Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מסנני אבנית – מתי תדעו שצריך להחליף את המסנן

מסנני אבנית – מתי תדעו שצריך להחליף את המסנן
מקור Shutterstock

מדינת ישראל נחשבת לאחת המדינות המתקדמות בעולם, בכל מה שקשור בטיפול במים ובשמירה על איכות המים. מדינת ישראל היא מהחלוצות בתחום טיהור השפכים ושימוש חוזר במים מטוהרים למטרות השקיה ואחרות, שאינן שתייה. בנוסף, כמובן, המדינה שלנו יצרה תקדים בתחום טיהור מי ים לצרכי שתייה. ואולם למרות כל אלה, המים במדינת ישראל מכילים כמות גבוהה של אבנית. לכאורה, מדובר בחומר שהבעייתיות שלו איננה גבוהה. למעשה, אבנית משפיעה בכמה וכמה מובנים. היא משפיעה על מכשירים חשמליים העושים שימוש במים המכילים אבנית, כגון מכונת כביסה או הקומקום החשמלי שכולנו מכירים. בהצטברות של כמות גדולה האבנית, ביחד עם חומרים אחרים, תשפיע ככל הנראה על איכות המים ועל הטעם שלהם ואפילו, במקרים מסוימים, גם על הבריאות. יש המוצאים קשר, למשל, בין כמות גדולה של אבנית במי השתייה לבריאות הלקויה של השיניים גם אצל בני נוער בישראל. כיצד אפשר למנוע את הצטברות האבנית בצנרת הביתית ובמכשירי חשמל העושים שימוש במים? איך אפשר לדעת שהגיע הזמן להחליף את מסנן האבנית? בשורות הבאות נתמקד בשאלות הללו.

מסנני אבנית – מתי תדעו שצריך להחליף את המסנן
מקור Shutterstock

מניעת הצטברות האבנית בצנרת המים ובמכשירי חשמל שונים

כאמור, אחד המאפיינים של המים בישראל הינו הכמות הגבוהה מאד של אבנית המתקיימת בהם. האבנית היא לרוב תולדה של סוג הקרקע ושל המינרלים המצויים בה. המאפיין הזה קיים בכל הארץ ואין הבדל משמעותי בכמות האבנית בין האזורים השונים בישראל. אחד הפתרונות היותר מעשיים למניעה או לכל הפחות צמצום של כמות האבנית במים, הינו התקנה של מסנן אבנית איכותי. מכשירי מים או ברי מים איכותיים מכילים מסנני מים כאמור, ואולם ביותר ויותר בתים מתקינים הדיירים מסנני אבנית שמונעים את ההצטברות שלה. ישנו מגוון רחב של מסנני אבנית, כאשר לכל מסנן יש אופן אחר למניעת ההצטברות של אבנית ושל חומרים אחרים במי השתייה בבית. אבל התוצאה הסופית המשותפת לכל הסוגים ולכל המינים של מסבנני מים היא אחת – כמות האבנית במים יורדת משמעותית ואיתה ההשפעה שלה על התקינות גם של מכשירי החשמל השונים וגם על הטעם של המים בבית.

מתי מגיע הזמן להחליף את מסנן האבנית

ישנן כמה דרכים בדוקות לדעת האם הגיע המן להחליף מסנן. הדרך הראשונה היא פשוטה – ההמלצה של היצרן באשר לזמן המכסימאלי שבו אפשר להשתמש במסנן. משחלף הזמן הזה, היעילות של מסנן האבנית יורדת ואיתה גם האפקט שלו על איכות המים והטעם שלהם. אינדיקציה נוספת המצביעה על כך שהגיע המועד להחלפת המסנן היא שינויים בטעם של המים ובמרקם שלהם. לרוב, הצטברות משמעותית של אבנית במים משנה את הטעם שלהם באופן שבלתי ניתן להתעלם ממנו. אנשים הרגישים מאד לשינויים בטעם המים עלולים להרגיש את השינויים בטעם כבר בשלב מוקדם, אבל עם הזמן הם יורגשו מאד בקרב כל בני הבית. בנוסף, הצטברות שכבה של אבנית בקומקום שבו מרתיחים מים לתה מהווה בהחלט אינדיקציה טובה. זאת, כיוון שמסנן מים איכותי אמור למנוע היווצרות של שכבה כזאת. בנוסף לאמור לעיל, אם חלילה מודיעה הרשות המקומית או רשות המים על תקלה באיכות המים בסביבת המגורים שלכם, הדבר הנכון לעשות הוא להחליף את המסנן. זאת, במטרה למנוע ולו את הסיכוי הקטן ביותר לצריכה של מים לא ראויים לשתיה. זה המקום להזכיר גם שמסנני אבנית מונעים גם חדירה של חומרים מזיקים אחרים למים והופכים אותם לנקיים ובטוחים לשתייה. הבריאות של המשפחה שלכם חשובה לכם? מעוניינים שבני המשפחה ישתו רק מים איכותיים ומטוהרים כהלכה? צרו קשר כבר כעת והמומחים שלנו יחזרו אליכם בהקדם. אנו נסייע לכם בהתאמת הפתרון המושלם והמתאים ביותר עבורכם שיעניק לכם שקט נפשי ולמשפחה שלכם בריאות שלמה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
חייכם המשותפים ראויים להסדרה כדת וכדין
מדוע חשוב להיעזר בעורך דין להסדרת מעמד? הגשמת החלום לחיות יחד...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות עם לקוח
טיפול פרטני הוא סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות...
כיצד מתנהלות חקירות בעידן המודרני?
הטכנולוגיה המתפתחת חודרת יותר ויותר לחיים שלנו, ומאפשרת לנו לבצע...
צוואות, ירושות וחלוקת עיזבון
כאשר אדם נפטר, נכסיו ורכושו עוברים לידי יורשיו החוקיים על...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
כל מה שצריך לדעת על אינטרנט מהיר לעסקים
אתם מנהלים עסק, מקיימים שיחות וידאו ומידי פעם האינטרנט פשוט...
חלוקת רכוש לאחר מותו של אדם- מהן האפשרויות לכך
לאחר פטירתו של אדם, כאשר חולפת התקופה הראשונית של האבל,...
הפחתת כאבי גב באמצעות דיקור
דיקור סיני הוא שיטת טיפול עתיקה שמקורה ברפואה הסינית. בשיטה...