Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מודיעין כאן ועכשיו בשוקת עומר !

מודיעין כאן ועכשיו בשוקת עומר !
צילום-יורם רשף

זוהי הדרישה החד משמעית של אזרחים תושבי הנגב, במסגרת התארגנות אזרחית א-פוליטית תחת הכותרת "ישראלים למען הנגב". הקבוצה שמה לעצמה מטרה להביא להחלטה של ראש הממשלה שהוא גם שר הביטחון להוציא לפועל לאלתר את ההחלטה על יישום הקמת קריית המודיעין במרחב ליקית, אזור שוקת עומר.

לפני כ-15 שנים החליטה ממשלת ישראל במהלך היסטורי, להעביר ממרכז הארץ לנגב מספר בסיסים ויחידות צבאיות. בין השאר הוחלט להעתיק את אגף המודיעין מאזור צומת גלילות שבהרצליה ולהקים באזור ליקית (בין צומת שוקת לעומר) את קריית המודיעין בהיקף של 25 מיליארד שקלים.

אלא שלהחלטת הממשלה קמו מתנגדים למהלך מתוך הצבא ובמיוחד מחיל המודיעין. אחד מהבולטים במתנגדים הוא ראש אמ"ן דאז והרמטכ"ל הנוכחי, רב אלוף אביבי כוכבי. מיד עם כניסתו לתפקיד הרמטכ"ל בינואר השנה, הוא פנה לראש הממשלה, בנימין נתניהו בדרישה לבחון מחדש את העברת קריית המודיעין לנגב. בעקבות בקשה זו של כוכבי, מתעכב תהליך העברת האגף דרומה וקיים חשש ממשי כי הוא יטורפד.

הדיונים ובדיקת החלופות השונות הובילו לעיכוב הפרויקט, וגורמים במשרד הביטחון התריעו שהדבר יפגע בתהליכים עתירי משאבים אחרים של הצבא, כולל התפתחות אמ"ן, האמור לקלוט טכנולוגיות חדשות. למרות זאת, לא קיבלה הממשלה החלטות בנושא.

דיונים נוספים בעניין נערכו בתקופת כוכבי כסגן הרמטכ"ל, במהלכה הביע התנגדות למהלך. אולם, הפעם הציע צה"ל להקים את קריית המודיעין בצפון באר שבע, וכך לאפשר תחבורה באמצעות רכבות. ראשי הרשויות בנגב יצאו נגד הקמתה של קריית אמ"ן על קרקע יקרה בצפון בירת הנגב, ופנו בנושא לשר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן, ולראש הממשלה נתניהו. בעקבות כך קידם ליברמן את הקמת קריית המודיעין בצומת ליקית ובמאי 2018 אף יצא מכרז להקמת הקריה במרחב ליקית.

אולם, בעקבות פנייתו האחרונה של כוכבי לנתניהו, המהלך הוקפא וקיומו מוטל בספק.

בעקבות כך, החליטו קבוצה של אזרחים תושבי הנגב להתארגן ולדרוש מראש הממשלה ושר הביטחון, בנימין נתניהו, ליישם את המתווה המקורי של הקמת קריית המודיעין בנגב וזאת באמצעות תקצוב קו הרכבת לאזור המיודע בליקית. לטובת העניין הוקם דף פייסבוק בשם "ישראל למען הנגב".

מי שעומדת מאחורי היוזמה היא אשת העסקים והפעילה החברתית, ד"ר אסתר לוצאטו, שאומרת: "עד לפני כמה חודשים היינו בטוחים שהוא יקר גם למערכת הביטחון ולצה"ל. לצערנו נראה שזה לא המצב. בימים אלה מונפת חרב של איום דחיה (שמשמעותה ביטול) מעל פרויקט מעבר המודיעין לצומת שוקת-עומר. הפרויקט הגדול, החשוב, והמשמעותי ביותר לטובת פיתוח הנגב. אי אפשר להפריז בחשיבותו הדרמטית של פרויקט מעבר המודיעין לנגב, למיקום שכבר נקבע ועל כך דובר ועוד ידובר בו רבות. כדי למנוע את הסכנה, ברגע האחרון ממש, החלטנו קבוצה של אוהבי נגב, פעילי ציבור ואנשים שטובת הנגב – ורק היא – לנגד עיניהם לקום ולעשות מעשה. בשלב הראשון הוחלט לפתוח דף פייסבוק שיזעק את זעקת הנגב, שיבקש ממאות אלפי תושבי הנגב ומיליוני ואוהבי הנגב לקום ולהגיד בקול ברור ונחרץ: ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנגב הצביע כמעט כאיש אחד לטובת המשך כהונתך בבחירות האחרונות. אל תשיב לנגב בביטול (או דחיה שכמוה כביטול) של הפרויקט במיקומו הנוכחי (שוקת-עומר). אל תחזיר רעה תחת טובה".

ד"ר לוצאטו מדגישה לסיום: "חשוב לנו להבהיר שלא מדובר בתנועה פוליטית אלא ביוזמה אזרחית נקייה, ואנו קוראים לכם תושבי ואוהבי הנגב בכל הארץ להצטרף אלינו ולהביע תמיכה במאבק צודק וחיוני זה".

מודיעין כאן ועכשיו בשוקת עומר
צילום-יורם רשף

המעוניינים להצטרף למאבק ולתמוך בו מוזמנים להכנס לדף הפייסבוק של הקבוצה :"ישראל למען הנגב" ולפרגן בליייק.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
במעמד שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: הונחה אבן הפינה למכון התקנים באופקים
אבן הפינה לסניף הדרומי החדש של מכון התקנים הישראלי הונחה...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות עם לקוח
טיפול פרטני הוא סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
כיצד מתנהלות חקירות בעידן המודרני?
הטכנולוגיה המתפתחת חודרת יותר ויותר לחיים שלנו, ומאפשרת לנו לבצע...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...