Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

קרן מנדל תורמת 20 מיליון דולר להקמת מרכז קיימות חוויתי לבעלי חיים

קרן מנדל תורמת 20 מיליון דולר להקמת מרכז קיימות חוויתי לבעלי חיים
הדמיה: אסף לרמן

מרכז קיימות חוויתי לבעלי חיים של באר שבע ע"ש ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל

 

התרומה תסייע בהקמת מרכז חווייתי חינוכי  לכל המשפחה, הראשון מסוגו בישראל, אשר עתיד לחולל מהפך בתפיסת האינטראקציה החינוכית בין האדם ובעלי החיים.

מרכז קיימות חוויתי קרן מנדל
הדמיה: אסף לרמן

4 באוגוסט 2019: ראש העיר של באר שבע, מר רוביק דנילוביץ', הודיע היום על תרומה בגובה 20 מיליון דולר מקרן ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל, קליבלנד, אוהיו. התרומה המובילה תממן את הקמת מרכז חוויתי קיימות בעלי חיים – פרויקט ייחודי של עיריית באר שבע, העתיד להיפתח לקהל המבקרים במהלך שנת 2021.

תרומה זו הינה התרומה המשמעותית השניה של קרן ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל לפרוייקט חינוכי מוביל וייחודי בבאר שבע. התרומה הקודמת היתה תרומה בת 5 מיליון דולר להקמת מוזיאון הילדים ה"לונדע" ע"ש ג'ק, ג'ןזף ומורטון מנדל.  ה"לונדע" הינו מוזיאון חוויתי ייחודי המעודד בילוי משפחתי, רב גילאי אינטראקטיבי, המאפשר למידה באמצעות משחק וזוכה להצלחה עצומה, אשר הביא לחדשנות בתחום תרבות הפנאי של המשפחה בישראל.

הפרויקט החדש – מרכז קיימות חוויתי לבעלי חיים –  יהווה מרכז חדשני לאינטראקציה חינוכית בין האדם ובעלי החיים. המרכז יאפשר להכיר את הרגלי החיים של בעלי החיים, את תרומתם ליקום, את מערכות הקשר בין בעלי החיים השונים, את התנהלותם המשפחתית של בעלי החיים, ויאפשר הבנה של מערכות אקולוגיות על פני כדור הארץ .

מורט מנדל, יו"ר קרן מנדל המסור מזה עשרות שנים לשגשוגה של מדינת ישראל ואזרחיה, תרם עד כה בישראל באמצעות קרן מנדל, בין היתר7 מיליון דולר להקמת מרכז מתקדם לחדשנות חינוכית בירוחם, 5 מיליון דולר להקמת מוזיאון עולם הילדים – לונדע בעיר באר שבע, 25 מיליון דולרלהקמת הקמפוס החדש והבניין החדש של האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל בירושלים, מעל ל- 40 מיליון דולר לאוניברסיטה העברית, 14 מיליון דולר לאוניברסיטת בן גוריון ועוד.

מר מורטון ל. מנדל, יו"ר ונשיא קרן מנדל, אמר: קרן ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל גאה להמשיך ולתמוך בפרויקטים חינוכיים ייחודיים ומשמעותיים בבאר שבע לרווחת תושבי באר שבע ותושבי הנגב בכללותו.

הקרן מאמינה שהפרויקט החדש יסייע לשיפור נוסף של מערכות החינוך בבאר שבע ולהגברת ההבנה של מערכות היחסים בין האדם ובעלי החיים.

רוביק דנילוביץ', ראש העיר באר שבע, אמר: "העיר באר שבע בשותפות גדולה ובתרומה נדיבה (הגדולה ביותר בהיסטוריה של העיר באר שבע) של קרן ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל, מקימה מיזם בינלאומי חדשני, שיהווה פריצת דרך עולמית ביחס של בני האדם לבעלי החיים והאינטראקציה ביניהם. מרכז הקיימות לבעלי חיים הוא מרכז לכל המשפחה והוא ישלב חוויה, ריגוש סקרנות, חדשנות ויצירתיות, תוך לימוד, הנאה והעשרה. הוא מתאים לכלל הגילאים ומבטא חלק מרכזי מהמדיניות העירונית ומתפיסת העולם הגלובלית של בירת ההזדמנויות, באר שבע.

אנו מלאי הערכה לקרן ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל, על השותפות האמיצה שנרקמה עם העיר באר שבע ותושביה, כבר בהקמתו של ה'לונדע' , שהפך למוביל ולמתקדם בתרבות הפנאי בארץ.

הקמת מיזמים בינלאומיים כאלה בנגב, מהווים אבן שואבת חינוכית, תיירותית, תרבותית וכלכלית.

תודה מעומק ליבי, לידידי הטוב מורטון מנדל, שמיישם הלכה למעשה את חזון פיתוח הנגב, ברוחו של דוד בן גוריון, ולתפארת מדינת ישראל".

**

אודות קרן מנדל

קרן מנדל נוסדה בשנת 1953 על ידי האחים ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל מקליבלנד, אוהיו, ומתמקדת בחמישה תחומים עיקריים של פעילות פילנתרופית: פיתוח מנהיגות, חינוך והמשכיות יהודית, השכלה גבוהה, ניהול מוסדות ללא מטרת-רווח, התחדשות עירונית.

לקרן מנדל פעילות ענפה ורבת שנים בישראל. פעילויות קרן מנדל בישראל כוללות בין השאר את בית הספר מנדל למנהיגות חינוכית ( מיזם משותף עם משרד החינוך) , מרכז מנדל למנהיגות, מרכז מנדל למנהיגות בצפון ומרכז מנדל למנהיגות בנגב.

הקרן מפעילה תוכניות הכשרה למנהיגות מגוונות והיא מובילה בתחום זה בישראל תוך שיש לה מחויבות עמוקה לפיתוח החינוך והחברה בישראל.

אודות מורט מנדל

מורט מנדל הינו יו״ר קרן ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל, אשר נוסדה על ידי האחים ג'ק, ג'וזף ומורטון מנדל מקליבלנד, אוהיו, ב-1953, ומממנת יוזמות מנהיגות חברתית רבות בארצות הברית ובישראל.

 מורט מנדל, יו"ר קרן מנדל (ג׳ק, ג׳וזף ומורטון מנדל), המסור מזה עשרות שנים לשגשוגה של מדינת ישראל ואזרחיה, תרם באמצעות קרן מנדל בישראל, בין היתר: 7 מיליון דולר להקמת מרכז מתקדם לחדשנות חינוכית בירוחם, 5 מיליון דולר להקמת מוזיאון עולם הילדים – לונדע בעיר באר שבע, 25 מיליון דולר להקמת הקמפוס החדש והבניין החדש של האקדמיה לאמנות ועיצוב בצלאל בירושלים, מעל ל- 40 מיליון דולר לאוניברסיטה העברית, 14 מיליון דולר לאוניברסיטת בן גוריון ועוד.

מורטון מנדל הוא יו"ר ומנהל העסקים הראשי של חברת פרקווד, שבסיסה בקליבלנד, אוהיו. עם אחיו, ג'ק וג'וזף, הוא הקים את התאגיד התעשייתי פרמייר, שהפך לאחד מהתאגידים הגדולים בעולם להפצת חלקים תעשייתיים ורכיבים אלקטרוניים . מורטון מנדל שימש כיו"ר ומנהל העסקים הראשי של החברה מ- 1957 עד 1996, כאשר היא התמזגה עם חברה בריטית.

על מרכז הקיימות החוויתי לבעלי חיים ע"ש ז'ק, ג'וזף ומורטון מנדל

המרכז ישתרע על שטח של כ- 120 דונם הסמוכים לכניסה המערבית של העיר באר שבע, היכן שממוקם כיום ה"נגב zoo"

המרכז הינו הינו פלטפורמה חינוכית חדשנית לשינוי חברתי-סביבתי. לא מדובר על גן חיות רגיל, אלא על מרכז שיקלוט בעלי חיים מדבריים, שנמצאים בסכנת הכחדה, פצועים, או שנולדו בשבי ואינם יכולים לחזור לסביבתם הטבעית. זהו ביו-פארק המציע מרחב המשלב בעלי חיים ובני אדם במערכת האקולוגית המקומית.

המרכז יציע למבקרים הזדמנויות למפגש ייחודי עם בעלי חיים באמצעות מיצבים ואינטראקציות שיהוו הזדמנות לחוות כיצד זה "להרגיש בנעלי החיה", תוך שהם למדים כישוריה הספציפיים של כל חיה. בעלי החיים הם "המנחים", הם מעודדים את המבקרים לדחוף את עצמם לגבולות האישיים שלהם באמצעות שיקוף יכולותיהם.  המשחק יעודד את המבקרים להעריך את היכולות השונות של בעלי החיים בסביבתם הטבעית, וכתוצאה מכך יגביר את נכונותם של אנשים להשפיע על רווחת בעלי החיים בתוך גן החיות ומחוצה לו, להרחיב את השקפתם על אחרים בתוך הקהילה המגוונת שלהם. כל אלו ועוד משפרים את הבנת הכוח של הקבוצה ואת הקסם של גיוון, הבנה אשר ניתן ליישם בחברה שלנו.

