Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מיצג אומנותי משותף

מיצג אומנותי משותף
קרדיט: Canva

פיסול סביבתי הוא אחת הדרכים האפקטיביות ביותר להנצחת מאורע היסטורי, וכן דמויות ואישים חשובים, ובכך לבטא בצורה חזקה וויזואלית את המסר שלהם. לפיכך ניתן למצוא אותם בכל רחבי הערים, בפארקים ובחורשות טבע. או אפילו בגן פסלים בפתחו של ישוב כלשהו. ישנם הבדלים גם בפיסול הסביבתי עצמו, והכל תלוי במטרה שלשמה הוא נבנה. יש מקומות שמטרת המיצג מוגדרת מראש וכאן צריכה להיות הגבלה מתואמת, בעוד שפסל בגן משחקים מאפשר יותר חשיבה מחוץ לקופסא ושימוש בחומרים שונים ומגוונים. וכן הקפדה על חומרים המתאימים למשחק או טיפוס, שבהם הצבע לא ימהר להתקלף. סוג אחר של פיסול סביבתי הוא פיסול סביבתי קהילתי שכשמו כן הוא משלב את הקהילה בבנייתו ומאפשר תוך כדי יצירה תחושת חיבור ושייכות לכל המשתתפים, ויתרונו בהיותו מותאם ומעוצב לציבור המקומי, לטעמו, ולרצונו, ובכך מושגת כאן גאוות יחידה רבת ערך.

אומנות חברתית

בדרך כלל פיסול סביבתי הוא אומנות הנוצרת במרחב הטבעי והציבורי. ומושפעת מתהליכי הטבע בו. בדרך כלל המיצג יהיה גדול ולא מינימליסטי ולמעשה, מטרתו היא טשטוש ההבדלים בין יצירת האומנות לבין החיים עצמם. ולכן שימוש בחומרי הטבע הזמינים במקום היצירה עשויים לחזק זאת. כאשר עוסקים ביצירת אומנות סביבתית, אחד הטרנדים המקובלים בעשור האחרון ואף לפניו, הוא פיסול סביבתי אקולוגי שבו משתמשים בחומרי הגלם שבטבע, בחומרים טבעיים שלו, ובחומרים שנעשה בהם שימוש ועתה ממחזרים אותם לטובת המיצג והאקלים הסביבתי. בדרך כלל האומנים היוצרים מנהלים רב שיח עם הטבע, ועם עונות השנה. ובהתאם יוצרים פיסול סביבתי הולם לקהילה, לחברה, ומחזקים ערכים של חברה מתוקנת הדואגת לעתיד הקהילה, ולעתיד העולם.

מטרות ושיקולים

כאשר מתכננים פיסול סביבתי צריכים לקחת בחשבון שני פרמטרים עיקריים: המקום בו יונח המיצג למשל, מרכז או כיכר העיר, גן משחקים או מקום מרכזי אחר, והמטרה אותה מנסים לבטא וליישם.  אם מדובר בגן משחקים למשל השיקול יהיה עיצוב שיתאים לעיניים צעירות ולכן אפשר לעצב אותו כחיה גדולה וידידותית, כך שילדים יוכלו לטפס ולשבת עליה, וכפועל יוצא החומרים ממנו יהיה עשוי המיצג יהיו חומרים קשיחים ועמידים, לעומת זאת אם המטרה היא להציג משהו שיהיה רק לראווה, החומרים מהם יהיה עשוי יהיו ממגוון חומרים כי אין צורך לדאוג לפגיעה או הרס שלהם. אנדרטה לעומת זאת למרות היותה שונה אף היא נחשבת פיסול סביבתי אלא שהעיצוב שלה יהיה שונה. לכן אם ברצונכם להנציח את יקירכם, או להציב פסל סביבתי, חייבים יעוץ מקצועי וזה המקום לפנות לחברת "אבנים-אמנות באבן" בראשות טל חזן חברה עם נסיון מעל ל-15 שנה, עם יועצים מקצועיים גם לאופן הביצוע, גם למקום ההנחה האופטימלי וגם לחומרי הגלם ההולמים את המיצג ומטרתו. אז אנא התקשרו: 053-9235363/058 ותיענו בשמחה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מה חשוב לדעת לגבי עריכת ייפוי כוח מתמשך?
אף אחד לא יודע מה יקרה בעתיד. כל אחד ואחת...
איך מתכוננים למעבר דירה במרכז
איך שלא נסתכל על זה, מעבר דירה זה עסק מורכב....
דלת מושלמת וברמה גבוהה
על מנת שתוכלו ליהנות מדלתות פנים בקריות ברמה גבוהה ואיכותית...
מוזיקה שיוצאת ישר מתוך הנשמה
למוזיקה יש מה שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר. המוזיקה...
היתרונות בחתונת שישי צהריים
כאשר אתם חושבים על החתונה שלכם, איזו תמונה עולה בדמיונכם?...
מנות נפוצות שכנראה תפגשו במסעדות שף
התיאבון למאכלים מתוחכמים ומרשימים בקרב הישראלים הולך וגדל. גורמים כמו...
למה התזרים מזומנים הוא "המלך"?
תזרים מזומנים הוא אחד המושגים החשובים ביותר בניהול פיננסי אישי...
טלפתיה בין אנשים – האם זה עובד?
טלפתיה, היכולת המסתורית לתקשר מחשבות ורגשות ללא אמצעים פיזיים, מרתקת...
איך מסתפרים בבית עם מכונת תספורת
רוצים ללמוד איך להסתפר בבית בעצמכם? כיום כאשר קיימות מכונות...
מכשירי שמיעה זעירים וחדשניים - סאונד מכשירי שמיעה
בעיית שמיעה ההיא נפוצה הרבה יותר ממה שנדמה לנו. כפי...