Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הגורמים המשפיעים על תהליך הגמילה מתרופות

הגורמים המשפיעים על תהליך הגמילה מתרופות
קרדיט - Canva

גמילה מתרופות הוא התהליך שחווה אדם כאשר הוא מפחית או מפסיק את צריכת תרופות מרשם או תרופות אסורות שאדם הפך להיות תלוי בהן. תהליך זה יכול להיות מאתגר, הן פיזית והן פסיכולוגית, בהתאם לסוג התרופה, משך השימוש, המינון והבריאות הכללית והנסיבות של האדם.

תסמיני הגמילה משתנים מאוד בהתאם לתרופה המדוברת. לדוגמה, גמילה מאופיואידים (כגון הרואין, אוקסיקודון או מורפיום) כוללת בדרך כלל תסמינים כמו הזעה, כאבי שרירים, תסיסה ותשוקה. גמילה בבנזודיאזפינים (מסמים כמו ואליום או קסנקס) עלולה להוביל לחרדה, נדודי שינה, רעד, ובמקרים חמורים, התקפים. גמילה מתרופות נוגדות דיכאון עשויה להיות כרוכה במצבי רוח, תסמינים דמויי שפעת וסחרחורת, בעוד הפסקת חומרים ממריצים כמו קוקאין או מתאמפטמין עלולה לגרום לדיכאון, עייפות ותשוקות עזות.

תחילתה ומשך הנסיגה משתנים אף הם. התסמינים יכולים להתחיל תוך שעות עד מספר ימים לאחר המנה האחרונה ויכולים להימשך בין שבוע למספר חודשים, במיוחד במקרים של שימוש ארוך טווח בסמים. השלב החריף ביותר של הגמילה מלווה בדרך כלל תקופה ארוכה יותר של הסתגלות פסיכולוגית.

תסמיני הגמילה מכדורי שינה

גמילה מכדורי שינה הוא תהליך שבו נתקלים אנשים שמטרתם להפסיק או להפחית את השימוש בתרופות משרות שינה, שיכולות לכלול מגוון של חומרים כמו בנזודיאזפינים, תרופות היפנוטיות שאינן בנזודיאזפינים וברביטורטים. תרופות אלו נרשמות בדרך כלל לטיפול קצר טווח בהפרעות שינה, אך שימוש ממושך עלול להוביל לתלות פיזית ופסיכולוגית, מה שהופך את הגמילה לשלב מאתגר אך חיוני עבור אלו המבקשים להפסיק את השימוש בהן.

תסמיני הגמילה מכדורי שינה יכולים להשתנות בהתאם לתרופה הספציפית שבה נעשה שימוש, משך השימוש והמינון. תסמיני גמילה נפוצים כוללים נדודי שינה, חרדה, אי שקט, שינויים במצב הרוח, עצבנות ורעד. במקרים חמורים יותר, אנשים עשויים לחוות תסמינים כגון בחילה, הזעה, התקפי פאניקה, ולעתים רחוקות, התקפים. התלות הפסיכולוגית בכדורי שינה לשינה יכולה גם להוות אתגר משמעותי במהלך הגמילה, שכן אנשים עלולים לחוות הפרעות שינה מוגברות וחרדה לגבי יכולתם לישון ללא תרופות. ליצירת קשר:  ‎03-3760499

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
דלת מושלמת וברמה גבוהה
על מנת שתוכלו ליהנות מדלתות פנים בקריות ברמה גבוהה ואיכותית...
מוזיקה שיוצאת ישר מתוך הנשמה
למוזיקה יש מה שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר. המוזיקה...
היתרונות בחתונת שישי צהריים
כאשר אתם חושבים על החתונה שלכם, איזו תמונה עולה בדמיונכם?...
מנות נפוצות שכנראה תפגשו במסעדות שף
התיאבון למאכלים מתוחכמים ומרשימים בקרב הישראלים הולך וגדל. גורמים כמו...
למה התזרים מזומנים הוא "המלך"?
תזרים מזומנים הוא אחד המושגים החשובים ביותר בניהול פיננסי אישי...
טלפתיה בין אנשים – האם זה עובד?
טלפתיה, היכולת המסתורית לתקשר מחשבות ורגשות ללא אמצעים פיזיים, מרתקת...
איך מסתפרים בבית עם מכונת תספורת
רוצים ללמוד איך להסתפר בבית בעצמכם? כיום כאשר קיימות מכונות...
מכשירי שמיעה זעירים וחדשניים - סאונד מכשירי שמיעה
בעיית שמיעה ההיא נפוצה הרבה יותר ממה שנדמה לנו. כפי...
חשיבות תיקון תקר בגלגל במהירות ויעילות
תקר בגלגל הוא אירוע נפוץ ומטריד שעלול להתרחש לכל נהג....
הכול על עיצוב חנות
בתחום העיצוב יש הרבה משימות שעלולות להיות לא פשוטות בכלל....