הפרויקט מיועד לעורר אנשים לשים לב לסביבתם ולהגביר את האמפתיה שלהם ליצורים החיים בו. המטרה היא להשפיע על הסביבה באמצעות משחק. אנו מאמינים כי יישום מיטבי של ביו-פארק זה, ישפיע על הבנת המערכת האקולוגית בסביבות העיר  באר שבע ובכל רחבי הארץ והעולם.

הפרויקט משקף תכנון ייחודי, המבוסס על שיתוף פעולה בין אדריכל מאירופה ואדריכלים ישראלים, המציע תפישה אדריכלית ייחודית של טשטוש הגבולות בין בני האדם לבעלי החיים (תוך שמירה מקסימלית על בטיחות המבקרים). תוכנית זו מביאה בחשבון את הסביבה הטבעית של מדבר הנגב ואת ביתם של מינים רבים, תוך פיתוח איים ירוקים של נווה מדבר .

תנופת פיתוח והקמה של פרויקטים מחוללי שינוי בעיר באר-שבע 

העיר באר שבע מבססת עצמה בעשור האחרון כמטרופולין של איכות במדינת ישראל, כאשר הופכת למרכז ידע טכנולוגי בינלאומי, תוך קידום פרויקטים מחוללי שינוי במגוון תחומי החיים.

בעשור האחרון יישמנו תכנית אסטרטגית מקיפה אשר שמה את באר שבע על המפה בתחום הטכנולוגי ובהייטק, בחינוך ובהשכלה גבוה, בספורט, בחיי תרבות בפנאי, בקהילה ועוד.

במסגרת סכם הגג מוקמות בשנים האחרונות שכונות מגורים חדשות ומשווקים אלפי יחידות דיור המושכים תושבים חדשים לעיר לצד משפרי דיור תושבי העיר.

המרכז לקיימות חווית לבעלי חיים יצטרף למגוון פרויקטים שהוקמו בעיר לצד אלה המוקמים בימים אלה דוגמת האגם, האמפי-פארק והספורטק בפארק נחל באר שבע, קריית הספורט במרכזה אצטדיון טרנר, חידוש העיר העתיקה, פארקים, עוגני תרבות בילוי ופנאי, מוסדות חינוך, חידוש שכונות ותיקות, שדרוג תשתיות התחבורה, יצירה של מוקדי תעסוקה מגוונים ועוד.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כיצד הדפסת תלת מימד מועילה לחברה?
חלק מהיתרונות המהפכניים של הדפסה בתלת מימד הם היכולת להגדיל...
הישג חסר תקדים לביה"ס בת דור באר שבע!
תלמידי ביה"ס קוטפים את המקום הראשון בכל רמות הגילאים הראל ארוש...
התחפש לאלוף: עילאי עמר – אלוף אופקים בגיימינג
עילאי עמר, תלמיד כיתה יב' בתיכון הרב תחומי עמל אמירים,...
לדאוג שדברים יתנהלו בדרככם בכל שלבי החיים- איך עושים את זה?
ככל שאדם מתבגר ומזדקן, מתחילות לצוץ בראשו שאלות מהותיות כמו...
מודדים את השטח בעזרת המומחים
כשמדובר בבעלות על נכס, היבט מכריע אחד הוא לדעת את...
עריכת צוואה- תמהלך שחשוב לא לוותר עליו
אנשים רבים המגיעים לגיל מבוגר מרגישים שהמטרה העיקרית שלהם, וטוב...
תלמידות אולפנת אמית אוריה באר שבע זכו בגמר רמון ספייסלאב: הניסוי שהכינו יבוצע בחלל
תלמידות שכבה ח' באולפנת אמית אוריה באר שבע זכו במקום...
יוזמה עם חשיבה קדימה הדורשת תכנון קפדני
התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבניין משותף היא יוזמה עם...
המכללה האקדמית אשקלון מצדיעה לגיבורי המערכה, לחיילי צה"ל והחטופים​
המכללה האקדמית אשקלון קיימה בשבוע שעבר, בשיתוף "תקווה ישראלית", מפגש...
אירועי "מדרום" לאמנות באופקים יערכו בשכונת מישור הגפן
אירועי "מדרום" לאמנות רב תחומית יתקיימו השנה במתכונת מיוחדת בימים...