Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

כך בונים קהילה: קהילות הנגב מובילות שינוי בכנס ראשון בירוחם

כך בונים קהילה: קהילות הנגב מובילות שינוי  בכנס ראשון בירוחם

ביום ה' האחרון, 26.4, התקיים בירוחם כנס "קהילות הנגב מובילות שינוי" של חברת כיל והרשויות המקומיות בנגב. בכנס הוצגו שישה מיזמים קהילתיים מיישובי הנגב השונים והתקיימו מושבים בנושאי שיתופי פעולה, קהילה ועוד. בסיום הכנס הוכרזו הזוכים שיזכו למימון כספי וליווי מקצועי של כיל והרשויות המקומיות.

 

כיל, במסגרת תכנית "חושבים עושים", והרשויות המקומיות בנגב, קיימו היום את כנס הקהילות הראשון בירוחם. בכנס הוצגו שישה מיזמים חברתיים של יזמים מכל אזור הנגב והקהל בחר מתוכם את אלו שימומנו וילוו על ידי כיל והרשויות המקומיות. בנוסף, בכנס חשפו עובדי כיל  שלושה­­ מיזמים קהילתיים שהם מבקשים לקדם, שיקבלו תמיכה מהחברה. הפרויקטים עוסקים בתרומה לקהילה בתחומי החינוך, תרבות ומפגשים חברתיים.

בכנס זכו בנוסף לשלושת המיזמים עוד ארבעה פרויקטים שקיבלו את מירב הקולות מהקהל ויקבלו מימון בסך 50,000 ₪: SB CampusRadio, תחנת רדיו מדברית בנגב, קשת גן היער הראשון בישראלFreeschool קהילה משתפת מידע; מדוברת במדבר לימודי ערבית ועברית הדדיים.

במהלך הכנס התקיימו גם פאנלים שונים בנושא קהילתיות וכלכלה מקומית בהשתתפות מנהלי פרויקטים חברתיים, אנשי חינוך וראשי מועצות מהדרום. לסיום נהנו באי הכנס בהפנינג קהילתי לכל המשפחה עם סדנאות, הפעלות ומופע מוזיקלי של להקת סומסום המקומית.

יו"ר כיל, יוחנן לוקר, שהכריז על הזוכים וציין: "אנחנו בכיל יודעים שמרחב הפעילות שלנו הוא לא רק במפעלים עצמם, אלא המרחב שבו אנחנו חיים והקהילות מהם העובדים שלנו מגיעים ובהן אנחנו פועלים. האמירה הזאת מתורגמת למעשים בין היתר באמצעות פרויקט "חושבים-עושים" שכיל מובילה יחד עם הרשויות המקומיות בנגב. הפרויקט הוא ביטוי לתפיסת העולם שלנו, לאחריות חברתית ולשותפות אמיתית עם הנגב".

מ"מ מנכ"ל כיל, אשר גרינבאום: "כיל הוקמה בנגב ופועלת בנגב ורואה את עצמה שותפה מלאה לכל יוזמה בנגב. המטרה של כנס קהילות בנגב היא ליצור תשתית ליזמות קהילתית. שכל אדם בקהילה יוכל להעלות רעיון משלו להעצמת הקהילה, לפתח קהילות לא רק במובנים הכלכליים גם קהילתית וחברתית. המטרה היא לא רק לתרום כסף אלא לראות איך יוצרים הרמוניה בין התושבים, המיזמים והשכונות לכדי פסיפס של חיים יחד".

ראש מועצת ירוחם, מיכאל ביטון, ציין בנאומו: "הכנס הראשון לקהילות מובילות שינוי בנגב, של המועצה המקומית ירוחם, כיל ורשויות רבות בנגב, הוא פריצת דרך בכמה מובנים כשהעיקרית בהן היא השותפות האזורית והיכולת של כל הרשויות לתאם ולעבוד יחד. פריצת דרך נוספת היא ההשקעה ביזמים הפרטיים והדחיפה לקחת את התקציב הקטן שיש ולהציע לכל תושב לחולל שינוי בקהילה שלו ולאמץ את המרחב הציבורי כבמת פעילות".

