Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מלגזות חשמליות או מלגזות דיזל – מה כדאי לדעת?

מלגזות חשמליות או מלגזות דיזל – מה כדאי לדעת?
קרדיט ש.ב. פתרונות שינוע בע"מ

חברות רבות לא פעם יתלבטו לגבי בחירה בכלי ממונע שישמש אותם לשינוע והרמה של ציוד כגון – מלגזות חשמליות או דיזל? מה שכדאי לדעת זה שמדובר בשאלה שאין לה זיקה לעלויות, אלא מי מבין הכלים יכול להיות אפקטיבי ביותר לצרכים של בית עסק ולתנאים הסביבתיים שלו. על כן, עוד בטרם תגיעו להחלטה יש לענות על כמה שאלות שיכולו להוביל אתכם לבחירה –  מהו אופי השימוש? על אילו צרכים הוא אמור לענות? האם יש עדיפות לכלי חדש או משומש וכדומה. מענה על שאלות אלה יעזור להגיע להחלטה על המלגזה האידיאלית. אז לפני שנסייע לכם בתשובות, נרחיב מעט על כל אחת מהאופציות.

מלגזות חשמליות או מלגזות דיזל - מה כדאי לדעת?
קרדיט ש.ב. פתרונות שינוע בע"מ

מי זאת מלגזת הדיזל?

מלגזת דיזל מונעת על ידי מנוע דיזל והיתרון הבולט שלה, שיש לה כושר הרמה גבוה. מלגזת דיזל יכולה לשאת משקל של יותר מ – 1.5 טון, הן בעלות יכולת הרמה והנפה של משקל הרבה יותר גדול מהחשמלית והן בנויות בצורה שהן מסוגלות להתמודד עם מאמץ, משקל כבד מאוד ועבודה מואצת, אך הן בעיקר יכולות להתאים לעבודות חוץ שנעשות באזורים פתוחים מאחר והן פולטות גז ומרעישות.

מי זאת החשמלית?

החשמליות נחשבות לפחות מוצלחות בכל הנוגע לכושר ההרמה שלהן, והן יעילות בעיקר להרמה של עומס נמוך. הן מסוגלות לשאת משקל של עד 3 טון אך יש להן יתרונות אחרים. המלגזות החשמליות לא פוגעות באיכות הסביבה וניתן לעבוד איתן במחסן ובכל מקום סגור מאחר והן לא פולטות רעל ולא מזהמות את הסביבה, אולם בשל היותן בעלות הנעה חשמלית, נאלץ מדי יום להטעין אותן אחר כל פעילות. בין סוגי החשמליות ניתן למצוא היום מלגזה מבוקשת ביותר במחסנים רבים – מלגזה חשמלית אדם הולך.

שימוש בשטח פתוח או בשטח סגור?

​אם אתם זקוקים למלגזה שפועלת בעוצמה גדולה ומיועדת לפעילות בחוץ ויש חשיבות גבוהה לרמת החוזק שלה, לתמרון שלה באזורים צרים ואין חשש כלל מפליטת חומרים ורעש – מלגזת דיזל תוכל להתאים לכם לרבות אם יש לכם כוונה להפעיל אותה גם בתנאי גשם. אולם, אם דרוש לכם דווקא שירות מלגזן איכותי בחלל שהוא אטום כמו מחסן גדול במפעל או אולם – החשמלית תהייה קרוב לוודאי הבחירה הנאותה. לחשמליות יש כרטיס אלקטרוני חכם שמציע אופציות מגוונות והרבה אינפורמציה ערכית. לצד זה, למעט מספר חשמליות שהן חדשניות, החשמליות בדרך כלל לא מיועדות לעבודה בתנאי לחות וגשם.

יתרונות של הגודל ושל הרעש

מלגזה חשמלית הינה קטנה ביחס לדיזל, וזאת הסיבה שמבחינת גודל היא תהיה עדיפה על ידי לא מעט בתי עסק. היא בעלת יכולת תמרון באזורים שיש בהם תנאים יותר מורכבים, חללים צפופים וצרים. החשמליות בעלות שלושה גלגלים נחשבות לאידאליות לרבות בחלל של מחסן אטום ולמטרת ביצוע משימות שינוע גם בחלקים צרים בשטח. החשמליות אינן מרעישות במהלך פעולתן ואינן פולטות עשן, אי לכך הן כלי ידידותי לסביבה.

עליות של תחזוקה וכושר הרמה של כל אחת

עלות התחזוקה של החשמלית הינה נמוכה, מאחר ולא יהיה צורך בהחלפת פילטרים. בנוסף, הן מצריכות טעינה חשמלית, לעומת דיזל שהן יכולות לעבוד שעות ארוכות בלי צורת בטעינה, והן גם עומדות בזמן אספקה מסוים. מבחינת כושר הרמה –יש מלגזות חשמליות להרמת משקל עד 1.8 טון ויש חשמליות עד שלושה טון, במקרים שנדרש מעל 3 טון, מומלץ יהיה לבחור במלגזות דיזל להרמת משקל עד 3.5 טון.

המאמר נכתב באדיבות ש.ב. פתרונות שינוע בע"מ – https://shinua.co.il/ 03-9341260

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
חייכם המשותפים ראויים להסדרה כדת וכדין
מדוע חשוב להיעזר בעורך דין להסדרת מעמד? הגשמת החלום לחיות יחד...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות עם לקוח
טיפול פרטני הוא סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות...
כיצד מתנהלות חקירות בעידן המודרני?
הטכנולוגיה המתפתחת חודרת יותר ויותר לחיים שלנו, ומאפשרת לנו לבצע...
צוואות, ירושות וחלוקת עיזבון
כאשר אדם נפטר, נכסיו ורכושו עוברים לידי יורשיו החוקיים על...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
כל מה שצריך לדעת על אינטרנט מהיר לעסקים
אתם מנהלים עסק, מקיימים שיחות וידאו ומידי פעם האינטרנט פשוט...
חלוקת רכוש לאחר מותו של אדם- מהן האפשרויות לכך
לאחר פטירתו של אדם, כאשר חולפת התקופה הראשונית של האבל,...
הפחתת כאבי גב באמצעות דיקור
דיקור סיני הוא שיטת טיפול עתיקה שמקורה ברפואה הסינית. בשיטה...