Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה אירח את שר החקלאות ומנכ"ל המשרד

ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה אירח את שר החקלאות ומנכ"ל המשרד
שר החקלאות, מנכל משרד החקלאות, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה וחקלאי צופר, על רקע המובלעת שפונתה. צילום - תקשורות יעל שביט

ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה אירח את שר החקלאות ומנכ"ל המשרד לסיור ומפגש עם חקלאים בעין יהב ומפוני מובלעת צופר שנותרו ללא אדמות

ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה אירח את שר החקלאות ומנכ"ל המשרד
שר החקלאות, מנכל משרד החקלאות, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה וחקלאי צופר, על רקע המובלעת שפונתה. צילום – תקשורות יעל שביט

שר החקלאות ופיתוח הכפר אלון שוסטר, ביקר השבוע עם מנכ"ל משרדו ד"ר נחום איצקוביץ', במובלעת צופר, במסגרת סיור בערבה התיכונה. בעת הביקור ניתנה לשר סקירה בשטח מובלעת צופר יחד עם נציגי היישוב. את השר אירח ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה ד"ר אייל בלום והתלוו- יו"ר התאחדות חקלאי ישראל מאיר צור, מזכ"ל תנועת המושבים עמית יפרח, יו"ר הועדה חקלאית הערבה התיכונה אורן קורין ונציגי היישוב צופר.

כזכור, לפני כשבוע אישרה הממשלה, בעקבות מאבק של השר אלון שוסטר, תקציב בגובה 14 מיליון שקלים לסיוע בגין הפסקת הפעילות החקלאית במובלעת צופר. התקציב הועבר למשרד החקלאות ופיתוח הכפר לצורך הכשרת קרקע חקלאית חלופית למובלעת צופר.
מובלעת צופר הייתה מובלעת ישראלית בשטח ירדני לפי הסכם השלום בין ישראל לירדן שנחתם ב- 1994 והוחכרה למדינת ישראל למשך 25 שנה, עד 2019. בתום תקופת החכירה ועל רקע התערערות היחסים המדיניים עם ממלכת ירדן, החליטה הממלכה הירדנית להשיב את שטחי המובלעת אליה ולא להאריך את תקופת החכירה. חקלאי צופר נפגעו כלכלית מההחלטה, אך רק בתום מאבק ממושך מול משרד האוצר ומשרד ראש הממשלה, נמצאו המקורות התקציביים כדי להכשיר עבורם קרקע חלופית בשטח מדינת ישראל.

במהלך הסיור אמר השר שוסטר, כי התקציב שאושר הוא ביטוי לאחריות של מדינת ישראל כלפי החקלאים בצופר ובפריפריה בכלל. עוד אמר השר שוסטר, כי זוהי הכרה של הממשלה בחשיבותם של חקלאי הערבה המיישבים את גבולות הארץ מתוך תחושת מסירות ושליחות ציונית.

ד"ר אייל בלום, ראש מועצה אזורית הערבה התיכונה ברך את שר החקלאות ומנכ"ל המשרד על הביקור החשוב, על שפינו מזמנם והגיעו לשטח להיפגש עם חקלאי הערבה וציין, כי הבעיות העיקריות בערבה הינן מחסור בעובדים זרים לחקלאות, תחרות עם תוצרת טרייה מייבוא, מחסור במים והבאת משפחות צעירות חדשות להרחבות ביישובי הערבה. עוד אמר ד"ר בלום, כי מלבד העברת התקציב להכשרת קרקע חלופית לחקלאי צופר, במקום אלו שנאלצו לפנות במובלעת צופר, מעל 1,000 דונם מעובדים, על הממשלה לדאוג לפיצוי החקלאים שנותרו עונה חקלאית שלמה ללא פרנסה ויכולת להקים מחדש משקים. בלום ציין, כי מנכ"ל משרד רוה"מ הבטיח כי ידאג לכך והוא מקווה כי אכן הנושא יתקדם במהירות האפשרית. הוא הודה למנכ"ל רוה"מ על הטיפול בכל נושא התקציבים, למפוני צופר.


עו"ד עמית יפרח, מזכ"ל תנועת המושבים אמר בסיור: "חקלאי הערבה הם ללא ספק התגשמות הציונות של ימינו. תחת תנאים קשים, הן למגורים והן לחקלאות, הצליחו להקים משק חקלאי משפחתי מפואר שמתפתח ומתאים עצמו למציאות המשתנה. האתגרים באזור רבים והשר יחד איתנו שמע והתרשם מהצורך לתת מענה לסוגיית הכשרות הקרקע, העובדים הזרים, קליטת משפחות ומענקי תמיכה. אני מודה לשר ולראש המועצה אייל בלום על ההזמנה והרצון האמיתי לטפל בצרכי האזור וחקלאיו".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
נשיא המדינה נשא דברים בפתיחה המחודשת של מרכז ״עזרה למרפא״ בראשות הרב פירר, בשדרות
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום רביעי, ב׳...
ביוזמת חבריו לשכבה: פינת ישיבה חדשה לזכר מתן דמארי הי"ד שנפל בעזה
לפני כארבעה חודשים מתן דמארי הי"ד, בוגר הישיבת התיכונית אמית...
הוקרה לשלוש מנהלות מרחבי הלמידה של המקיף הכללי אמית שדרות
במשרד החינוך מחוז דרום, התקיים השבוע טקס הוקרה למנהלות מרחבי...