ערן דורון, ראש מועצת רמת הנגב: "רמת הנגב נמצאת בהתפתחות תמידית ומתפרשת על שטח לא מבוטל בנגב. תכנית חושבים עושים מסייעת לנו במהלך של חיזוק הקהילות בתוך היישובים של המועצה כאשר בעתי0ד נתמקד בחיבור ורישות הקהילות בין היישובים. מודים לשותפים בתכנית וליזמי חושבים עושים של רמת הנגב

יוהן אטלן, מנכ"ל מועצת הנגב: "בנגב שלנו יש קהילתיות ייחודית ויוצאת דופן, קהילות שיודעות לעבוד אחת עם השנייה. שיתוף הפעולה המצוין בא לידי ביטוי גם בין הקהילות וגם בין ההנהגות בנגב. נכון, לא הכל ורוד בנגב, ישנם פערים חברתיים בנגב, אבל יש הכרה חזקה במושג "הטוב המשותף", יש אקוסיסטם ייחודי וישנה הבנה שאיכות החיים של התושבים תלויה אחד בשנייה".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
התנדבות בתקופת מלחמה- מופע פלייבק של מרכז יה"ל אשדוד לחולי פרקינסון
צוות הפלייבק של מרכז יה"ל אשדוד שהינו חלק מעמותת איכות...
מלגה יוקרתית לשיתוף פעולה בין-לאומי של המכללה האקדמית ספיר יחד עם אוניברסיטת קלן הגרמנית
חוצים גבולות – שיתוף פעולה בין המכללה האקדמית ספיר ואוניברסיטת...
אופקים: 15 חובשי רפואת חירום חדשים הוכשרו בתחנת מד"א בעיר, בקורס לעילוי נשמת אהרון חיימוב הי"ד שנרצח ב 7.10
15 חובשי רפואת חירום של מד"א המשתייכים לקהילה החרדית באופקים...
מיכאל בנסון המנהל האגדי של אמית באר שבע ומנהל יד שרה הלך לעולמו
הלילה הלך לעולמו מיכאל בנסון, אחד מגדולי המחנכים בבירת הנגב....
יולי משפחתי בקניון עזריאלי הנגב- פסטיבל בייבי, סדנת צילום משפחתית ומגוון סדנאות יצירה לילדים
פסטיבל Baby Time - סדנאות, הרצאות והפתעות להורה ולתינוק, "הצלמניה"-...
המבקר אנגלמן בסיור בעוטף עזה יחד עם ממ"ז דרום של המשטרה: "הביקורת בעת הזו קריטית לשם הפקת לקחים. הכשל ב-7.10 מחייב תיקון יסודי גם למען התושבים שחוזרים לבתיהם בדרום וגם למען תושבי הצפון. ויפה שעה אחת קודם"
מבקר המדינה מתניהו אנגלמן קיים היום (ראשון, 23.6.24) סיור מקיף...
הקרן לעידוד ענף הבנייה יחד עם ארגון הקבלנים בנגב במהלך להכשרת עובדים ישראליים לענף הבנייה בנגב
בצל משבר כוח האדם החמור ממנו סובל ענף הבנייה בישראל,...
אלוף ישראל באתלטיקה: נצנט אביה, תלמיד מקיף אמית באר שבע
שיאן ישראלי U18 החדש ב-110 מ' משוכות, הוא נצנט אביה,...
רשת מחסני השוק, תשיק בתחילת יולי את הסניף ה- 68 שלה בהשקעה של מיליוני שקלים במתחם מסחרי חדש בעיר דימונה
זהו הסניף השני בעיר של הרשת והוא יפתח בשכונת ממשית...
ראש העיר יחיאל לסרי נפגש עם ראש מחוז הדרום של מכבי שירותי בריאות: ״נפעל יחד בשילוב זרועות לקידום רפואת הקהילה״
ראש עיריית אשדוד, ד״ר יחיאל לסרי, אירח היום בלשכתו לפגישת...