Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מעל 15,000 משתתפים במרוץ לזכר הבנים הדרוזים

מעל 15,000 משתתפים במרוץ לזכר הבנים הדרוזים
קרדיט כפיים אקטיב

עמותת "בשביל הבנים הדרוזים" יחד עם מנהיגי העדה, הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, יו"ר קק"ל דניאל עטר, יו"ר השלטון המקומי חיים ביבס וראשי רשויות נוספים, ומנהל ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה (FIDF) בישראל תא"ל (מיל') אפי עידן, הזניקו הבוקר את המרוץ השנתי השביעי להנצחת זכרם של 428 החללים הדרוזים שנפלו במערכות ישראל – מרוץ בשביל הבנים הדרוזים. המרוץ התקיים באזור צומת גולני עם אלפי משתתפים.

אלפי משתתפים במרוץ בשביל הבנים
קרדיט כפיים אקטיב

מעל 15,000 רצים, רוכבים, צועדים ובני משפחותיהם הגיעו היום למרוץ "בשביל הבנים הדרוזים" השביעי והתאחדו עם זכרם של 428 החללים מהעדה הדרוזית. המרוץ התקיים בצומת גולני – קרני חיטין, בסמוך ליער לביא ולאתר נבי שועייב, המקום הקדוש ביותר לדת הדרוזית. מדי שנה הולך וגדל מספר המשתתפים במרוץ וכך גם הרצון לחשוף את אלפי הישראלים המשתתפים לנופים ואתרים נוספים לאורך "שביל הבנים הדרוזים". השביל משתרע לאורך כ-226 ק"מ וחוצה 18 כפרים דרוזים, מהכרמל ועד הגליל, לזכרם של החללים מהעדה.

את מקצה ה-5 ק"מ ריצה הזניק הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, ביחד עם תא"ל (מיל') אפי עידן, מנהל ארגון ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה (FIDF) בישראל. רא"ל אביב כוכבי השתתף במקצה בליווי קצינים בכירים ביניהם ראש אכ"א, האלוף מוטי אלמוז ומפקד זרוע היבשה, אלוף יואל סטריק. יו"ר קק"ל, דניאל עטר, השתתף במרוץ והזניק את מקצה ה-4 ק"מ צעידה. קק"ל תומכת במרוץ זו השנה השביעית. את מקצה ה-10 ק"מ ריצה הזניק השנה חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי.

אלפי משתתפים במרוץ בשביל הבנים
קרדיט כפיים אקטיב

השנה השתתפו במרוץ מעל ל-8,000 חיילים מיחידות צה"ל השונות. זהו מספר החיילים המשתתפים הגבוה ביותר אי פעם במרוץ אזרחי בישראל. גם השנה נרתמו להפקת האירוע ותמכו בחיילים המשתתפים, יחד עם עמותת "בשביל הבנים הדרוזים", הארגונים ידידי צה"ל בארה"ב ובפנמה (FIDF) ויחד למען החייל. יחד איתם לקחו חלק גם משרד התרבות והספורט וקרן קיימת לישראל.  השנה לקחו חלק משמעותי בהפקת האירוע משרד הביטחון, אגף משפחות שכולות וארגון יד לבנים. אנו מודים למועצה המארחת המועצה האזורית גליל תחתון בראשותו של מר ניצן פלג.

אמל אסעד, יו"ר  עמותת בשביל הבנים ויוזם המרוץ, בירך את הזוכים במרוץ ומסר: "זו השנה השביעית שאנו נאספים כאן, בשביל הבנים הדרוזים, כדי לכבד את זכרם של חיילי העדה הדרוזית ולהזדהות עם בני משפחותיהם. אני נרגש לראות את הקהל העצום שמכבד אותנו בהשתתפותו במרוצים השונים. אין כמו האירוע הזה כדי לייצג את ערכי תרבותנו. אין דרך מתאימה יותר להפגין אחדות ושיוויון.

תא״ל (במיל׳) אפי עידן, מנהל FIDF בישראל: ״ארגון ידידי צה״ל בארה״ב ובפנמה מברך ביום החג הזה את חיילי צה״ל בכלל ואת אחינו החיילים הדרוזים בפרט. אנחנו גאים להיות תומך מרכזי במפעל המיוחד הזה שמסמל את הקשר העמוק בין המשרתים בצה״ל לאורך כל השנה״.

אלפי משתתפים במרוץ בשביל הבנים
קרדיט כפיים אקטיב
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
ח"כ גילה גמליאל ביקרה ביום שלישי באופקים
שרת החדשנות, המדע והחלל, ח"כ גילה גמליאל, ביקרה ביום שלישי...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
במעמד שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: הונחה אבן הפינה למכון התקנים באופקים
אבן הפינה לסניף הדרומי החדש של מכון התקנים הישראלי הונחה...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...