Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מחנות הקיץ של הצופים בנגב: שבט "איתן" בבני שמעון קיבל את אות ראש הנהגת הצופים

מחנות הקיץ של הצופים בנגב: שבט "איתן" בבני שמעון קיבל את אות ראש הנהגת הצופים
קרדיט צילום: מועצת בני שמעון

חמשת שבטי הצופים במועצת בני שמעון סיימו בהצלחה יתרה את מחנה הקיץ של תנועת הצופים, שכלל הענקת פרס מיוחד לשבט "איתן" ממשמר הנגב

מחנה צופים
קרדיט צילום: מועצת בני שמעון

השבוע הסתיים ביער המגנים מחנה הקיץ השנתי אליו יצאו מעל 2,100 החניכים והמדריכים מקרב 22 השבטים של הנהגת דרום, ובכללם מעל 400 מחמשת שבטי הצופים של מועצת בני שמעון. מחנה הקיץ מהווה את מפעל השיא השנתי בצופים, ומתקיים והמדריכים מתכוננים אליו כשלושה חודשים מראש, מתחלקים לצוותי עבודה, מתכננים מבני ענק מסנאדות שעוברים אישורי מהנדס, וכותבים מערך פעילות עבור החניכים. השנה זכו בבני שמעון למחנה שכלל מגוון רב של הישגים והצלחות בכל אחד משבטי המועצה:

שבט איתן ממשמר הנגב התבשר במהלך מפקד הסיום ההנהגתי על זכייתו באות ראש ההנהגה. תעודה זו הוענקה לא רק בשל המחנה המוצלח, אליו יצאו כ80 חניכי הקיבוץ ועוד 15 חניכי ג', אלא בשל התהליך החינוכי והרמה ההדרכתית לאורך השנה כולה. בנימוקי ההענקה ציין ראש ההנהגה, עופר בלומנשטיין, כי בתוך ארבע שנים בלבד מרגע ההקמה, הגיע השבט למצב בו השכבה הגבוהה הינה עצמאית ומובילה את השבט, תכני ההדרכה והצופיות הנלמדים בשבט הם ברמה גבוהה גם ביחס לשבטים ותיקים ומפוארים בתנועה, והשבט מעורה בקהילה ומעורב מאוד בארועי התרבות והשגרה בקיבוץ. מחנה הקיץ היה המפעל הגדול האחרון בו השתתפו צוותי חוץ משבט נופר המלווים ומדריכים גדודים בשבט מאז הקמת השבט, והחל מהשנה הבאה השבט יתנהל באופן עצמאי לחלוטין.

מחנה צופים
קרדיט צילום: מועצת בני שמעון

עבור שבט צוק שהוקם השנה במושב נבטים, היה זה מחנה הקיץ הראשון בתולדות השבט. חניכי כיתות ט-יב ניצלו את ימי ההקמה לפני הגעת החניכים הקטנים כדי ללמוד ולהתנסות בבבנייה מחנאית, והרימו מבנה מרשים בגובה ארבעה מטרים, שזכה גם לשבחים מפי מזכ"ל התנועה קלי כהן אשר ביקר במיוחד את השבט החדש בתנועה. במהלך ימי המחנה נהנו החניכים מביקורים תכופים של אחראית החינוך החברתי במושב מיכל אפקים ושל עדי לב ראש השבט, אשר פינקו את הילדים באוכל, הנעימו את החוויה של מחנה ראשון בשטח, ועזרו לכולם לחוות מחנה משפחתי חמים.

חניכי שבט אשל משלושת ישובי יחדיו בחרו להקים את מחנה שלהם בנושא "מרוקו". מבנה השער שלהם עוצב בצורת מתחם מרוקאי מעוטר, החניכים עברו פעולות על ההסטוריה המפוארת של העדה, ואפילו קיימו טקס "חינה" מסורתי. בנוסף ל40 החניכים והמדריכים, יצאו הגיעו למחנה גם מעל 20 חניכי ג' שקפצו ליום ביקור, כהמשך לפרוייקט גימלים נרחב ומוצלח שהתקיים בחודשים האחרונים ונועד להגביר את החשיפה לפעילות של הצופים בשלושת המושבים.

מחנה צופים
קרדיט צילום: מועצת בני שמעון

שבט חצרים בחר לקיים מחנה בנושא סיפורי התנ"ך, שנחשף בפני הקיבוץ כחלק מ"פסטיבוץ" שנערך חודש לפני המחנה. מבני הענק של השער והמחסן, שהתנוססו לגובה של שישה מטרים כל אחד, נבנו בדמותם של שמשון הגיבור ושל תיבת נח. מבנה התורן נבנה בדמותו של משה המכה בסלע, ממנו יצא זרם מים כלפי החניכים. אל המחנה יצאו 97 חניכים ועוד 13 חניכי ג' שבאו לבקר, שעברו כולם לו"ז עמוס מלא בהדרכות והפעלות חינוכיות. לקראת סוף המחנה הגיעו הורי שכבת השמיניות לטקס פרידה מרגש שהתקיים במחנה אל מול כל החניכים .

בשבט "נגב" בגבעות בר יצאו אל המחנה כ70 חניכים, אשר המשיכו את רצף ההדרכה וסגנון הפעילות המשפחתי של השבט, כפי שהתקיים לאורך כל השנה האחרונה בה השבט פעל לראשונה ללא מדריכי חוץ. לאורך כלל המחנה הורגשה התמיכה והליווי של קהילת גבעות בר, המחבקת את השבט כל השנה, ומעל 20 שונים הגיעו לקחת חלק במטבח המחנה. השנה בנו החניכים שלושה מבנים שונים בהשראת תוכנית הילדים "פיניאס ופרב": שלוש דמויות בגובה 4 מטרים ורכבת הרים באורך 20 מטרים. אל חניכי השבט הצטרפו 28 חניכי גימל שהשתתפו בחודשיים האחרונים בפרוייקט גימלים וצפויים להכנס לשבט בתחילת שנת הפעילות הקרובה.

מחנה צופים
קרדיט צילום: מועצת בני שמעון

במהלך המחנה הגיעו לבקר את השבטים ראש המועצה ניר זמיר, ראש אגף החינוך אמיר ברזילי וכן צוות נרחב ממחלקת החינוך החברתי בהובלת עפרה שיר לביא. במהלך הביקור הם התרשמו מרמת הבנייה, ההדרכה והפעילויות בכל השבטים, וציינו לטובה את שיתופי הפעולה בין השבטים במחנה ואת הרוח הטובה והאחווה בין השבטים השונים במועצה.

קלי כהן, מזכ"ל תנועת הצופים: "אנו מברכים על סיומם המוצלח של מחנות הקיץ לשנת תשע"ט של התנועה. סהכ מעל 60 אלף חניכים ברחבי הארץ בילו במחנות, נהנו וחזרו בבטחה הבייתה – תודה גדולה לכל המבקרים ולאלה שסייעו במלאכה. מברך את כולם בחופש נעים ובטוח."

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
במעמד שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: הונחה אבן הפינה למכון התקנים באופקים
אבן הפינה לסניף הדרומי החדש של מכון התקנים הישראלי הונחה...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
נשיא המדינה נשא דברים בפתיחה המחודשת של מרכז ״עזרה למרפא״ בראשות הרב פירר, בשדרות
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום רביעי, ב׳...
ביוזמת חבריו לשכבה: פינת ישיבה חדשה לזכר מתן דמארי הי"ד שנפל בעזה
לפני כארבעה חודשים מתן דמארי הי"ד, בוגר הישיבת התיכונית אמית...