כנס מקצועי לבעלות ובעלי העסקים המקומיים התקיים השבוע לראשונה באופקים. הכנס היווה את שיאה של יוזמה משותפת ליחידה לקידום עסקים באופקים ולבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית בירושלים, במטרה ליצור פרויקט מנטורינג מקצועי לעסקים מקומיים.
12 עסקים קטנים וגדולים מאופקים, אשר נפגעו בעקבות הלחימה, חברו למנטורים בכירים מהתעשייה העסקית בארץ, בליווי סטודנטים מהפקולטה למנהל עסקים – זאת לצורך פרויקט ליווי שיימשך כחצי שנה ובו יקבלו כלים מקצועיים וחיבורים לעסקים נוספים, במטרה להחזיר את הפעילות שלהם למצב שגרה ואף לגדול ממנה.
לאירוע, שהתקיים בקולנוע אופקים, הוזמנו כלל בעלות ובעלי העסקים בעיר, והוא כלל הרצאות מקצועיות בנושא שיווק ומיתוג העסק, וסשן שאלות-תשובות עם אנשי מקצוע בתחום. בנוסף, היווה האירוע יריית פתיחה למפגשי הנטוורקינג שמקיימת היחידה לקידום עסקים – מפגשים אשר מייצרים היכרות ושיתופי פעולה בין העסקים המקומיים, לצד למידה והתפתחות מקצועית משותפת. בחודשים הקרובים מתוכנן להתקיים ברשות כנס העסקים הגדול הראשון של אופקים – בהשתתפות כלל השותפים לתכניות הסיוע לעסקים בעיר, נציגי ציבור, חברי כנסת ועוד.
"ביסוס של קהילת עסקים מקומית הוא מנוע צמיחה יוצא מן הכלל לפיתוחה של העיר", אמר מנהל האגף לפיתוח אורבני בעיריית אופקים, אבי ביתן. "החיבור בין עיריית אופקים לפקולטה למנהל עסקים באוניברסיטה העברית מייצר מכפיל כח, שמאפשר לעסקים לקבל סיוע מקצועי בתחום שלהם, לצד חיזוקה וגיבושה של קהילת עסקים שנהנית משירות וליווי של אנשי מקצוע מובילים בתחום".
"המטרה שלנו היא לייצר קהילת עסקים מקומית חזקה ומשמעותית", הוסיפה מנהלת היחידה לקידום עסקים באופקים, בתאל דמול. "הקהילה תפעל בשיתוף פעולה, ותתקדם כל הזמן, מקצועית ועסקית, על מנת להיות הכי טובים שיש – עבור העסק, עבור הצרכנים ועבור העיר".
"באופקים פועלים כרגע 11 צוותים של סטודנטים, בליווי מנטורים ומנטוריות, בוגרי האוניברסיטה מבכירי המשק", סיכמה ראש הפרויקט וראש המחלקה לשיווק בבית הספר למנהל עסקים באוניברסיטה העברית, פרופ' רננה פרס. "כולנו מלאי התפעלות מהנחישות והמחויבות של העסקים המקומיים להתגבר על המשבר ולהצליח, ואנחנו מתחייבים להיות כאן בשבילם ככל שצריך".