Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

נשבר שיא כל הזמנים בקיץ 2020 בתיירות הר הנגב

נשבר שיא כל הזמנים בקיץ 2020 בתיירות הר הנגב
גלישת חולות בשבטה - באדיבות דרור בן אור, דרור במדבר.

עם תפוסות של למעלה מ-90% בחודשים יולי ואוגוסט, למעלה מ-150 אלף ישראלים פקדו את אתרי התיירות והלינה באזור. עסקי תיירות מהאזור "בקיץ הקודם לא היו פניות. הקיץ הטלפונים לא הפסיקו לצלצל. הקמנו חמ"ל".

גלישת חולות בשבטה – באדיבות דרור בן אור, דרור במדבר.

לאחר חודשים של קיפאון כלכלי כתוצאה ממשבר הקורונה, ובעקבות אובדן הכנסות באתרי התיירות בכל העולם, מסכמים בתיירות הר הנגב את הקיץ העמוס ביותר בתולדות המרחב. בבדיקה שערך ארגון התיירות האזורי, נמצא כי שיעור תפוסת הלינות הממוצעת במהלך חופשת הקיץ כולה הייתה גבוהה משמעותית מן הממוצע העונתי, כאשר מרבית האתרים דיווחו על תפוסות מרשימות הנעות בין 80%-100% ברוב הקיץ. האטרקציות המסובסדות שהוצעו במסגרת קמפיין "לילות קיץ קרירים" התמלאו תוך זמן קצר ואירועי "קיץ של כוכבים" היו מהגדולים שנרשמו, זאת למרות שהתקיימו בקפסולות.

עסקי התיירות מדווחים כי הקיץ הנוכחי היה העמוס ביותר בתולדותיהם. אורה רובין, הבעלים של צימר "אירוחם" בירוחם סיפרה כי: "לא היה לנו דבר כזה. חודשי הקיץ הם בדרך כלל רגועים יותר והתפוסה הממוצעת היא סביב ה-30%. השנה, לאורך כל הקיץ הייתה תפוסה של למעלה מ-80% שזה מדהים. עם ישראל הצביע ברגליים והגיע לטייל בנגב ואנחנו מאושרים מכך". גם גולן כהן מחוות שירת המדבר מספר: "בקיץ הקודם לא היו פניות כלל. לעומת זאת במהלך אוגוסט פקדו אותנו מאות אנשים שבאו לפעילויות וללינה". אילנה ואבישי אפרת, הבעלים של הגסטהאוס בירוחם אמרו ״אם היו לנו עוד ארבעה גסטהאוסים, גם הם היו מתמלאים. הביקוש היה מטורף וכל היום היינו בטלפונים עם לקוחות״.

בועז שר שלום, הבעלים של "הרפתקה במדבר", שמציע מגוון חוויות מדבריות החל מלינה באוהלי גלמפינג ועד סיורי ספארי לילה, גלישת חולות וטיולי ג'יפים, תיאר חוויה דומה: "כמות כזו של פניות לא הייתה מעולם. הקמנו חמ"ל במשרדים – ובשטח. רשמנו הקיץ הזה גידול של כמעט 400% ביחס לקיץ הקודם בלינות ובסיורים. אחרי חודשי הסגר הקשים, זה הדבר הכי טוב שהיה יכול לקרות לנו. הרגשנו חיבוק מהקהל הישראלי וזה חימם את הלב".

במהלך החודשים יולי-אוגוסט הציעה תיירות הר הנגב מאות פעילויות מסובסדות (בקפסולות מצומצמות בשל הקורונה) בכל האזור – מירוחם, דרך רמת הנגב ועד למצפה רמון, שבהן השתתפו אלפי מבקרים ואורחים. שבוע השיא של הקיץ, לילות המטאורים שהתקיימו כמדי שנה בלילות של 12-13.8, משכו להר הנגב כ- 60 אלף מבקרים שנהנו מתצפיות כוכבים וחוויות אסטרונומיות בעשרות נקודות תצפית ברחבי המדבר.

ד"ר חיים ברגר ממדרשת בן גוריון סיפר "כל קיץ אנחנו יוצאים לחופשה משפחתית ארוכה כי אין עבודה. השנה היה ביקוש גדול כמעט פי 10 משנים קודמות. הביקוש הכי גדול היה לפעילות ספארי לילה כאשר היו לילות שיצאתי לכמה סבבים של סיור בג'יפ – כדי לתת מענה מרבי לפניות שהגיעו".

חזרתם לפעילות של מלונות באזור תרמה אף היא לתנופה במספרי הלינות ובמיוחד אמור הדבר בפתיחתו של מלון קדמא ב- 02.08.2020. בנוסף, מדווחים מנהלי התיירות באזור, כי התנועה לאילת בכביש 40 לבדו, הביאה להר הנגב עוד כרבע מיליון חולפים שצרכו שירותי תיירות ומסחר בדרכם דרומה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
התחפש לאלוף: עילאי עמר – אלוף אופקים בגיימינג
עילאי עמר, תלמיד כיתה יב' בתיכון הרב תחומי עמל אמירים,...
לדאוג שדברים יתנהלו בדרככם בכל שלבי החיים- איך עושים את זה?
ככל שאדם מתבגר ומזדקן, מתחילות לצוץ בראשו שאלות מהותיות כמו...
מודדים את השטח בעזרת המומחים
כשמדובר בבעלות על נכס, היבט מכריע אחד הוא לדעת את...
עריכת צוואה- תמהלך שחשוב לא לוותר עליו
אנשים רבים המגיעים לגיל מבוגר מרגישים שהמטרה העיקרית שלהם, וטוב...
תלמידות אולפנת אמית אוריה באר שבע זכו בגמר רמון ספייסלאב: הניסוי שהכינו יבוצע בחלל
תלמידות שכבה ח' באולפנת אמית אוריה באר שבע זכו במקום...
יוזמה עם חשיבה קדימה הדורשת תכנון קפדני
התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבניין משותף היא יוזמה עם...
המכללה האקדמית אשקלון מצדיעה לגיבורי המערכה, לחיילי צה"ל והחטופים​
המכללה האקדמית אשקלון קיימה בשבוע שעבר, בשיתוף "תקווה ישראלית", מפגש...
אירועי "מדרום" לאמנות באופקים יערכו בשכונת מישור הגפן
אירועי "מדרום" לאמנות רב תחומית יתקיימו השנה במתכונת מיוחדת בימים...
מקלט באולינג: מקלט החיילים של שלום וגידי
לקראת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה...
אולם לבריתה
נולדה לכם תינוקת יפה ומתוקה ואתם רוצים לחגוג את העניין?...