Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לנתק את הקשרים עם מדינת הבית

לנתק את הקשרים עם מדינת הבית
קרדיט - Canva

כשבוחרים להתנתק ממדינת הבית חייבים לעבור הליכים שונים של ניתוק תושבות מס כדי לא לצבור חובות בתשלום מיסים. כמו כן, לכל ישראלי שמורות הזכויות וההטבות השונות כאזרח ישראל בביטוח לאומי. ישראלים לא מודעים לשינויים השונים במעמדם כתוצאה מרילוקיישן ומנסיעות ממושכות ברחבי העולם ולכן מופתעים לגלות לפעמים שביטוח לאומי מודיע להם שהם צברו חובות של תשלומים חודשיים, או שהם לא מוכרים כלל לצורך קבלת קצבאות ותשלומים שונים שהיו רגילים לקבל. המגוון הגדול של תשלומים וסוגיות ביורוקרטיות מחייב התייעצות עם מומחים בכל מה שקשור לדיווחים לביטוח לאומי ולרשויות המס, משום שלא רבים יודעים על גבול שלושת החודשים שלאחריהם הביטוח הלאומי מתחיל להפסיק תשלומים לאנשים. לכן, לפני שאתם עושים מהלך כלשהו וטסים לחו"ל לתקופה ארוכה, חשוב לדווח לרשויות ולקבל את כל המידע על החוקים והשינויים התכופים שנעשים בהם. משרד שגיא ושות' מסייע לכם בכל מה שקשור לרילוקיישן ולזכאויות ולחובות השונים במיסוי.

חוזרים הביתה

מי שחוזר הביתה חוזר גם לחובת הדיווח על ההכנסות שלו ולכן גם מחויב בתשלום מיסים למס הכנסה ולביטוח לאומי. כשחוזרים חייבים למלא טופס רשמי של תושב חוזר כדי לוודא שנקלטתם במחשב ואתם כבר זכאים לזכויות שלכם כאזרחים ישראלים שהם תושבים חוזרים. זה נוסף לכל מיני הטבות שיכולות לנבוע ממעמדכם, במיוחד אם תחליטו גם להשקיע וגם לגור באזורי עדיפות לאומית מתוך תחושת מחויבות אישית ולאומית. חשוב מאוד להיות מודעים לכל המידע על הזכויות והחובות שלכם ברילוקיישן וחזרה לארץ, כדי שתוכלו גם לקבל זכויות ברשויות השונות וגם לא לצבור חובות בתשלומי המס.

השקעות והטבות

השקעות שונות מעניקות לישראלים הטבות מס שונות, במיוחד כאשר מדובר בטכנולוגיות מתקדמות שיש להן זכויות יוצרים בידי ישראלים, בעקבותיהן המדינה נהנית מהמיסים שמשולמים לה כתוצאה מכך. כל תוצרת של מפעלים כאלה מספקת למדינה הכנסות ומאפשרת תעסוקה לתושבים רבים ולכן המדינה מוכנה ללכת לקראת האנשים שמשקיעים במפעל כזה ולהעניק להם הטבות מס של מפעל טכנולוגי מועדף. ככל שהמפעל נמצא באזור עדיפות לאומית, רחוק מהמרכז ומספק תעסוקה לתושבי הפריפריה, כך הוא נהנה מיותר הטבות שונות בתחום זה. כדי לדעת מהן הזכויות שלכם ולהסדיר זאת בצורה רשמית, מומלץ לפנות למשרד שמתמחה בכך כמו משרד שגיא ושות' שמייצג ומסייע לכם בכל מה שקשור להשקעות ומיסוי עליהן בישראל.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
דלת מושלמת וברמה גבוהה
על מנת שתוכלו ליהנות מדלתות פנים בקריות ברמה גבוהה ואיכותית...
מוזיקה שיוצאת ישר מתוך הנשמה
למוזיקה יש מה שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר. המוזיקה...
היתרונות בחתונת שישי צהריים
כאשר אתם חושבים על החתונה שלכם, איזו תמונה עולה בדמיונכם?...
מנות נפוצות שכנראה תפגשו במסעדות שף
התיאבון למאכלים מתוחכמים ומרשימים בקרב הישראלים הולך וגדל. גורמים כמו...
למה התזרים מזומנים הוא "המלך"?
תזרים מזומנים הוא אחד המושגים החשובים ביותר בניהול פיננסי אישי...
טלפתיה בין אנשים – האם זה עובד?
טלפתיה, היכולת המסתורית לתקשר מחשבות ורגשות ללא אמצעים פיזיים, מרתקת...
איך מסתפרים בבית עם מכונת תספורת
רוצים ללמוד איך להסתפר בבית בעצמכם? כיום כאשר קיימות מכונות...
מכשירי שמיעה זעירים וחדשניים - סאונד מכשירי שמיעה
בעיית שמיעה ההיא נפוצה הרבה יותר ממה שנדמה לנו. כפי...
חשיבות תיקון תקר בגלגל במהירות ויעילות
תקר בגלגל הוא אירוע נפוץ ומטריד שעלול להתרחש לכל נהג....
הכול על עיצוב חנות
בתחום העיצוב יש הרבה משימות שעלולות להיות לא פשוטות בכלל....