Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עמותת יחדיו ציינה את יום המודעות לאלימות נגד נשים

עמותת יחדיו ציינה את יום המודעות לאלימות נגד נשים
צילום צבי תקשורת

יו"ר עמותת יחדיו, ד"ר אסתר לוצאטו ביום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים: "מדובר בתופעה חברתית בלתי נסלחת שנוגעת בכל גיל ובכל מעמד. עלינו להתחייב להילחם בה – עד שננצח"

יום המודעות לאלימות נגד נשים ביחדיו
צילום צבי תקשורת

אתמול (ב') ציינו ברחבי העולם את יום המאבק הבינלאומי למניעת אלימות נגד נשים. כמדי שנה, וכמי שמובילה את הטיפול באלימות במשפחה בדרום, קיימה עמותת יחדיו יום עיון בנושא. השנה הוקדש יום העיון לאלימות הנראית והבלתי נראית והשתתפו בו יו"ר עמותת יחדיו, ד"ר אסתר לוצאטו, מנכ"ל עמותת יחדיו, אל"מ (מיל.) יאיר באר, פרופ' אווה אילוז, תיאטרון פלטפורמא עם ההצגה "מפורסמת, המבוססת על סיפורה של מאי קטאל, להקת קמע והצוות המקצועי של יחדיו. האירוע התקיים במסגרת קתדרת יחדיו והעומדת בראשה עו"ס עדי לברון עטיה.

יו"ר עמותת יחדיו, ד"ר אסתר לוצאטו, אמרה בפתח האירוע: "בישראל כלואים במעגל האלימות כמיליון אנשים, בהם גם ילדים, שהינם הדור הבא במעגל. בניגוד לדעה הרווחת, האלימות ממנה סובלות הנשים אינה נגע של חברה מסוימת, היא מתרחשת כל הזמן ובכל שכבות האוכלוסייה, ללא רחם. התופעה היא עצומה בממדיה, אך לפי הסטטיסטיקה רק אחת מתוך ארבע נשים נפגעות מתלוננות. אני מאמינה שהחברה צריכה להתחייב להילחם בכך, במשאבים רבים שעל המדינה להשקיע, באיתור מוקדם, שיקום ארוך טווח, ועוד". היא הוסיפה "עמותת יחדיו הינה פורצת דרך בתחום הטיפול באלימות במשפחה ונותנת מענה לתופעה במספר פרויקטים ובכך מסייעת למיגור התופעה החברתית הקשה. עמותת יחדיו תהיה בין העמותות המובילות למאבק באלימות נגד נשים. נוביל – וננצח".

יום המודעות לאלימות נגד נשים ביחדיו
צילום צבי תקשורת

מנהלת האגף לשירותים חברתיים בעיריית באר שבע, אתי כהן אמרה "מעל עשרים שנה מציינים בכל העולם את היום הזה. ככל שנדבר ונעמיק על תחום האלימות כלפי נשים ניווכח לדעת עד כמה רבה העבודה שלפנינו. מחובתנו המוסרית, המקצועית והאישית – לעשות כל מאמץ אפשרי על מנת להפחית את האלימות כלפי נשים. בדוחות שהתפרסמו לאחרונה רואים עליה של 11% בפניות, רק בחודש האחרון נרצחו 3 נשים ע״י בני זוגן. אנו מצפים שיטפלו יותר בגברים ובילדים, בנוסף לטיפול בנשים. רק ראייה הוליסטית, הכוללת את כלל הגורמים והמוסדות תוכל לסייע. אני מודה בהזדמנות זו ליאיר ולעמותת יחדיו על השותפות העמוקה עם עיריית באר שבע לאורך השנים".

מנכ"ל יחדיו אל"מ (מיל.) יאיר באר ציין כי עלינו לשים את עצמנו במקומו של האחר, השונה מאתנו: "השאיפה של כולנו היא להיות מוגנים ממעשי אלימות וחבלה המאיימים על החברה ועלינו כולנו. האתגר שלנו כעמותה המפעילה מרכזי סיוע וטיפול באלימות מצוי בפוגע האלים ובקורבנות – אשתו, חברתו, משפחתו וילדיו. זו חובתנו המוסרית".

מנכ"לית מסל"ן, ליזה ניקולאיצ׳וק, אמרה כי "היום הזה לא היה אפשרי לפני עשרים שנה. השיח לא היה פתוח, הכל היה מתחת לשטיח. אני שמחה שאנחנו במקום אחר היום. הבעיה של אלימות כלפי נשים היא לא רק בעיה של נשים, היא בעיה של החברה כולה".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
במעמד שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: הונחה אבן הפינה למכון התקנים באופקים
אבן הפינה לסניף הדרומי החדש של מכון התקנים הישראלי הונחה...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות עם לקוח
טיפול פרטני הוא סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
כיצד מתנהלות חקירות בעידן המודרני?
הטכנולוגיה המתפתחת חודרת יותר ויותר לחיים שלנו, ומאפשרת לנו לבצע...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...