Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עמותת יחדיו תשתתף היום בכנס בינלאומי ותציג מודל ייחודי לשיפור הישגים לימודיים של ילדי פנימיות שמוגדרים במצבי סיכון שפותח ע"י אורית שרביט, מנהלת פנימיית בית מזור

עמותת יחדיו תשתתף היום בכנס בינלאומי ותציג מודל ייחודי לשיפור הישגים לימודיים של ילדי פנימיות שמוגדרים במצבי סיכון שפותח ע"י אורית שרביט, מנהלת פנימיית בית מזור
צילום באדיבות עמותת יחדיו

דילמות כלל עולמיות סביב החינוך והטיפול בילדים קורבנות הזנחה והתעללות במשפחה בפנימיות ובמסגרות השמה חוץ ביתיות במוקד הדיונים בכינוס הבינלאומי לפנימיות והשמות חוץ ביתיות של FICE29-31 באוקטובר, בקריה האקדמית אונו

אורית שרביט בכנס פיצה העולמי
צילום באדיבות עמותת יחדיו

לראשונה בישראל יתכנס הבוקר ומחר (29-31/10) הקונגרס הבינלאומי לפנימיות והשמה חוץ ביתית, בנושא אתגרים בחינוך וטיפול בילדים, בני נוער וצעירים בחברה רב תרבותית, אליו יגיעו נציגים מ-50 מדינות (מיפן במזרח, אתיופיה וקניה באפריקה, קנדה וארה"ב, אמריקה הלטינית, אירופה וישראל). בכנס שיתקיים בקריה האקדמית אונו, ישתתפו כ-500 אנשי אקדמיה בתחום החינוך, הרווחה והטיפול, מנהלי פנימיות וכפרי נוער מהארץ ומחו"ל.

בין המשתתפים עו"ס קלינית אורית שרביט, מנהלת פנימיית בית מזור המופעלת על ידי עמותת יחדיו בפיקוח משרד הרווחה בערד, פסיכותרפיסטית לילדים ומתבגרים, שתציג מודל חדשני וייחודי שפיתחה לשיפור תפקוד והישגים לימודיים בקרב ילדים בפנימיות הפועל בבית מזור. המודל הינו מקיף ומבוסס על תפיסה הוליסטית הרואה את האדם כמהות שלמה המורכבת מגוף, נפש ורוח ובכל הרמות פועל כוח הריפוי הטבעי שאיתו ניתן לרתום לעזרה. הוא מבוסס על הפסיכולוגיה ההומניסטית שרואה כל אדם כשואף לצמוח, להתפתח ולהקדם מן המצב שבו הוא נמצא אל מצב מספק יותר. המודל מורכב מ-13 מרכיבים המחולקים ל-7 קטגוריות: קשרים, יציבות, משאבים, התמקצעות, הנעה, ציפיות גבוהות ושליטה. את המודל המלא תציג שרביט בכנס בפני מאות אנשי מקצוע מהעולם.

אורית שרביט מתארת את הסיבות לפיתוח המודל הייחודי: "בראשית דרכי כעו"ס בפנימייה באמצע שנות ה- 90 נחשפתי לאתגרים בתחום הלימודי. פעם אחר פעם עמדנו מול הבעיה – שיעורים גבוהים של ילדים בעלי צרכים של חינוך מיוחד, שיעור גבוה של ילדים עם פערים לימודיים של מעל שלוש שנים, תפקוד לקויי בבית הספר, אי פניות ללמידה, קשיי ריכוז וקשב וחסכים עמוקים בעקבות קיפוח סביבתי. הסברה אז הייתה כי אי פניות רגשית ללמידה בעקבות אירועי החיים שחוו היא הסיבה למצב ולא פעם כאשר הצוות הטיפולי לא דרש, לא אתגר ולא האמין ביכולת הילדים לעמוד באתגר". מעגל זה, לדעתה, הוביל לחוסר השיפור בהישגים הלימודיים של הילדים. המודל שפיתחה מעפיל על כל אלה ומוכיח כי באמצעות השימוש בו ילדים הפנימיות יכולים להגיע להישגים לימודיים גבוהים ואף מצוינים.

בישראל חיים היום כ-350 אלף ילדים ובני נוער המוגדרים בסיכון (כ-16% מכלל הילדים ובני הנוער). כ-10 אחוז מהם, בגילאי 5-18 נמצאים במסגרות ובסידורים חוץ ביתיים (כ-22,000 בכ-50 כפרי נוער של המנהל לחינוך התיישבותי במשרד החינוך; כ-7,500 בכ-130 פנימיות של משרד העבודה הרווחה והשירותים החברתיים; וכ-3,500 במשפחות אומנה).

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הישג חסר תקדים לביה"ס בת דור באר שבע!
תלמידי ביה"ס קוטפים את המקום הראשון בכל רמות הגילאים הראל ארוש...
התחפש לאלוף: עילאי עמר – אלוף אופקים בגיימינג
עילאי עמר, תלמיד כיתה יב' בתיכון הרב תחומי עמל אמירים,...
לדאוג שדברים יתנהלו בדרככם בכל שלבי החיים- איך עושים את זה?
ככל שאדם מתבגר ומזדקן, מתחילות לצוץ בראשו שאלות מהותיות כמו...
מודדים את השטח בעזרת המומחים
כשמדובר בבעלות על נכס, היבט מכריע אחד הוא לדעת את...
עריכת צוואה- תמהלך שחשוב לא לוותר עליו
אנשים רבים המגיעים לגיל מבוגר מרגישים שהמטרה העיקרית שלהם, וטוב...
תלמידות אולפנת אמית אוריה באר שבע זכו בגמר רמון ספייסלאב: הניסוי שהכינו יבוצע בחלל
תלמידות שכבה ח' באולפנת אמית אוריה באר שבע זכו במקום...
יוזמה עם חשיבה קדימה הדורשת תכנון קפדני
התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבניין משותף היא יוזמה עם...
המכללה האקדמית אשקלון מצדיעה לגיבורי המערכה, לחיילי צה"ל והחטופים​
המכללה האקדמית אשקלון קיימה בשבוע שעבר, בשיתוף "תקווה ישראלית", מפגש...
אירועי "מדרום" לאמנות באופקים יערכו בשכונת מישור הגפן
אירועי "מדרום" לאמנות רב תחומית יתקיימו השנה במתכונת מיוחדת בימים...
מקלט באולינג: מקלט החיילים של שלום וגידי
לקראת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה...