Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

קרוב לאלף תושבות באר שבע במפגן עוצמה נשית

קרוב לאלף תושבות באר שבע במפגן עוצמה נשית
קרדיט תמונות - עדי הרן

פעם בשנה זה קורה: מאות רבות של נשים מכל רחבי הדרום, מתכנסות לאירוע עוצמתי ומרטיט, לזכרה של הרבנית חיה מושקא שניאורסון ע"ה, אשת הרבי מליובאוויטש *  טעימות מאירוע ערב במיוחד

תושבות באר שבע במפגן עוצמה נשית
קרדיט תמונות – עדי הרן

כתליו של המשכן לאומנויות הבמה בבאר שבע עברו בהצלחה ביום ראשון האחרון בחינת חוזק נוכח מפגן עוצמה מרטיט שקיימו בשטחו קרוב לאלף תושבות באר שבע ופרבריה. הן התאספו לאירוע עוצמתי ומרגש, לזכרה של הרבנית חיה מושקא שניאורסון ע"ה, אשת הרבי מליובאוויטש. מאות הנשים, שלאורך כל ימות השנה משתתפות בשיעורי חסידות, תורה והלכה, ערבי ראש חודש, מסיבות והתוועדויות בארגון נשות חב"ד, הגיעו כדי לשאוב יחדיו כוחות מדמותה ומורשתה של הרבנית. הן יצאו מחוזקות ומוטענות בכוחות למשימה הלאומית: הבאת הגאולה.

תושבות באר שבע במפגן עוצמה נשית
קרדיט תמונות – עדי הרן

הכנס, אשר נערך זו השנה החמישית ברצף, התקיים השנה לציון 31 שנה להסתלקות הרבנית מרת חי'ה מושקא ע״ה. בהיותה בתו של רבי יוסף יצחק, האדמו"ר הקודם של חב"ד ואשתו של נשיא דורנו, מנהיג שנערץ על ידי קהילות יהודיות מכל רחבי העולם ואשה מלומדת וחכמה בזכות עצמה, הרבנית היתה עשויה לזכות בכבוד מלכים, אך היא סלדה מפרסום והתרחקה מכל גינוני כבוד. הרבנית ע"ה היתה תעלומה גדולה בחייה, וגם לאחר פטירתה עדיין רב הנסתר על הנגלה. כמי שזכתה להקדיש את חייה למסירות והקרבה גדולה למען כלל ישראל, מהווה דמותה מופת וסמל לחסד, נתינה ומנהיגות, ומודל השראה יהודית נשית של דורנו.

תושבות באר שבע במפגן עוצמה נשית
קרדיט תמונות – עדי הרן

נושא הכנס היה התמודדות עם נסיונות, ומי אינו מתמודד אתם? לאורך כל האירוע ניתנו למשתתפות כלים מתורת החסידות להעצמת הכוח הנשי בהתמודדות זו.

עיריית באר שבע, חברת כיוונים והמחלקה לתרבות תורנית של באר שבע, אשר מלוות באהדה רבה את העשייה וסייעו לאירוע השנתי, שמחו לראות את היקף ההשתתפות אשר הכפיל את עצמו מאשתקד. ראש העיר, שנבצר ממנו להגיע, שלח את ברכתו הלבבית למשתתפות.

תושבות באר שבע במפגן עוצמה נשית
קרדיט תמונות – עדי הרן

הרב הגאון הרב ישראל מאיר לאו, חתן פרס ישראל ומי שפעל כרב הראשי לישראל במשך שנים רבות וטובות, שיתף בהכרות שלו עם הרבי שמהווה עבורו, ועבור כלל עם ישראל דמות של 'אבא', ובדומה לכך, גם הרבנית, היא דמות של 'אמא' עבורנו. הרב, שעבר מסכת חיים רצופת ניסיונות, הדגיש את כוחה של האשה היהודייה כמי שאינה נרתעת מנסיונות ועומדת בהם בגבורה.

