Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מסופונים – כל הסוגים ודגשי רכישה חשובים

מסופונים – כל הסוגים ודגשי רכישה חשובים

בתחומים רבים בתעשייה נהוג להשתמש במסופונים – מעין מחשבים ניידים קומפקטיים שמסוגלים לבצע מספר רב של פעולות שעוזרות לאנשי מקצוע דוגמת מחסנאים, מוכרנים, טכנאים, מתקיני שטח ועוד. היתרונות שמציע כל מסופון הם יכולת לספק שירות בכל מקום, תוך עדכון בזמן אמת של כל מערכות העסק הרלוונטיות (מלאי, הנהלת חשבונות וכו'). אילו סוגי מסופונים ניתן למצוא ומהם דגשי הרכישה שלהם? להלן סקירה מקוצרת שתעשה לכם קצת סדר בנושא.

מסופונים – כל הסוגים ודגשי רכישה חשובים

מסופון נייח (קבוע)

המסופון הבסיסי ביותר, זה שצריך להימצא בכל חנות או מחסן הוא זה הנייח, שקבוע למקומו.  מסופון זה מתפקד כמעין מחשב נייח אך הוא ממלא אחר פונקצות מאוד מסויימות כגון סליקת כרטיסי אשראי, תכנון מדבקות וקיטלוג מוצרים. המסופונים הנייחים מחוברים לאינטרנט וחלקם אף ניתנים לחיבור לצגי מחשב או לקופה רושמת. ניתן לרכוש מסופון נייח שכולל גם מסך טאץ, במקום או בנוסף למקלדת. מקובל מאוד לקבע את המסופונים הללו למשטח וזאת באמצעות הדבקה או הברגה מיוחדת.

מסופונים ניידים

אנשי מקצוע רבים זקוקים לעבודה עם מחשב מחוץ למשרד. אלא שמחשבים ניידים, קטנים ונוחים ככל שיהיו, אינם בנויים בצורה שתגן עליהם מפני חבלות ומכות מחוץ למשרד. גם טלפונים חכמים אינם מהווים אופציה אידיאלית מאחר ואינם בעלי רמת האבטחה הנדרשת. מסופון, לעומת זאת, מהווה אפשרות נהדרת שעונה על כל הדרישות. מדובר במכשיר שעמיד לאורך זמן, מאובטח בצורה מעולה ובה בעת מציע את כל הפונקציות שנדרשות לעבודה בתנאי שטח. מסופון איכותי מאפשר לתקשר עם כל המערכות האירגוניות מחוץ למשרד, לעדכן אותן בזמן אמת, לבצע סליקת כרטיסי אשראי, להחתים לקוחות על חוזים והסכמים (על גבי הצג) ואפילו לסרוק ברקודים באמצעות קורא מובנה.

חלק מהמסופונים הניידים אף מותאמים לעבודה עם מכשירים ניידים אחרים שמבצעים הדפסת מדבקות, מה שמאפשר לאיש השטח לעבוד בצורה מסודרת, להפיק ברקודים, להפיק פתרונות סימון ובעיקר להתנהל בצורה נכונה אל מול הלקוחות. חשוב מאוד לציין כי המסופון הנייד אינו משמש אך ורק לצרכי עבודת שטח מחוץ למקום העבודה. גם מלגזנים, מחסנאים, סדרני ומלקטי סחורות ומגוון רחב של עובדים משתמשים במסופונים כחלק בלתי נפרד מעבודתם.

דגשי רכישה חשובים

אומנם מסופון נחשב למכשיר בעל מבנה חזק במיוחד, אך חשוב להגן עליו באמצעות מספר אלמנטים נוספים:

  • מדבקת הגנה על מסכים – הדבר חשוב במיוחד במסופונים ניידים, שתמיד יכולים ליפול או להינזק תוך כדי ההתניידות ממקום למקום. על כן חשוב מאוד להגן על המסך מפני שברים ושריטות וזאת באמצעות מדבקות ייעודיות.
  • מדבקות הגנה על כפתורי השליטה – גם על הכפתורים השונים שעל גבי המסופון חשוב להגן והדרך הטובה ביותר לכך היא באמצעות מדבקות לקסן. מדבקות אלו ניתנות להדפסה בהתאמה אישית מגוונת, הן עוטפות את המכשיר, מציגות מידע על אופן השימוש מעל כל לחצן ובה בעת גם מגינות עליו מפני נפילות וחדירת מים לתוכו.
  • תוכנות – מידע עסקי רב נמצא בתוך המסופון ועל כן חשוב לאבטח אותו בצורה מיטבית ולוודא איזו מערכת אבטחה מותקנת במכשיר. קיימת אפשרות גם לאבטחה באמצעות טביעת אצבע בחלק מהמסופונים.

עוד חשוב לדעת כי ישנם מכשירי מסופון שמגיעים עם סורקי מסמכים מובנים, מצלמות, אפשרות לניהול שיחות טלפון דרך ה- Wi-Fi ואפשרויות התקנה ברכב. בקיצור – כל האפשרויות פתוחות.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
חייכם המשותפים ראויים להסדרה כדת וכדין
מדוע חשוב להיעזר בעורך דין להסדרת מעמד? הגשמת החלום לחיות יחד...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות עם לקוח
טיפול פרטני הוא סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות...
כיצד מתנהלות חקירות בעידן המודרני?
הטכנולוגיה המתפתחת חודרת יותר ויותר לחיים שלנו, ומאפשרת לנו לבצע...
צוואות, ירושות וחלוקת עיזבון
כאשר אדם נפטר, נכסיו ורכושו עוברים לידי יורשיו החוקיים על...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
כל מה שצריך לדעת על אינטרנט מהיר לעסקים
אתם מנהלים עסק, מקיימים שיחות וידאו ומידי פעם האינטרנט פשוט...
חלוקת רכוש לאחר מותו של אדם- מהן האפשרויות לכך
לאחר פטירתו של אדם, כאשר חולפת התקופה הראשונית של האבל,...
הפחתת כאבי גב באמצעות דיקור
דיקור סיני הוא שיטת טיפול עתיקה שמקורה ברפואה הסינית. בשיטה...