Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אינטל: עד תחילת 2018 יפתח קו שבבים חדש בקריית גת

אינטל: עד תחילת 2018 יפתח קו שבבים חדש בקריית גת
מחשבים. צילום באדיבות pixabay

בסיור ועדת המדע והטכנולוגיה במפעל פירט מנכ"ל החברה כי מדובר בפס ייצור השבבים המתקדמים ביותר שלה, וכי אינטל צפויה לגייס כ-1,500 עובדים חדשים בישראל. החברה צפויה לקיים חלק גדול מפעילותה בתחום הרכב האוטונומי מישראל בעקבות רכישת מובילאיי.

יו"ר הוועדה, ח"כ אורי מקלב קרא לחברה להמשיך ולגייס עובדים מכלל המגזרים ואזורי הארץ: "אתם מקבלים מהם תמורה מעולה ודלתות נפתחות בפני אוכלוסייה זו בחברות נוספות"

ועדת המדע והטכנולוגיה סיירה במפעל אינטל בקריית גת. הסיור כלל ביקור במרכז המבקרים, סקירה על פעילות אינטל ישראל והמפעל בקרית גת וביקור באקווריום המשקיף על העבודה בחדר הנקי שבמפעל.

במהלך הסיור ציין מנכ"ל אינטל ישראל, יניב גרטי, כי בימים אלה מתבצעת במקום הרצה של פס הייצור של דור השבבים החדש ביותר של אינטל, וכי עד תחילת 2018 וייתכן שעוד קודם לכן יחל הייצור, תוך גיוס כ-1,500 עובדים חדשים.

לשאלת יו"ר הוועדה, ח"כ אורי מקלב לעניין העסקת עובדים מכלל החברה הישראלית והפריפריה, ציין גרטי כי תחת אינטל ישראל עובדים 6,900 עובדי פיתוח ו-3,300 עובדי יצור, מספר שצפוי להתרחב כאמור. לצד כך הצביע גרטי על 30,600 עובדים בתעסוקה עקיפה ועל כך שמחצית מעובדי המפעל בקריית גת מתגוררים בדרום, וכי החברה עמלה על שילוב עובדים מכלל המגזרים תוך התאמת תנאי העבודה. גרטי ציין כי היקף הייצוא של אינטל ישראל עומד על 3.35 מיליארד דולר בשנה, וכי מאז כניסתה של החברה לארץ עומד סך כל היקף הייצוא על סך 46 מיליארד.

מנהל המפעל בקריית גת, דניאל בן עטר ציין כי המפעל פועל להתאמה מיטבית לעובדים מכלל המגזרים בישראל, כולל המגזר החרדי. לדבריו גמישות של מנהלים יכולה להביא לשילוב יעיל של כל עובד מכל מגזר.

מחשבים. צילום באדיבות pixabay

ח"כ מקלב ציין כי "כוועדת המדע אנו חווים שההערכה לישראל בעולם מבוססת בחלקה הגדול על הפעילות המדעית והטכנולוגית במדינה. ביקור ראש ממשלת הודו כראיה לעניין, כאשר מדינה של 1.3 מיליארד איש משקיעה רבות בקשריה עם ישראל בדיוק מהסיבות הללו. לצד כך אני קורא לכם להמשיך ולשלב עובדים מכל המגזרים והאזורים בישראל, ברגע שאתם מספקים את הצרכים שלהם, אתם מקבלים תמורה מעולה מהם, והדבר מביא למעגל של פתיחת דלתות בקרב חברות נוספות שרואות כי טוב".

גרטי ציין כי במסגרת רכישת מובילאיי, צפויה החברה לקיים חלק גדול מפעילותה בתחום הרכב האוטונומי מישראל, בתחומי האסטרטגיה, המכירות, הפיתוח והקידום, בהיקף שלא נראה כמותו בארץ. גרטי העריך כי לישראל סיכויים טובים להיות שנייה רק לארה"ב בתחום הרכב האוטונומי, וכי מבחינת אינטל צפוי הרכב האוטונומי להיות אחד התחומים הדומיננטיים ביותר בפעילותה תוך עשור, אם לא הדומיננטי ביותר, בהיקף של עשרות מיליארדים בשנה.

