לתת הזדמנות אחרונה לתא המשפחתי בעזרת הסכם

לתת הזדמנות אחרונה לתא המשפחתי בעזרת הסכם
קרדיט - Freepik

גירושין נחשבים היום למהלך שאינו חריג או נדיר. לא מעט זוגות בוחרים לסיים את מערכת היחסים הזוגית ולהתגרש. עם זאת, הדבר לא הופך את ההחלטה להתגרש לקלה. אצל רבים עניין הגירושין "מרחף מעל הראש" אך הם חוששים מאוד לעשות את הצעד, הן מבחינת השפעתו על המשפחה ברמה הרגשית והן מבחינת ההשלכות הכלכליות. עבור אלה אשר נמצאים על סף גירושין אך עדיין רוצים לתת הזדמנות כלשהי להמשכיות התא המשפחתי , יש אפשרות לערוך ולחתום על הסכם שלום בית ולחילופין גירושין. הסכם זה מסדיר את התנהלות הזוג כל עוד הם יחד אך בו בזמן יסדיר גם את כל ענייני הגירושין אם יחליטו להתגרש. בנוגע לשלום בית יכול ההסכם לכלול החלטות כמו האם הזוג רוצה לפנות לטיפול זוגי לשיקום הקשר, כיצד תראה ההתנהלות הכלכלית, יישום החלטות שהתקבלו לגבי גידול הילדים ועוד.

חשיבות יישור קו לגבי גידול ילדים בהורות משותפת

בימינו, משפחה לא נוצרת באופן אחד ויחיד ואין לה מבנה קבוע. ישנן משפחות חד מיניות, משפחות בהן ההורים מגדלים את הילדים בהורות משותפת ללא נישואין, וישנן משפחות המשלבות בין השניים: משפחות שיש בהן שני אבות ואם או שתי אימהות ואב כשהילדים גדלים בהורות משותפת. כיוון שהורות משותפת אינה נעשית בהכרח בין אנשים המכירים היטב זה את זה ושאינם בונים לכן את הדברים בהדרגה תוך היכרות מעמיקה, כדאי להורים לערוך ביניהם הסכם הורות משותפת שדומה במובנים מסוימים להסכם גירושין בכל הנוגע לילדים. בהסכם זה יש להחליט על המשמורת וזמני השהות, יש להסדיר את האופן בו תחולקנה ההוצאות הכלכליות של גידול הילדים, מה יהיו הערכים שיקנו לו, הזרם החינוכי בו ילמד ועוד.

להתגרש בהסכמה בהליך גישור: כל היתרונות

כאמור גירושין הם החלטה קשה מאוד ויש הנותנים הזדמנות אחרונה לפני ההחלטה הסופית לפרק את החבילה. עם זאת, לא מעט זוגות המחליטים להתגרש מעדיפים היום לעשות זאת בצורה של שיתוף פעולה והסכמה ולא במלחמת התכתשות, זאת מתוך הבנה שכל עוד יש ילדים, בני הזוג ישארו לעולם בקשר בכל הנוגע אליהם. לכן, רבים פונים להליך גישור לפני גירושין במסגרתו יערכו הסכם גירושין המקובל על שני הצדדים. יש לציין שגם כאשר מוגשת תביעת גירושין על ידי מי מהצדדים ללבית המשפט, בני הזוג יחוייבו  תחילה לנסות ולהגיע להסכמות בהליך גישור. ישנם יתרונות רבים להגעה להסכם בהליך גישור כמו למשל היותו של ההליך קצר ופחות מסורבל מדיונים בבית המשפט, שליטה מלאה של שני הצדדים על סעיפי ההסכם וסיום הדברים בצורה נעימה הרבה יותר.

עו"ד ד"ר דינה ארליך חורש מתמחה בענייני משפחה. השילוב בין השכלה רבה בתחום המשפטים (ד"ר) לבין השכלה בפסיכולוגיה (BA) מאפשרת לה ללוות ולייצג את לקוחותיה במקצועיות ורגישות רבה. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מגוון רחב של פרגולות בהתאמה אישית
אם אתם שוקלים להוסיף פרגולה לבית או לעסק שלכם, Magic...
החשיבות בשמירה על זכויות השכירים במקום עבודתם
עבור אנשים רבים, מקום העבודה משמש כמקור הפרנסה היחיד שלהם...
נעצרתם בחשד לעבירה בצבא? אל תתמודדו לבד
הצבא הוא מערכת משפטית אוטונומית עם חוקים משלה. אמנם יש...
לא רק חומרים אסורים עלולים למכר- הכל על סמי מרשם ממכרים
התמכרות היא תהליך עצוב, לכל מי שרואה אותו מבחוץ אבל...
לפרוש בשיא: כך תחיו בנוחות גם לאחר פרישה לפנסיה
אם פרשתם לפנסיה, סביר להניח שגם אצלכם נראית ירידה בהכנסה...
אלו מצבות מתאימות לאזור הצפון
האם יש מושג כזה בכלל "מצבה מתאימה"? רבים מהלקוחות שלנו...
לתת הזדמנות אחרונה לתא המשפחתי בעזרת הסכם
גירושין נחשבים היום למהלך שאינו חריג או נדיר. לא מעט...
סיורים בדרום אוקטובר 2024: חוויות, סוגי סיורים ומזג האוויר
אוקטובר 2024 הוא זמן אידיאלי לטייל בדרום הארץ. אזור זה...
ניקוי מים בלחץ גבוה: פתרון יעיל לכל משטח
ניקוי מים בלחץ גבוה הפך בשנים האחרונות לאחת השיטות היעילות...
ים המלח: פלא טבע ייחודי ותיירות בלוענים
ים המלח, הנמצא בבקעת הירדן שבין ישראל לירדן, הוא אחד...
דילוג לתוכן