מחקר חווית לקוח הוא סוג של ׳מחקר שוק׳ המתמקד בהבנת חווית הלקוח עם המוצר או השירות של החברה. אנחנו, בחברת Ci, ׳סי.איי מחקרי שוק וייעוץ׳, מומחים בעריכת מחקרי חווית לקוח שיעזרו לעסקים לזהות צרכים, רצונות והעדפות של לקוחות, ובסופו של דבר להשתמש בנתונים אלה כדי לשפר את המותג ולהציע חווית לקוח נהדרת.
לפי המומחים ב-Ci, הוספת ערך למותג שלכם היא זו שתיצור בסופו של דבר בידול מהמתחרים ונאמנות למותג. כאן נכנסת לתמונה חווית הלקוח, שהיא אחד הערכים המרכזיים של המותג, עד כדי כך שחווית הלקוח נחשבת היום לשיווק החדש.
על הבנת חווית לקוח
חווית הלקוח היא האופן שבו הלקוחות שלכם תופסים את החברה שלכם, על סמך האינטראקציות הקודמות שלהם עם המותג שלכם. חווית הלקוח יכולה להיות טובה או רעה והיא משפיעה על האופן שבו לקוחות תופסים את החברה שלכם.
מחקר חווית לקוח מתמקד בהבנה מעמיקה של חווית הלקוח (ועדיף שזו תיעשה לפני שהלקוח יחווה חוויה גרועה):
- הבנת חווית הלקוח תעזור לכם להבין:
- מה הלקוחות שלכם מחפשים?
- מהם הצרכים האמיתיים של הלקוחות?
- כיצד הלקוחות תופסים את החברה שלכם?
- מהן הציפיות של הלקוחות מהחברה שלכם?
- הבנת חווית הלקוח תעזור לכם לשפר את המותג (מוצר או שירות), ותעזור לכם גם ליצור מותג חדש.
מחקר חווית לקוח כרוך באיסוף סוגי נתונים רלוונטיים לחוויית הלקוחות כשהם במגע עם המותג שלכם.
מטרתו של מחקר חווית לקוח היא להבין את החוויה של הלקוחות ולזהות תחומים הזקוקים לשיפור. המחקר עצמו יכול לכלול סקרים, ראיונות, קבוצות מיקוד, משוב מלקוחות או מחקר שטח; ויכלול גם ניתוח נתונים ופילוח לקוחות.
על חשיבות מחקר חווית לקוח
מחקר חווית לקוח חשוב לעסק שלכם:
- כדי שתצליחו להישאר תחרותיים ולספק את חווית הלקוח הטובה ביותר האפשרית.
- כדי שתוכלו לזהות את הצרכים והרצונות של הלקוחות ולפתח אסטרטגיות מתאימות לשיפור חווית הלקוח, להגדלת נאמנות הלקוחות ושימורם.
הצורך במחקר שוק הפך יותר ויותר חשוב ככל שהמדיה החברתית הלכה והתעצמה. היום, המדיה החברתית מספקת ללקוחות דרך קלה ונטולת מאמץ להביע את החוויות שלהם עם המותג שלכם. לאור זאת, מחקר חווית לקוח מספק לכם הזדמנות ללמוד מהדיונים המתרחשים במדיה המקוונת, למצוא נקודות חולשה ומקום לשיפורים ולגלות במה הלקוחות שלכם מתעניינים באמת.
מחקר חווית לקוח מציע יתרונות נוספים, כגון:
- הגדלת שימור הלקוחות: המחקר יעזור לכם להבין מדוע לקוחות עוזבים וכיצד ניתן לשפר את שימורם.
- שיפור חווית הלקוח: המחקר יסייע לכם לזהות נקודות שכואבות ללקוחות, ולפתח אסטרטגיות לשיפור חווית הלקוח.
- ייעול השיווק: המחקר יעזור לכם להבין את התנהגות הלקוחות ולפתח אסטרטגיות שיווק יעילות.
- שיפור פילוח לקוחות: המחקר יסייע לכם לזהות את פלחי הלקוחות שלכם ולפתח אסטרטגיות שיוכלו למקד ביעילות כל פלח שוק.
- הגדלת מכירות: המחקר יאפשר לכם לזהות את צרכי הלקוחות ולפתח אסטרטגיות להגדלת המכירות.
למעבר לאתר Ci לחצו כאן