אז הבנתם שרשת האינטרנט היא הערוץ השיווקי הטוב ביותר למוצרים שלכם והחלטתם לפתוח חנות כזו. פתיחת חנות אינטרנטית היא עסק לכל דבר, עסק שמצריך השקעה של זמן וגם לא מעט השקעה של כסף (אם כי ברוב המקרים עלויות התפעול יהיו נמוכות יותר מאשר חנות פיזית) רגע לפני שאתם רצים קדימה, רגע לפני שאתם מסתערים על הרשת עם המוצרים שלכם יש כמה בדיקות שאתם צריכים לעשות כמו גם פעולות שונות שיבטיחו לכם נקודת פתיחה טובה יותר. הנה כמה מהבדיקות הללו שכדאי לכם לאמץ בכדי לעשות את זה בצורה נכונה ומקצועית:
- אילו מוצרים אתם מוכרים והאם הם נמכרים באינטרנט – מכירה באינטרנט מתחילה עם החלטה על המוצרים שיימכרו ובחינה רלוונטית של המצב ברשת. האם המוצרים שלכם נמכרים ברשת? אם לא, מה הסיבה לכך? האם בגלל שאי אפשר למכור את המוצרים הללו באינטרנט או בגלל שאף אחד לא חשב על זה קודם ויש לכם "אוצר" ביד? אם הם נמכרים, באיזו כמות הם נמכרים? כמה ביקוש יש להם?
- סקירה של המתחרים – לכל עסק ולכל מוצר כמעט יש מתחרים אך השאלה היא מי המתחרים שלכם ומה ערך המוסף שאתם יכולים להביא לעומתם אם בכלל. כך לדוגמא אם אתם רוצים למכור צעצועים של מותג מסוים אך יש רשתות צעצועים גדולות ומוכרות שמוכרות את אותם המוצרים במחירים שלא תוכלו להציע, אולי כדאי לכם לחשוב שוב על המוצרים הללו.
- רמת תחרות – באינטרנט כולם נמצאים במקום אחד – בתוצאות החיפוש בגוגל. אתם חייבים לבחון את רמת התחרות של מה שאתם עומדים למכור, האם היא גבוהה והאם יש מתחרים רבים מה שישליך על מאמצי השיווק שלכם כמו גם על הוצאות השיווק.
- השקעה בפרסום העסק והמותג – מכירה באינטרנט מצריכה פרסום של העסק והמותג, היא מצריכה נוכחות תמידית בדרכים שונות ומצריכה העצמה שלכם ושל המוצרים שלכם בכל דרך שהיא. זה דורש לא מעט השקעה הן אנרגטית והן כספית ואתם חייבים להיות מוכנים לכך מראש ולעשות את החישובים והשיקולים שלכם להוצאות הללו מול כדאיות שלהן.
- לעבוד עם המומחים בתחום – אל תתפשרו על פחות מהטוב ביותר ואל תחפשו את הזול ואת קיצורי הדרך. כמו בכל תחום גם בתחום זה יש מומחים, מומחים לעיצוב, מומחים לכתיבה, מומחים לשיווק ומומחים אחרים. השקעה במומחים ועשייה נכונה ומקצועית תסלול לכם את הדרך להצלחה, וגם אם היא דורשת מכם להכניס את היד לכיס כדאי שתשקלו את זה בחיוב.
הכנה נכונה תחסוך המון בהמשך
חכו רגע לפני שאתם רצים ותעשו את הדברים בצורה נכונה. אל תמהרו והימנעו מעצות של מומחים מפוקפקים, בחרו אנשי מקצוע טובים והשקיעו בפתיחת החנות ובניהול שלה והפירות יגיעו עם הזמן.