Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תלמידי פרויקט גשר לאקדמיה בתיכון "אמית מקיף ב" באשקלון מסכמים שנת פעילות בצל הקורונה

תלמידי פרויקט גשר לאקדמיה בתיכון "אמית מקיף ב" באשקלון מסכמים שנת פעילות בצל הקורונה
קרדיט יח"צ

תכנית "גשר לאקדמיה" של קרן אייסף בשיתוף  עם פר"ח ובתמיכתה של קרן אלעזרא לזולת מטרתה להכיר לתלמידי התיכון את עולם האקדמיה וליצור מוטיבציה לבגרות מלאה וטובה והמשך לימודים גבוהים

סטודנטים ותלמידים המשתתפים בפרויקט "גשר לאקדמיה" פרויקט משותף של קרן אלעזרא לזולת, ארגון פר"ח וקרן אייסף בעיר אשקלון נפגשו השבוע פנים מול פנים אחרי מספר חודשים בהם קיימו פגישות דרך הזום.  בפרויקט, סטודנטים של קרן אייסף לחינוך, הלומדים במוסדות אקדמיים שונים, משתתפים בפרויקט תלת שנתי עם תלמידי תיכון "אמית מקיף ב" בעיר. מטרת הפרויקט היא עידוד השכלה גבוהה אצל צעירים ובני נוער.

תלמידי פרויקט גשר לאקדמיה בתיכון "אמית מקיף ב" באשקלון מסכמים שנת פעילות בצל הקורונה
קרדיט יח"צ

במסגרת הפרויקט התלת שנתי, מתקיימת חניכה אישית של התלמידים ע"י הסטודנטים על בסיס שבועי החל מהבגרות הראשונה בכיתה י' ועד סיום התיכון בכיתה יב'. במסגרת התוכנית נפגשים הסטודנטים בקביעות עם התלמידים וחונכים אותם אישית ולימודית ; עוזרים להם  בשיעורים, מקנים להם  שיטות  למידה, מסייעים בהכנה לבגרות בכל המקצועות וכיוב' . בנוסף התלמידים משתתפים בפעילות חברתית שכוללת  סיור באוניברסיטה, דיונים הנוגעים לחייהם כבני נוער  ומשתלבים בפרויקט למען הקהילה בהתנדבות. הסטודנטים הופכים עבור בני הנוער למודל של להצלחה דרך קרבה תרבותית הקיימת בין הצדדים, קרבת הגיל, הבנת הקשיים שחווים תלמידי התיכון והיכרות עם עולמם. 

מרגלית אלעזרא מנהלת קרן אלעזרא מספרת : ״קרן אלעזרא לזולת״ מאז היווסדה שמה לה למטרה לצמצם פערים חברתיים. הפרויקט ״גשר לאקדמיה״ בשותפות עם קרן אייסף ותוכנית פר״ח מגשים זאת הלכה למעשה. התלמידים נעזרים בחונכות מיטיבה להעלאת רמת המסוגלות שלהם ולהנגשת מקצועות הבגרות. בימים אלה הסתיים המסלול של 3 שנים ואני צופה בהתרגשות על התמורות והשינויים שחלו בתלמידים בהשוואה לתחילת הפרויקט.

"השנה, בשל משבר הקורונה,  ניצב בפנינו אתגר נוסף, והוא לשמור על הקשר בימים בהם רוב המסגרות החינוכיות הפסיקו פעילותן." אומרת גלית כספי כהן סמנכ"ל המלווה את הפרויקט. "מרגש לראות שלמרות המשבר הקשר נשמר ואף התחזק בעזרת אמצעים טכנולוגיים.  למרות השנה המורכבת ההישגים חסרי תקדים ואחוזי הזכאות לבגרות עלו בעשרות אחוזים.

אריאל צברי מחנך הכיתה מספר : "כרגע 18 תלמידים מתוך 22 כבר השלימו את כל מבחני הבגרות  ונשארו להם 2 בגרויות קיץ. ושאר התלמידים ישלימו בבגרויות הקיץ הקרוב. לשמחתנו לפי הצפי כולם יוציאו בגרות מלאה ובנוסף, כל הכיתה סיימה בגרות חברתית בהצטיינות."

אייסף היא קרן בינלאומית לחינוך שהוקמה בשנת 1977 ע"י אדמונד י. ספרא ז"ל, רעייתו לילי ספרא ונינה ווינר – יו"ר הכבוד של הקרן. מטרת הקרן היא קידום צעירים מבטיחים מהפריפריה – הגיאוגרפית, הכלכלית והחברתית – באקדמיה וצמצום פערים בחינוך בישראל. אייסף היא הגוף היחיד בארץ שמקדם צעירים באקדמיה מתואר ראשון ועד לפוסט דוקטורט. את זה היא עושה, דרך הענקת מאות מלגות במיליוני שקלים בשנה ודרך יצירת שכבת מנהיגות חברתית ממנה צמחו רופאים, שופטים, מהנדסים, אישי ציבור, מנהלים בכירים, מנהיגים מקומיים ועוד. הסטודנטים של אייסף לומדים ועובדים עם הקהילה המקומית במקום בו הם לומדים, תוך ליווי אישי צמוד של אנשי הקרן. מאז הקמתה, מבטאת אייסף את החזון לצמצום פערים בין פריפריה למרכז בישראל, דרך מצויות אקדמית, חינוך והשכלה גבוהה. 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ארגון הקבלנים בנגב במחווה מרגשת לזכרו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל מדימונה שנרצח בפיגוע בבית קמה
ברביעי האחרון קיים ארגון הקבלנים בנגב כנס מקצועי בהשתתפות כ...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
ח"כ גילה גמליאל ביקרה ביום שלישי באופקים
שרת החדשנות, המדע והחלל, ח"כ גילה גמליאל, ביקרה ביום שלישי...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
במעמד שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: הונחה אבן הפינה למכון התקנים באופקים
אבן הפינה לסניף הדרומי החדש של מכון התקנים הישראלי הונחה...