Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

'פרס שמעון פרס' של קרן פורום העתיד ישראל-גרמניה, יוענק השנה לבית הספר לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית ספיר עם ארגון AGJF Sachsen הגרמני

'פרס שמעון פרס' של קרן פורום העתיד ישראל-גרמניה, יוענק השנה לבית הספר לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית ספיר עם ארגון AGJF Sachsen הגרמני
pixabay

החודש יוענק פרס שמעון פרס מטעם קרן פורום העתיד ישראל-גרמניה לבית הספר לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית ספיר והשותפים הגרמנים מהארגון  AGJF Sachsen על עבודתם המשותפת.

מטעם בית הספר לעבודה סוציאלית יקבלו את הפרס ד"ר מירב משה גורודפסקי, ראשת בית הספר, מייסדת ומנהלת מז"ח – המרכז לזכויות חברתיות וד"ר מיכל קומם, חברת סגל בבית הספר לעבודה סוציאלית, מייסדת ומנהלת מרכז רותם (צעירות פרקטיקה מחקר. הפרס מוענק על ידי שר החוץ הגרמני ביום א' ה – 15.9.19,  בבית עיריית ברלין בגרמניה.

הפרס מוענק לשני הארגונים על תכנית משותפת שהתקיימה בגרמניה ובישראל, בה השתתפו סטודנטים לעבודה סוציאלית מבית הספר ואנשי מקצוע מארגונים מובילים ממחוז סקסוניה בגרמניה. התכנית עסקה בנושא מצבי מצוקה וסיכון בקרב בני נוער וצעירים, ובמסגרתה התקיימה למידה משותפת של סוגיות הנוגעות לנושא, האתגרים שמצבים אלה מציבים בפני אנשי המקצוע שעובדים עם בני הנוער והפתרונות והשירותים החברתיים המוצעים בשתי המדינות. ברקע הנושא המקצועי עמדה ההתמודדות של כל המשתתפים עם עמדות קיצוניות בחברה: בצד הגרמני התמודדות עם הקצנה של ימנים נאו-נאצים ובצד הישראלי- הקצנה והתמודדות עם מפגש בין יהודים וערבים או מתן מענה בזמן מלחמה.

ד"ר מיכל קומם, חברת סגל בבית הספר לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית ספיר: "התכנית אפשרה לסטודנטים משתי המדינות ללמוד על התמודדות עם מצבי חיים שמשפיעים קודם כל על בני הנוער והצעירים, כאוכלוסייה פגיעה במיוחד; איזה אופי מקבלות ההתמודדויות של כל מדינה ומה הפתרונות המוצעים. זה היה רק טבעי שהמכללה האקדמית ספיר תהיה שותפה בתכנית כזו, כמכללה המייצגת את החברה הישראלית והאתגרים הקיימים בה, מבחינה ביטחונית, כלכלית, חברתית ופריפריאלית".

פרס שמעון פרס מוענק מדי שנה מתוך אחריות לידידות המיוחדת בין שתי המדינות ומציין מדי שנה מנהיגֹוֹת ומנהיגים ונשות ואנשי מקצוע מגרמניה ומישראל, שהרימו תרומה מיוחדת לעיצוב יחסי ישראל-גרמניה. במשך עשרות שנים פעל שמעון פרס (2016-1923), נשיאה לשעבר של מדינת ישראל וחתן פרס נובל לשלום, למען חיזוק יחסי ישראל-גרמניה. בנאום שנשא בפני הפרלמנט הגרמני בשנת 2010 הוא הדגיש את הידידות הייחודית בין גרמניה לבין ישראל. כפי שהודיע נשיא גרמניה שטיינמאייר בנאומו בירושלים במאי 2017, משרד החוץ הגרמני החליט לתקצב פרס מיוחד לזכרו של שמעון פרס ופועלו. את הפרס השנתי בסך פעמיים 10,000 אירו מעניק משרד החוץ הגרמני בשיתוף עם קרן פורום העתיד גרמניה-ישראל. הפרס מוענק מתוך אחריות לידידות המיוחדת בין שתי המדינות ומציין מדי שנה מנהיגֹוֹת ומנהיגים ונשות ואנשי מקצוע מגרמניה ומישראל, שהרימו תרומה מיוחדת לעיצוב יחסי ישראל-גרמניה.

פרס שמעון פרס' של קרן פורום העתיד ישראל-גרמניה, יוענק השנה לבית הספר לעבודה סוציאלית במכללה האקדמית ספיר עם ארגון AGJF Sachsen הגרמני
pixabay

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
במעמד שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: הונחה אבן הפינה למכון התקנים באופקים
אבן הפינה לסניף הדרומי החדש של מכון התקנים הישראלי הונחה...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות עם לקוח
טיפול פרטני הוא סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
כיצד מתנהלות חקירות בעידן המודרני?
הטכנולוגיה המתפתחת חודרת יותר ויותר לחיים שלנו, ומאפשרת לנו לבצע...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
צוואות, ירושות וחלוקת עיזבון
כאשר אדם נפטר, נכסיו ורכושו עוברים לידי יורשיו החוקיים על...