוע שעבר, בשיתוף "תקווה ישראלית", מפגש...
אירועי "מדרום" לאמנות באופקים יערכו בשכונת מישור הגפן
אירועי "מדרום" לאמנות רב תחומית יתקיימו השנה במתכונת מיוחדת בימים...
מקלט באולינג: מקלט החיילים של שלום וגידי
לקראת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה...
משפחות מהצפון (של הרוג ושל חטוף)בביקור במרכז התופת בדרום
המרכז הקהילתי מעלה יוסף, מבית החברה למתנ"סים, הוציא בחסות המועצה...
זכור את אשר עשה לך עמלק
כ-40 אנשי צוות בית החינוך מקיף אמית באר שבע יצאו...
אלופת הכדורגל: נבחרת אמית טכנולוגי אשקלון
נבחרת הכדורגל של בית החינוך אמית טכנולוגי אשקלון, קטפה את...
משלחת של מושלים וראשי ערים התארחה באופקים
משלחת של מושלים וראשי ערים מדרום אמריקה הגיעה ביום שני...