Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ממלאים את החלל – הספייס של הרשת יוצא לדרך

ממלאים את החלל – הספייס של הרשת יוצא לדרך
באדיבות הרשת

מה עושה קהילה שלא יכולה להיפגש? מייצרת אלטרנטיבה וירטואלית. בימים אלו הקהילות סופגות מכה קשה נוכח הגזירות האחרונות שאוסרות התקהלות ואף יציאה מהבית. קהילה כמו הרשת באר שבע אשר מבוססת על עשרות מפגשים יומיומיים החליטה לתפוס יוזמה ולייצר את "הספייס" – מרחב וירטואלי למפגש והעברת תכנים לחברי הקהילה דרך אפליקציית Zoom.

באדיבות הרשת

קהילת "הרשת : באר שבע" היא קהילה מבית ארגון ארץעיר בה חברים מאות צעירים וצעירות מהעיר. בימים כתיקונם חברי הרשת נפגשים על בסיס יומיומי בסדנאות נגרות בנגרייה הקהילתית, שיעורי יוגה קהילתיים בפארק הסופרים במסגרת יוגה ב"שכונה,  חוגים ושיעורים שמעבירים חברי הקהילה דרך פלטפורמת חוג קח-תן ועוד. מאז התפרצות הקורונה לא רק שפעילויות שיא מתוכננות כמו פסטיבלים ואירועים של הרשת נידחו, גם הפעילויות שבונות את השגרה הקהילתית נאלצו להתבטל בעקבות ההנחיות של משרד הבריאות.

באדיבות הרשת

חברי הרשת לא אמרו נואש והחליטו להכניס למציאות הנוכחית שגרה קהילתית חדשה. הספייס הוא מרחב וירטואלי שפתוח לכולם בחינם, ובו עוברים תכנים שונים של חברי הקהילה. אי אפשר להיפגש בנגרייה? אין שום בעייה, אורון מורג מעביר שיעור מקוון של נגרות שימושית. אסור לעשות יוגה בפארק? לא נורא, כל אחד מוזמן לפרוס מזרון בסלון ולהצטרף לשיעורי היוגה המקוונים ממיטב המורים של יוגה ב"שכונה. המרחב הוירטואלי פתוח ליוזמות של חברי הקהילה. בין היוזמות שעלו ניתן למצוא כאלה שנועדו להפיג את השעמום כמו שעת אוריגמי יומית, אחרות מציעות לנצל את הזמן בבית לצורך שיפור עצמי כמו שעת אנגלית לשיפור כישורי השפה. המרחב הוירטואלי מאפשר גם מפגשים חברתיים שלא במסגרת פעילות מסויימת, כמו למשל שעת "קפה של בוקר" בה בכל בוקר מוזמנים חברי הקהילה להיכנס למרחב הוירטואלי על מנת להיפגש ולקשקש.

הפעילות בספייס מסודרת במערכת שעות, ממש כמו חדר במתנ"ס. כל אחד יכול להצטרף לפעילות שעוברת בחדר הוירטואלי באותו רגע נתון, וגם כל אחד יכול להירשם להעביר פעילות במקום.

מערכת שעות הספייס

בן מורג, ממובילי הרשת מספר "כולנו ספונים בבתים, זה מצב לא פשוט עבור מי שחי בקהילה ורגיל לצאת ולהיפגש עם אנשים על בסיס יומיומי. עשינו ישיבה וירטואלית של חברי הקהילה בה חשבנו על מה הצרכים שלנו ואיך אנחנו יכולים לענות עליהם. ככה נולד הרעיון של הספייס, מתוך ההבנה שלאנשים עדיין יש צורך לשמור על שגרה מסויימת ולפגוש זה את זה. למזלנו הטכנולוגיה היום מאפשרת לשמור על קהילתיות גם בימים כאלה."

אורי כרמל, מנכ"ל ארץעיר: "בעיתות משבר תפקידן של קהילות הוא לספק את רשת הביטחון לחבריה, לחזק אותם ולהעניק חוסן בתקופה בה שום דבר לא וודאי. משבר הקורונה מאתגר את הקהילות ומכריח אותן לחשוב מחוץ לקופסה, וזה בדיוק מה שקורה עכשיו בקהילת הרשת. ארגון ארץעיר שם לעצמו מטרה לטפח ולחזק קהילות עירוניות בשגרה, כדי שבשעת חירום יוכלו לתת את המענה ולעזור לפרט. נמשיך לפעול למען חיזוק הקהילתיות בערים בפריפריה בשגרה ובחירום."

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להיפטר מסנטר כפול אחת ולתמיד- זה אפשרי
הפנים הם אחד האזורים הבולטים בגוף. כאשר אנו פוגשים את...
ארגון הקבלנים בנגב במחווה מרגשת לזכרו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל מדימונה שנרצח בפיגוע בבית קמה
ברביעי האחרון קיים ארגון הקבלנים בנגב כנס מקצועי בהשתתפות כ...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
ח"כ גילה גמליאל ביקרה ביום שלישי באופקים
שרת החדשנות, המדע והחלל, ח"כ גילה גמליאל, ביקרה ביום שלישי...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...