ח"כ מקלב ציין על רקע הפעילות הנרחבת של ועדת המדע בתחומי ייעול התחבורה הציבורית, קידום התחבורה השיתופית ובתוך כך הרכבים האוטונומיים, כי "הוועדה רואה במערכות הרכב האוטונומיות ככאלה שיביאו לשינוי התחבורה הציבורית לאין היכר, הציבור צריך את השינוי הזה, התחבורה בישראל חייבת את השינוי הזה. הממשלה מצידה צריכה להסיר חסמים בתחום הבירוקרטי ולצאת מהקיבעון המחשבתי, אנחנו חייבים לייעל את כל המערכות למלחמה בגודש בכבישים והתחום האוטונומי הינו נדבך מרכזי בכך

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
האקדמית אשקלון למען החברה: שכר לימוד מלא לנרשמים לשנה א'
המכללה האקדמית אשקלון מעמידה מלגת שכר לימוד מלא לשנת הלימודים...
רשת ZAGA -פינות אוכל פותחת לראשונה חנות פופ אפ בקונספט אאוטלט במתחם הקניות גלובוס סנטר במבקיעים – חוף אשקלון
החנות נפתחת לרגל ראש השנה וחגי תשרי היא תפעל למשך...
נשיא המדינה יצחק הרצוג בפתיחת שנת הלימודים בקיבוץ יד מרדכי
״לב של מדינה שלמה, מדינת ישראל מרוסק לרסיסים הבוקר. זה...
סניף 69 לרשת מחסני השוק: יושק בתחילת ספטמבר בהשקעה של מיליוני שקלים בעיר ערד
סניף הדיסקאונט של הרשת ישתרע על שטח של כ- 2,500...
מועצה אזורית הערבה התיכונה: משרד האנרגיה יפתח תשתיות חשמל ויקדם מיזמים פוטו-וולטאיים בשיתוף חברת החשמל רשות החשמל וחב' נגה במרחב הערבה התיכונה
בהמשך למגמת הממשלה לייצר עד שנת 2030 30% מהחשמל בישראל...
העצמה נשית בנתיבות: מכבי שירותי בריאות קיימה סדנאות ייחודיות לנשים לאחר לידה
מכבי שירותי בריאות ערכה בשיתוף פעולה עם עיריית נתיבות ופורום...
חדשנות ותקומה בנגב
מעין קיטרון מנהלת מו"פ ערבה תיכונה וצפונית- תמר נפגשה עם...
משרד הביטחון, מנהלת תקומה, צה"ל והמועצה האזורית חוף אשקלון ערכו פיילוט לתפיסת ביטחון חדשה בישובי עוטף עזה, הכוללת את חיזוק ההגנה הפיזית בישובים, חיזוק כיתות הכוננות, מענה טכנולוגי משלים הכולל אמצעי תצפית, התראה ועוד
הפיילוט מתבצע במקביל בחמישה ישובים סמוכי גדר בעוטף עזה ויורחב...
חזנוב בא לעיר: 50% הנחה עד סוף אוגוסט במתחם הטיפוס בב"ש; בחמישי הקרוב חזנוב מגיע לטפס עם הנוער מבאר שבע
רשת מתחמי הטיפוס פרפורמנס רוק מציעה להורים וילדים פעילות ספורטיבית...
לאחר שהות ממושכת של חברי קהילת 'ניר יצחק' במלון יו ספלאש מרשת פתאל, עשרות משפחות יחזרו לגור בקיבוץ שבעוטף, קבוצה נוספת תעבור יחד לקיבוץ משאבי שדה וחלק מהמשפחות יישארו לגור בחבל אילות וביישובים שונים ברחבי הארץ
אמש, יום ראשון ה- 11/8, ערכה הקהילה אירוע פרידה מרגש...