Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

רכבים לפירוק – מה יוצא לכם מזה?

רכבים לפירוק – מה יוצא לכם מזה?
קרדיט: pixabay

אתם באמצע הכביש, והרכב מתחיל לרעוד ולאט לאט להוריד מהירות. אתם מבינים שעוד שניה נכבה ונתקע. אתם זזים לאט ובארבעה אורות מהבהבים אל צד הנתיב, וכבר מנסים להזכר איך להתקשר לגרר. זה קרה לכם אינספור פעמים, ואיכשהו תמיד הכל הסתדר. אבל פעם אחת זה יקרה, ואתם תיאלצו לעמוד מול הרכב הכה אהוב שלכם ולהבין שזו תהיה הפעם האחרונה, והוא יאלץ לעבור למגרש רכבים לפירוק על מנת שיוכלו להשתמש בחלפים שלו, ולתרום לתעשיית מחזור הברזל והמתכת. זאת אף פעם לא סיטואציה פשוטה, ולצד הרגשות שעולים בסיטואציה הזאת וחיפוש אחר קניית רכב יד שניה לצורך התניידות, יש גם הליך בירוקרטי שצריך לעבור.

קרדיט: pixabay

רכבים לפירוק – מה עושים עכשיו?

בכל רכב יש שלב שהוא מגיע לרגע שהוא צריך להיפרד מן העולם, ולקחת בחשבון שיהיה לו מחליף. זה בדיוק הרגע שהבעלים מביט בו ונזכר בכל הרגעים הטובים ביחד עם הרכב האהוב עליו.

רכבים ישנים עלולים 'למות', וכאשר המצב הזה קורה חשוב שתקחו בחשבון הוצאות כספיות לאחזקת רכב 'מת'. אם תחליטו להשאיר את הרכב בחניה ולא להעבירו אל מגרש רכבים לפירוק לא רק תסכנו את הסביבה שלכם, אלא גם תהיו חייבים בקנסות, ביטוחים ושאר ההוצאות השגרתיות

אם כך, האופציות שלכם הן בעיקר להעביר את הרכב לפירוק, ולהתחיל לחפש אלטרנטיבה של קניית רכב יד שניה ואת ההליך הזה, תצטרכו לעשות באופן בירוקרטי כהלכתו.

התהליך מתחיל כבר בפנייה אל אנשי מקצוע המתמחים בנושא של רכבים לפירוק על מנת לקבל ליווי מתאים. לאחר מכן, יש לפנות אל משרד הרישוי לצורך ביטול רישום הרכב ולהורדה שלו מהכביש. הנושא הזה חשוב, היות ואם לא תעשו כן תיאלצו עדיין לשלם את רשיון הרכב וכל מה שנלווה לכך. התהליך במשרד הרישוי אינו מורכב מדי וכולל בתוכו מילוי טפסים והמתנה לאישור.

מהרגע שישנו אישור, תוכלו להעביר את הרכב אל מגרש הרכבים לפירוק ולסיים את העסקה בקבלת כסף מזומן עבור הרכב, ומשך לעבור אל קניית רכב יד שניה או יד ראשונה, מה שתחליטו. כל עוד תמשיכו הלאה.

רכבים לפירוק – למה זה חשוב?

כשאנחנו חושבים על פירוק הרכב, לא תמיד אנחנו מבינים מה זה עוזר לנו. אבל זה עוזר לנו, זה עוזר לסביבה, וזה עוזר לבעלי המגרשים.

כאשר הרכב מושבת, העובדה שאנחנו עדיין יכולים לקבל עליו תמורה כלשהי למרות שהוא מעובר לפירוק, בהחלט מסייעת לנו. נכון, זה לא מחליף את הרכב, אבל זה מסייע.

הרכב המושבת עובר אל מגרש הרכבים לפירוק  והחלפים שלו מסייעים לרכבים אחרים להמשיך ולתפעל, והמתכת והברזל שממנו מסייעים לתעשיית המחזור. ובתוך כל זה, הסביבה מרוויחה מזה כאשר רכב תקול כבר לא יושב ללא מעש.

אחד הדברים החשובים ביותר שאתם צריכים לזכור, הוא שכאשר אתם מבטלים את רישום הרכב במשרד הרישוי כבר לא ניתן לנהוג בו, כך שלהגיע אל מגרש הפירוק עליכם להזמין גרר. ישנן חברות שמציעות בתוך שירות הפירוק גם שירותי גרירה, אך זהו סעיף שיש לבדוק לפני שסוגרים עמן על מנת שלא יהיו לכם הפתעות.

מאמר זה נכתב על ידי שי עסקי רכב. אנו מומחים ומנוסים בתחום הרכב, פועלים במרכז הארץ מזה מספר שנים ובעלים של מגרש רכבים מאובזר העובד על פי כל הנהלים והתקנים הרלוונטיים של משרד התחבורה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
יד שנייה או חדש? יתרונות וחסרונות בעולם הרכבים וציוד הקמפינג
טיולי קמפינג הפכו בשנים האחרונות לטרנד פופולרי במיוחד. חובבי טבע...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
חייכם המשותפים ראויים להסדרה כדת וכדין
מדוע חשוב להיעזר בעורך דין להסדרת מעמד? הגשמת החלום לחיות יחד...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...