איך להחליט האם להקים עסק כעוסק מורשה או חברה בע"מ

איך להחליט האם להקים עסק כעוסק מורשה או חברה בע"מ
קרדיט - Freepik

הקמת עסק אינה עניין פשוט. היא דורשת הרבה מאוד תכנון בהיבטים שונים. מלבד ההיבט המקצועי בו אתם מתמצאים היטב, ישנם עניינים ניהוליים ופרוצדורליים לא מעטים. אחד מהם הוא כיצד להגדיר את העסק, האם כעוסק מורשה או חברה בע"מ. ישנם שיקולים פיננסיים וגם משפטיים בעניין הזה. כל מקרה ונתוניו צריכים להיבחן כדי לדעת מה עדיף. במסגרת ייעוץ כלכלי לעסקים תקבלו פירוט מה המשמעות של כל אחת מההגדרות ומה זה אומר מבחינתכם בפועל.  לדוגמה, ישנו הבדל מבחינת מיסוי, בחברה משולם הוא מס חברות השונה בגובהו ובתנאיו מהמס שישלם עוסק מורשה. יועץ כלכלי יפרט בפניכם כל שנדרש וימליץ מה כדאי, זאת בנוסף לבניית תכנית עסקית וטיפול בהיבטים פיננסיים אחרים.

שירותי ראיית חשבון בחברה: מהבסיס ועד תכנון צעדים מורכבים

שירותי ראיית חשבון הם מגוונים וכוללים התעסקות בכלל ההיבטים הפיננסיים והכלכליים של עסק. ככל שעסק הוא גדול יותר כך יהיו עניינים רבים יותר לטפל בהם וניהול החשבונות ידרוש עבודה רבה יותר. לכן, אם מדובר על רואה חשבון לחברה גדולה, נדרש שילוב בין הנהלת חשבונות שוטפת לבין תכנון אסטרטגי הכולל בחינת נושאים שונים כמו מיסוי. במסגרת הנהלת החשבונות יירשמו הוצאות והכנסות באופן קפדני, ייעשה מעקב תשלומים,  אחר תזרים מזומנים, רווח מול הפסד ועוד. תכנון אסטרטגי יכלול מהלכים מורכבים כמו מיזוגים, רכישות, הכנסת שותפים ועוד.

כיצד לבחור את רואה החשבון שלכם?

כאשר אתם בוחרים רואה חשבון, חשוב לוודא שיש לו ניסיון באופן כללי, אך במיוחד בעבודה עם עסקים בסדר גודל הדומה לעסק שלכם ושהוא מכיר היטב את הענף בו אתם עוסקים. אמנם ניהול חברה גדולה הוא מורכב ודורש קבלת החלטות שאינן נמצאות על הפרק בעסק קטן, אך לעסקים קטנים ישנם אתגרים שחברות גדולות פחות מתמודדות איתם כמו חוסר במשאבים, קושי במימון ועוד. לכן, בין אם אתם מנהלי חברה ובין אם בעלי עסק קטן או בינוני, חשוב לבחור רואה חשבון המכיר היטב את האתגרים איתם אתם מתמודדים, ושיש לו ארגז כלים להתמודד עם אותם קשיים. כדאי לבחור רואה חשבון מומלץ שאנשים שאתם מכירים עובדים איתו ומרוצים משירותיו.

ויידן שיה ושות' הוא משרד רואה חשבון עם מוניטין וותק. המשרד מספק מגוון רחב של שירותי חשבונאות ופיננסיים תחת קורת גג אחת, אך לנוחיות לקוחותיו היא מתפרשת על פני שני סניפים: בנתניה ובבני ברק/ ר"ג וגם עמדת שירות בעמק חפר. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מגוון רחב של פרגולות בהתאמה אישית
אם אתם שוקלים להוסיף פרגולה לבית או לעסק שלכם, Magic...
החשיבות בשמירה על זכויות השכירים במקום עבודתם
עבור אנשים רבים, מקום העבודה משמש כמקור הפרנסה היחיד שלהם...
נעצרתם בחשד לעבירה בצבא? אל תתמודדו לבד
הצבא הוא מערכת משפטית אוטונומית עם חוקים משלה. אמנם יש...
לא רק חומרים אסורים עלולים למכר- הכל על סמי מרשם ממכרים
התמכרות היא תהליך עצוב, לכל מי שרואה אותו מבחוץ אבל...
לפרוש בשיא: כך תחיו בנוחות גם לאחר פרישה לפנסיה
אם פרשתם לפנסיה, סביר להניח שגם אצלכם נראית ירידה בהכנסה...
אלו מצבות מתאימות לאזור הצפון
האם יש מושג כזה בכלל "מצבה מתאימה"? רבים מהלקוחות שלנו...
לתת הזדמנות אחרונה לתא המשפחתי בעזרת הסכם
גירושין נחשבים היום למהלך שאינו חריג או נדיר. לא מעט...
סיורים בדרום אוקטובר 2024: חוויות, סוגי סיורים ומזג האוויר
אוקטובר 2024 הוא זמן אידיאלי לטייל בדרום הארץ. אזור זה...
ניקוי מים בלחץ גבוה: פתרון יעיל לכל משטח
ניקוי מים בלחץ גבוה הפך בשנים האחרונות לאחת השיטות היעילות...
ים המלח: פלא טבע ייחודי ותיירות בלוענים
ים המלח, הנמצא בבקעת הירדן שבין ישראל לירדן, הוא אחד...
דילוג לתוכן