הרב זלמן גורליק, מנהל בית חב"ד המרכזי של באר שבע, בירך את המשתתפות, תוך חידוד חשיבות לימוד החסידות בדורנו. בדבריו, הציג משל המדגים מה חש אדם כאשר הוא מתעלה מעל פני הקרקע בהמראת מטוס. לפתע כל סביבתו נראית מוקטנת ופעוטה: הבניינים, המכוניות… כך, לימוד חסידות וההתקשרות לרבי מרוממים אותנו ונותנים לנו את הכוח לראות את האתגרים והניסיונות שבחיינו באור אחר. להדלקת נר הזכרון לעילוי נשמת הרבנית התכבד הרב יואל קפלן, שליח חב"ד ליוון ומדינות הבלקן, יחד עם בנותיו.

משתתפות האירוע מחאו דמעת התרגשות בהופעה אומנותית של תלמידות בית הספר היסודי "חב"ד-עוזיאל", בהנהלתה של גב' איילת ויינטרוב, ותלמידות בית הספר העל יסודי "בית חיה ורבקה", בהנהלתה של גב' פועה אלחרר. בחלק האחרון של האירוע הועלתה הצגה המתבססת על ספרו הייחודי והבלתי נשכח של הרב אהרון מרגלית, "אתהלך". התרגשות רבה שררה באולם, כאשר תאר הרב מרגלית את החיים כציור שהקב"ה נותן לאדם, וכל אדם יכול לצבוע את הציור לפי בחירתו. הוא הוסיף מניסיונו, כיצד מסוגל האדם למצוא בתוך תוכו את הכוחות, להתייצב נוכח המכשולים ולצאת חסון ומחושל.

כל משתתפת קיבלה שי אישי מהודר – ספר אודות הרבנית חיה מושקא, ובנוסף, לוח עשרות שיעורי החסידות השבועיים לנשים המתקיימים בשכונות השונות של באר שבע. המשתתפות יצאו בהחלטה טובה להוסיף בלימוד החסידות, בכדי להתמלא בכוחות להתמודד עם ניסיונות שמציבים בפנינו החיים ובתעצומות נפש להתרומם מהם, עד לביאת משיח.

המשתתפות הודו בחום למארגנות האירוע, ובראשן ד"ר עינת מיודובניק, וגב' דבורי ספיר העומדות בראש ארגון "נשי ובנות חב"ד – באר שבע" לכל אורך השנה.

אם עדיין לא זכית לטעום מטעמה הערב של תורת החסידות – גם את מוזמנת להצטרף למעגל המופלא של מאות ואלפי נשים לומדות ומתעצמות, וכך מביאות גאולה פרטית לעצמן, ומקרבות את הגאולה הכללית לעולם.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הישג חסר תקדים לביה"ס בת דור באר שבע!
תלמידי ביה"ס קוטפים את המקום הראשון בכל רמות הגילאים הראל ארוש...
התחפש לאלוף: עילאי עמר – אלוף אופקים בגיימינג
עילאי עמר, תלמיד כיתה יב' בתיכון הרב תחומי עמל אמירים,...
תלמידות אולפנת אמית אוריה באר שבע זכו בגמר רמון ספייסלאב: הניסוי שהכינו יבוצע בחלל
תלמידות שכבה ח' באולפנת אמית אוריה באר שבע זכו במקום...
המכללה האקדמית אשקלון מצדיעה לגיבורי המערכה, לחיילי צה"ל והחטופים​
המכללה האקדמית אשקלון קיימה בשבוע שעבר, בשיתוף "תקווה ישראלית", מפגש...
אירועי "מדרום" לאמנות באופקים יערכו בשכונת מישור הגפן
אירועי "מדרום" לאמנות רב תחומית יתקיימו השנה במתכונת מיוחדת בימים...
מקלט באולינג: מקלט החיילים של שלום וגידי
לקראת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה...
משפחות מהצפון (של הרוג ושל חטוף)בביקור במרכז התופת בדרום
המרכז הקהילתי מעלה יוסף, מבית החברה למתנ"סים, הוציא בחסות המועצה...
זכור את אשר עשה לך עמלק
כ-40 אנשי צוות בית החינוך מקיף אמית באר שבע יצאו...
אלופת הכדורגל: נבחרת אמית טכנולוגי אשקלון
נבחרת הכדורגל של בית החינוך אמית טכנולוגי אשקלון, קטפה את...
משלחת של מושלים וראשי ערים התארחה באופקים
משלחת של מושלים וראשי ערים מדרום אמריקה הגיעה ביום שני...