Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מהרשת תצא הבשורה- מאות משתתפים בכנס הרשתות הראשון בישראל

מהרשת תצא הבשורה- מאות משתתפים בכנס הרשתות הראשון בישראל
צילום אילנה קוורטין

רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע: "לשינוי החברתי והקהילתי יש תפקיד מכריע יותר מאשר לשינוי הפיזי בעיר"

מאות משתתפים בכנס הרשתות הראשון בישראל
צילום אילנה קוורטין

השבוע (יום ה' ה-28/3), התקיים כנס הרשתות הראשון בישראל של ארץעיר במרכז לאודר לתעסוקה בבאר שבע. הכנס, אשר עסק בדור החדש של הקהילות העירוניות ובשלבים להקמת קהילות רשת עירוניות, משך אליו מאות משתתפים, נציגי קהילות מרחבי הארץ, נציגי רשויות מקומיות, מנהלים עמותות וקרנות חברתיות, נציגי אקדמיה ועוד.

הכנס הינו אירוע שיא של ארגון ארץעיר וקהילת "הרשת" באר שבע, תוך שותפות אסטרטגית עם קרן גנדיר וקואליציית רשתות צעירים מקומיות בישראל, ומתקיים בסיוע ובתמיכת קרן העזבונות של פדרציית וושינגטון וJNF ארה"ב.

כנס הרשתות  התקיים בחמישי האחרון (28/3) במעמד רוביק דנילוביץ, ראש עיריית באר שבע, בלה אלכסנדרוב, מנכ"לית ארגון ארץעיר, ד"ר נעמה מירן, מנכ"לית קרן גנדיר, אבי בלשניקוב, יושב ראש מרכז לאודר לתעסוקה בנגב, מתן סעד, מייסד קהילת הרשת ועוד.

בכנס הוצגה לראשונה התכנית המקצועית לבניית רשת בעיר. תכנית שיושמה בבאר שבע ונכתבה לאור הדרישה שעלתה מקהילות וגופים חברתיים ומקומיים נוספים ומציעה מדריך מפורט איך להקים קהילת רשת בעיר. במהלך הכנס הציג מתן סעד, מייסד קהילת הרשת בבאר שבע, איך נולד הרעיון להקים קהילה בלב שכונה וותיקה בעיר. האנתרופולוג תמיר ליאון, הציג את אבני הדרך בהן קהילה מדומיינת הופכת לקהילה אורבנית. לצד ההרצאות וההסברים התקיימו בכנס מספר מושבים בהשתתפות האורחים בהן הוצגו זוויות מבט שונות על רשתות. בין המושבים היו דיונים על איך מאגדים קבוצת אנשים לכדי קהילה, איך רשת יוצרת מקום, איך יוצרים קשרי עבודה שוטפים בין קבוצת תושבים לבין הממסד ועוד.

רוביק דנילוביץ', ראש עיריית באר שבע התייחס לפעילות הקהילות בעיר ואמר: "בסופו של דבר, אלה הם האנשים שמחוללים את השינוי ואנחנו העירייה שותפים לשינוי. הקהילות הפכו את באר שבע לרלוונטית, בזכותכם ידענו איזה תוכן ליצוק לכל שכונה. בסופו של דבר לא הכל הוא שיקום פיזי וצריך להחליף את הבתים הוותיקים לטובת בניינים נוצצים. אם לא יצרנו שינוי חברתי וקהילתי שיש בו מקום לכולם, פספסנו את המטרה".

מתן סעד, מייסד הרשת באר שבע ומיוזמי הכנס: אנחנו חלק מדור כזה שמבין יותר ויותר שהוא לא רוצה רק להיות לקוח. רק לקבל שירותים ומוצרים מוכנים. זה אומר בתכל'ס להיות זה שיוצר ומעצב את החיים שלי. וחלק משמעותי מהחיים שלי הוא העיר שאני גר בה. זה ה'למה' הגדול של 'הרשת', וזה מה שמחבר ומפגיש בין מאות צעירים וצעירות בימים אלו ממש בבאר שבע.

בלה אלכסנדרוב, מנכ"לית ארץעיר: " החזון שלנו בארץעיר הוא לקדם קהילתיות הערים בישראל. קהילתיות שמחזקת את תחושת השייכות בקרב התושבים ומאפשרת להם להיות מעורבים בנעשה בסביבה שלהם ולהשפיע עליה. קהילת הרשת באר שבע מהווה מודל קהילתי המציע לחברים בהן את היכולת להשפיע ולהרגיש שייכות למקום. הכנס היום נולד מתוך השטח, הבנו שרק מודלים קהילתיים חדשניים כמו מודל של קהילת הרשת יכולים להפוך את העיר למקום שאנשים ירצו לחיות בו".

"הרשת: באר שבע" היא התארגנות של מאות צעירים וצעירות בעיר, מבית ארץעיר ובשיתוף הרשות לפיתוח הנגב. היא הוקמה לפני כ 3.5 שנים במטרה ליצור אלטרנטיבת חיים עירונית, תוך לקיחת אחריות על השכונה, על העיר. אנשי הרשת מאמינים בסביבת חיים המאפשרת שיתופיות והדדיות. הם עושים זאת בעזרת פעילויות משותפות, אירועים תרבותיים ומיזמים חברתיים כמו: הנגריה הקהילתית, פסטיבלים שכונתיים, מחסן ציוד שיתופי, חוג קח תן – מערך חילוף ידע וחוגים, מפגשים ואירועים שכונתיים, קידום טבע עירוני, אמנות רחוב, גינות כלבים ועוד.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות עם לקוח
טיפול פרטני הוא סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
כיצד מתנהלות חקירות בעידן המודרני?
הטכנולוגיה המתפתחת חודרת יותר ויותר לחיים שלנו, ומאפשרת לנו לבצע...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
צוואות, ירושות וחלוקת עיזבון
כאשר אדם נפטר, נכסיו ורכושו עוברים לידי יורשיו החוקיים על...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
נשיא המדינה נשא דברים בפתיחה המחודשת של מרכז ״עזרה למרפא״ בראשות הרב פירר, בשדרות
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום רביעי, ב׳...
ביוזמת חבריו לשכבה: פינת ישיבה חדשה לזכר מתן דמארי הי"ד שנפל בעזה
לפני כארבעה חודשים מתן דמארי הי"ד, בוגר הישיבת התיכונית אמית...
הוקרה לשלוש מנהלות מרחבי הלמידה של המקיף הכללי אמית שדרות
במשרד החינוך מחוז דרום, התקיים השבוע טקס הוקרה למנהלות מרחבי...