Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מהו בעצם גשר לשיניים?

מהו בעצם גשר לשיניים?
קרדיט - Canva

גשר לשיניים הוא שחזור שיניים קבוע המשמש להחלפת שן חסרה אחת או יותר על ידי עיגון בשיניים סמוכות או שתלים דנטליים. היא מורכבת משני מרכיבים עיקריים: הסמכים והפונטיקה. אבוטנטים הם השיניים הטבעיות או השתלים משני צידי חלל השיניים החסרות, המשמשות כתמיכה העיקרית לגשר. שיניים או שתלים אלה מוכנים בדרך כלל על ידי עיצוב מחדש כדי להכיל כתרים דנטליים, שהם חלק ממבנה הגשר. פונטיקה הן השיניים המלאכותיות שממלאות את הרווח שנוצר משיניים חסרות, והן מחוברות לכתרים המכסים את הסמכים.

גשרים דנטליים עשויים מחומרים שונים, כולל פורצלן, קרמיקה, זהב, סגסוגות מתכת או שילוב. ניתן להתאים גשרים מחרסינה או קרמיקה לצבע השיניים הטבעיות שלך, מה שמציע פתרון אסתטי. הליך התקנת גשר מצריך לרוב לפחות שני ביקורים אצל רופא השיניים. בביקור הראשון מכינים את שיני הסמיכה, ומבוצעים טביעות לגשר ולכתרים. ניתן להציב גשר זמני כדי להגן על שיניים וחניכיים חשופות. בביקור השני מוסר הגשר הזמני, הגשר הקבוע החדש מותאם ומוצמד למקומו.

לגשרים דנטליים יש מספר יתרונות. הם משחזרים את יכולת הלעיסה והדיבור כראוי, שומרים על צורת הפנים, מפזרים את הכוחות בנשיכה כראוי ומונעים מהשיניים שנותרו להיסחף ממקומן. עם זאת, הם דורשים שיניים בריאות או שתלים לתמיכה וייתכן שלא יתאימו לכל המטופלים. היגיינת פה טובה וביקורים קבועים אצל רופאי השיניים הם חיוניים לאריכות חייו של הגשר.

אלטרנטיבה מודרנית לפלטות מתכת

יישור שיניים שקוף הם אלטרנטיבה מודרנית לפלטות מתכת מסורתיות ליישור שיניים. מיישרים אלה כמעט ואינם נראים והם מותאמים אישית באמצעות טכנולוגיית הדמיה ממוחשבת תלת מימדית מתקדמת. הטיפול כולל סדרה של מיישרים ברורים וניתנים להסרה, שכל אחד מהם מיועד להתאים על השיניים ולהזיז אותן בעדינות למצב הרצוי לאורך זמן. בדרך כלל, כל מיישר נלבש במשך כשבועיים לפני שהוא מוחלף באחר בסדרה, תוך הזזה הדרגתית של השיניים לעבר מיקומן הסופי המתוקן.

מיישרים ברורים פופולריים בגלל היתרונות האסתטיים והמעשיים שלהם. הם פחות בולטים מאשר פלטות מתכת, מה שהופך אותם לבחירה מועדפת עבור מבוגרים ובני נוער אשר מודעים לעצמם לגבי המראה שלהם במהלך טיפול אורתודונטי. יכולת ההסרה של מיישרים אלו מציעה נוחות, ומאפשרת למטופלים לאכול, לצחצח ולהשתמש בחוט דנטלי ללא האתגרים שמציבים הפלטה המסורתית. עם זאת, לתוצאות מיטביות, חיוני ללבוש אותם במשך 20-22 השעות המומלצות ביום.  למידע נוסף במספר הטלפון: 077-8052180

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
דלת מושלמת וברמה גבוהה
על מנת שתוכלו ליהנות מדלתות פנים בקריות ברמה גבוהה ואיכותית...
מוזיקה שיוצאת ישר מתוך הנשמה
למוזיקה יש מה שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר. המוזיקה...
היתרונות בחתונת שישי צהריים
כאשר אתם חושבים על החתונה שלכם, איזו תמונה עולה בדמיונכם?...
מנות נפוצות שכנראה תפגשו במסעדות שף
התיאבון למאכלים מתוחכמים ומרשימים בקרב הישראלים הולך וגדל. גורמים כמו...
למה התזרים מזומנים הוא "המלך"?
תזרים מזומנים הוא אחד המושגים החשובים ביותר בניהול פיננסי אישי...
טלפתיה בין אנשים – האם זה עובד?
טלפתיה, היכולת המסתורית לתקשר מחשבות ורגשות ללא אמצעים פיזיים, מרתקת...
איך מסתפרים בבית עם מכונת תספורת
רוצים ללמוד איך להסתפר בבית בעצמכם? כיום כאשר קיימות מכונות...
מכשירי שמיעה זעירים וחדשניים - סאונד מכשירי שמיעה
בעיית שמיעה ההיא נפוצה הרבה יותר ממה שנדמה לנו. כפי...
חשיבות תיקון תקר בגלגל במהירות ויעילות
תקר בגלגל הוא אירוע נפוץ ומטריד שעלול להתרחש לכל נהג....
הכול על עיצוב חנות
בתחום העיצוב יש הרבה משימות שעלולות להיות לא פשוטות בכלל....