Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בשורה לתושבי אופקים: מהפכת תאגידי האנרגיה ברשויות המקומיות בדרך לעיר מהלך שיוזל עלויות, ישפר את השירות ויפחית את זיהום האוויר וכן קידום תוכנית הטמנת קווי החשמל להגברת אמינות מערכת החשמל בשגרה ובחירום ושיפור נראות פני העיר

בשורה לתושבי אופקים: מהפכת תאגידי האנרגיה ברשויות המקומיות בדרך לעיר מהלך שיוזל עלויות, ישפר את השירות ויפחית את זיהום האוויר וכן קידום תוכנית הטמנת קווי החשמל להגברת אמינות מערכת החשמל בשגרה ובחירום ושיפור נראות פני העיר
קרדיט: דוברות עיריית אופקים

שר האנרגיה והתשתיות וחבר הקבינט המדיני ביטחוני, אלי כהן, קיים יחד עם ראש עיריית אופקים, איציק דנינו ביקור מקצועי בעיר. במהלך הפגישה דנו בהקמת הקמת תאגיד אנרגיה בשיתוף חברות מהמגזר הפרטי, מהלך שיביא להתייעלות באנרגיה בתשתיות העירוניות, יאיץ פרויקטים, יחסוך בהוצאות ויפחית את זיהום האוויר באזור. בנוסף, סיכמו על קידום תוכנית הטמנת קווי החשמל בעיר ופיתוח תשתיות המים והביוב כדי לסייע בקידום תוכניות הבניה ופיתוח העיר תוך הגברת אמינות מערכת החשמל בשגרה ובחירום.
שר האנרגיה והתשתיות אלי כהן: "הקמת תאגיד אנרגיה באופקים היא בשורה עבור תושבי העיר והסביבה, התכנית תשפר את איכות החיים של התושבים, תביא לחיסכון באנרגיה ותאפשר לעירייה להשקיע יותר ברווחה, בחינוך ובפיתוח תשתיות. הטמנת קווי המתח באדמה תגביר את אמינות מערכת החשמל, תשפר את נראות פניי העיר ותסייע בקידום תוכניות הבניה באזור. יחד עם ראש העיר ידידי איציק דנינו נפעל לקדם את אופקים כעיר ירוקה אשר תספק את צרכי האנרגיה של העיר מאנרגיות מתחדשות ולא מזהמות דבר שיתרום רבות לאיכות הסביבה"
"שמחנו לארח את השר אלי כהן, ובכירי חברות האנרגיה, המים והגז הכפופים למשרד", אמר ראש עיריית אופקים, איציק דנינו. "זאת במטרה לקדם פרויקטים משמעותיים ותשתיות ענק, בתחומים כמו הקמת תאגיד אנרגיה מתחדשת ושימוש באנרגיה ירוקה, אגירת אנרגיה, הרחבת מכון טיהור השפכים הסמוך לעיר, הקמת תחנת משנה נוספת שתספק חשמל לאופקים, והטמנת קווי מתח גבוה בתוך העיר. מדובר בפגישה חשובה ומשמעותית להמשך פיתוחה של אופקים, ואני מודה לשר כהן וצוותו ולבכירי החברות על הביקור ועל שיתוף הפעולה הפורה".
תאגידי האנרגיה המשותפים יאפשרו לרשויות מקומיות שיבחרו באפשרות זו, להאיץ את קצב התקנת המערכות הסולאריות, מתקני האגירה ועמדות הטעינה לכלי הרכב החשמליים בשטחיהן. כמו כן, התאגידים יאפשרו לרשויות המקומיות להתייעל בצריכת האנרגיה שלהן ולנהל אותה בצורה טובה יותר. מהלך זה יסייע להן לחסוך בהוצאות שוטפות ולתעל אותן לטובת שיפור השירות לאזרח, בד בבד עם הפחתת פליטות גזי חממה. מנגנון זה, של הקמת תאגידי אנרגיה משותפים, יאפשר להאיץ את הביטחון האנרגטי באמצעות מעבר לאנרגיה מקיימת – אנרגיות מתחדשות, אגירה, כלי רכב חשמליים והתייעלות באנרגיה. כל אלו, ישפרו את החוסן באנרגיה של הרשויות המקומיות, בין היתר במתקנים חיוניים הנדרשים לרציפות תפקודית בעת חירום, כדוגמת מרכזי קליטה לשעת חירום במבני ציבור וחמ"לים רשותיים.

הטמנת קווי המתח באדמה תגביר את אמינות מערכת החשמל, תצמצם פגיעות בקווי ההולכה, תשפר את פניי העיר ותפחית את מגבלות הבנייה והתכנון ברחבי העיר. הטמנת קווי המתח הוא פרויקט ארצי בעל חשיבה רבה למשק החשמל, שיושקעו בו למעלה מ-20 מיליארד שקלים בשנים הקרובות ויאפשר לרשויות למקסם את השימושים בקרקע ולצמצם את הפגיעה בנוף.

כחלק מהתוכנית לקדם את אופקים כעיר ירוקה אשר תספק את צרכי האנרגיה של העיר מאנרגיות מתחדשות ולא מזהמות תקדם העירייה יחד עם משרד האנרגיה והתשתיות תכונית להתייעלות באנרגיה, עידוד תחבורה חשמלית וייצור אנרגיה מתחדשת בנכסי הרשות, התייעלות באנרגיה בתשתיות העירוניות והקמת עמדות טעינה לכלי רכב חשמלי. התוכניות יביאו לשיפור משמעותי באיכות החיים של התושבים ולחיסכון והגדלת ההכנסות של הרשויות.

קרדיט: דוברות עיריית אופקים
קרדיט: דוברות עיריית אופקים
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מה חשוב לדעת לגבי עריכת ייפוי כוח מתמשך?
אף אחד לא יודע מה יקרה בעתיד. כל אחד ואחת...
איך מתכוננים למעבר דירה במרכז
איך שלא נסתכל על זה, מעבר דירה זה עסק מורכב....
דלת מושלמת וברמה גבוהה
על מנת שתוכלו ליהנות מדלתות פנים בקריות ברמה גבוהה ואיכותית...
מוזיקה שיוצאת ישר מתוך הנשמה
למוזיקה יש מה שאי אפשר למצוא בשום מקום אחר. המוזיקה...
התנדבות בתקופת מלחמה- מופע פלייבק של מרכז יה"ל אשדוד לחולי פרקינסון
צוות הפלייבק של מרכז יה"ל אשדוד שהינו חלק מעמותת איכות...
מלגה יוקרתית לשיתוף פעולה בין-לאומי של המכללה האקדמית ספיר יחד עם אוניברסיטת קלן הגרמנית
חוצים גבולות – שיתוף פעולה בין המכללה האקדמית ספיר ואוניברסיטת...
איך מסתפרים בבית עם מכונת תספורת
רוצים ללמוד איך להסתפר בבית בעצמכם? כיום כאשר קיימות מכונות...
אופקים: 15 חובשי רפואת חירום חדשים הוכשרו בתחנת מד"א בעיר, בקורס לעילוי נשמת אהרון חיימוב הי"ד שנרצח ב 7.10
15 חובשי רפואת חירום של מד"א המשתייכים לקהילה החרדית באופקים...
מכשירי שמיעה זעירים וחדשניים - סאונד מכשירי שמיעה
בעיית שמיעה ההיא נפוצה הרבה יותר ממה שנדמה לנו. כפי...
חשיבות תיקון תקר בגלגל במהירות ויעילות
תקר בגלגל הוא אירוע נפוץ ומטריד שעלול להתרחש לכל נהג....