ביום שני הקרוב, 28.4.25, יוקמו עמדות לאיסוף תלונות בשדרות ובאופקים בין השעות 10:00-14:00 במהלך שעות הקבלה יוכלו תושבי האזור, לרבות תושבים שפונו מבתיהם, להגיע ולהגיש תלונות במגוון רחב של תחומים, לשתף בקשיים מול הרשויות ולקבל סיוע אישי
צוותי נציבות תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה נמצאים בעיצומו של מבצע רחב היקף, שבמסגרתו מוקמות עמדות שטח לאיסוף ולטיפול בתלונות מתושבים וממפונים. ביום שני הקרוב, ה-28 לאפריל 2025 תגיע הפעילות לעוטף עזה: בין השעות 10:00-14:00 יוקמו עמדות של נציבות תלונות הציבור בשדרות (מרכז מיקוד, רח' בן יהודה 212) ובאופקים (מרכז למיצוי זכויות, רח' כצנלסון 13) ויאפשרו לתושבים להגיע – ללא צורך בתיאום מראש – לקבל סיוע אישי ולהגיש תלונה בנוגע לקושי מול גוף ציבורי כלשהו.
בין היתר ינתן סיוע לתושבים שעדיין מפונים מבתיהם, כאלה ששבו לאחר תקופת פינוי, וכן לתושבים המתקשים לממש את זכויותיהם או לקבל שירותים ציבוריים כנדרש.

במסגרת הפעילות, ניתן להגיש תלונות במגוון רחב של תחומים על גופים ציבוריים, בהם משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, מפעלים ומוסדות של המדינה וחברות ממשלתיות, ובפרט במצבים שבהם התושבים חווים קושי במימוש זכויות.
בין הפניות שטופלו בתקופה האחרונה: עיכובים בקבלת תגמולים או קצבאות; סירוב לשנות כתובות מגורים; עיכובים בהנפקת תעודות זהות או דרכונים; קשיים בגישה לשירותים רפואיים ונפשיים; סיוע במציאת מסגרות חינוך חלופיות; טיפול בפניות בנושא פיצויים על נזקי רכוש; בעיות בתחום החנייה או היעדר מיגון באזורים ציבוריים. בחלק מהמקרים, כבר במהלך הביקור – מתקיים טיפול מיידי, והבעיה נפתרת בשטח!
אחת הדוגמאות לפעולה יעילה של נציבות תלונות הציבור הגיעה מתושב אשקלון, שביתו נפגע מטיל ביום הראשון ללחימה. על אף שהשמאי מטעם רשות המיסים כבר ביקר בביתו, במשך למעלה מחודש לא נוצר עמו קשר – והוא לא קיבל פיצוי. רק לאחר שפנה לנציבות תלונות הציבור, רשות המיסים שילמה לו את הפיצוי במלואו.
גם חיילי מילואים פונים לנציבות ומקבלים מענה: כך למשל, לוחם מילואים שגויס בצו 8 ולא קיבל תגמולי מילואים במשך למעלה מ-40 ימים, פנה לנציבות לאחר שביטוח לאומי והצבא הטילו את האחריות זה על זה. צוות הנציבות פנה לגורמים הרלוונטיים בשני הגופים – והתגמולים שולמו לו בתוך ימים ספורים.
במהלך שעות הפעילות, כל אחד ואחת יכולים להגיע – ללא צורך בתיאום מראש – לקבל סיוע, ולהגיש תלונה. הצוותים יקשיבו, יכוונו, יסייעו במילוי התלונה – ובמקרים בהם ניתן, אף יפעלו בזמן אמת מול הגופים הרלוונטיים.
העמדות יפעלו ביום ב', 28.4.25, בין השעות 10:00-14:00
בשדרות (מרכז מיקוד, רח' בן יהודה 212 מתחם י.ש. שיווק קומה 1)
ובאופקים (המרכז למיצוי זכויות, כצנלסון 13).