Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מנכ"ל משרד החקלאות בקריאה דחופה לממשלה: יש לקדם באופן מיידי החלטת ממשלה להפיכת אזור הנגב המערבי למעצמת אגרוטק.ענף החקלאות חייב להתקדם לחוד החנית של החדשנות הטכנולוגית.

מנכ"ל משרד החקלאות בקריאה דחופה לממשלה: יש לקדם באופן מיידי החלטת ממשלה להפיכת אזור הנגב המערבי למעצמת אגרוטק.ענף  החקלאות חייב להתקדם לחוד החנית של החדשנות הטכנולוגית.
קרדיט: Pixabay

מנהל המכון הוולקני, פרופ' אלי פיינרמן: "עלינו לפעול למען הפיכת הנגב למרכז ארצי– גלובלי של קדמה טכנולוגית. אנו מאמינים כי תחום זה יהווה את אחד ממנועי הצמיחה הכלכליים ויזניק את הנגב אל עשור חדש של קדמה".

קרדיט: Pixabay

במסגרת הפרויקט הלאומי 'עיר שווה' המשותפת למשרד השיכון והמשרד לשוויון חברתי ביוזמת תנועת אור, התכנסו היום בכירי ענף החקלאות והאגרוטק לצורך קידום החלטת ממשלה דחופה להפיכתו של אזור הנגב המערבי למעצמת אגרוטק מתקדמת, התכנסו הבוקר בכירי ענף החקלאות והאגרוטק , ראשי רשויות בנגב המערבי , בכירי הסקטור בעסקי ותנועת אור לכנס בהול.

הכנס נועד לייצר מאמץ ממוקד וקצר טווח לקידום יוזמות  ברמה האזורית והלאומית, תקצוב תוכניות לעידוד הענף, השקעת תקציבים, תשתיות, הכשרות וקידום תעסוקה שיהוו בסיס לקידום החלטת הממשלה להפיכת הנגב המערבי למרכז חדשנות חקלאית באמצעות האגרוטק, פתיחת חברות ומפעלים בתחום וכל זאת באמצעות מעטפת תמיכה של משרדי הממשלה הרלוונטיים.

הכנס מגיע בהמשך למאמצים יומיומיים המבוצעים במסגרת מיזם עיר שווה, המשותף לתנועת אור ולמשרדי הממשלה, לפיתוח מנועי צמיחה מתקדמים במסגרתן זוהה תחום ענף האגרוטק כפוטנציאל לניצול אופטימלי של משאבי טבע ומזעור נזקים סביבתיים.

"חייבים להפוך את ישראל למעצמה עולמית באגרוטק כפי שעשינו בהייטק ובסייבר", אומרים בכירי ענף האגרוטק בישראל. "קיים בעולם מחסור חמור במזון שרק ילך ויחמיר בעקבות גידול האוכלוסייה. האגרוטק הוא עתיד החקלאות. כמדינה שהובילה את ענף החקלאות העולמי במשך עשרות שנים, על הממשלה לנקוט בצעדים שיבטיחו את המשך הובלתנו במהלך המאה הנוכחית".

 

רוני פלמר, מנכ"ל תנועת אור: "אופקים בדרך להפוך לבירת האגרוטק של הנגב המערבי. אופקים תחבר בין הצורך העולמי, היכולת והמשאבים הלאומיים ותיתן מענה לצעירים, ליזמים ולמשקיעים לפתח ולהצמיח אזור משמעותי בישראל. האגרוטק מבטיח את עתיד האנושות ועלינו למצב את מדינת ישראל בחזית ההובלה העולמית של הענף. כמעצמה חקלאית, על מדינת ישראל להכניס את פיתוח האגרוטק לסדר עדיפות לאומי ראשון במעלה. למדינת ישראל יש את כל המשאבים הדרושים כדי לעמוד בחזית ההובלה העולמית של הענף. יש לנו את המרחבים הדרושים לכך בנגב ואנחנו רואים יותר ויותר חברות הייטק שמתעניינות באגרוטק.

איציק דנינו, ראש עיריית אופקים:" ענף האגרוטק התפתח בצורה מטאורית בשנים האחרונות ואופקים מהווה כר פורה  למימוש הפוטנציאל הגלום בענף שמתבסס בישראל בשנים האחרונות. השטחים החקלאיים באזור הנגב המערבי יכולים לייצר כלכליות רבה ולסייע בצמיחת ענף האגרוטק ואנו רוצים שאופקים תהיה בחזית.

דוד לפלר, מנכ"ל משרד הכלכלה:" אין לי ספק שהנגב המערבי הוא כר פורה להשקעה בתחום ענף החקלאות המתקדמת. מדובר בחלון ההזדמנויות שעומד לפני התעשייה והחקלאות בישראל, להיות שחקניות מרכזיות בעולם המשתנה ועלינו לקחת את המושכות לידיים".

אלון דוידי, יו"ר אשכול הנגב המערבי בשדרות: "החקלאות והאגרוטק הם מנועי צמיחה ברמה הלאומית והבין לאומית כאחד, מנועי צמיחה המחוברים למרחב ולתושביו. השבוע יצאה בשורה מהחלטת הממשלה לחיזוק החוסן האזרחי בשדרות ועוטף עזה, כשתחום האגרוטק קיבל התייחסות ראשונית ויקודם באמצעות השקעות ממשלתיות משמעותיות. אני שמח שאנחנו עכשיו משלבים כוחות ומקדמים השקעות ויוזמות שיחברו בין הרשויות הנוספות באזור ושותפים נוספים מהסקטורים השונים, כדי לקדם החלטת ממשלה שתיתן רוח גבית לנעשה בשטח".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
נשיא המדינה נשא דברים בפתיחה המחודשת של מרכז ״עזרה למרפא״ בראשות הרב פירר, בשדרות
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום רביעי, ב׳...
ביוזמת חבריו לשכבה: פינת ישיבה חדשה לזכר מתן דמארי הי"ד שנפל בעזה
לפני כארבעה חודשים מתן דמארי הי"ד, בוגר הישיבת התיכונית אמית...
הוקרה לשלוש מנהלות מרחבי הלמידה של המקיף הכללי אמית שדרות
במשרד החינוך מחוז דרום, התקיים השבוע טקס הוקרה למנהלות מרחבי...
ילדי באר-שבע והסביבה שימו לב: הבלוגר והמתכונאי המוביל רון יוחננוב, יגיע לסדנת בישול מיוחדת לילדים בקניון עזריאלי הנגב
סדנת הבישול תתקיים ביום חמישי ה - 11 באפריל, בשעה...
להקת הפלמנקו רמנגאר גאה להציג בבכורה DARABAR מסע בחזרה לעצמנו שבגוף
מופע פלמנקו משובח בהשתתפות 14 רקדנים, זמרים, גיטריסטים וכלי הקשה! רקדנית אורחת:...
18 שוהים בלתי חוקיים - נעצרו אתמול בדרום במסגרת התכנית המבצעית "דפיקה בדלת"
18 שוהים בלתי חוקיים - נעצרו אתמול במסגרת התכנית המבצעית...